راهنمای پاپیون مردانه

در واقع می‌توان گفت پاپیون نوعی دستمال گردن مردانه می‌باشد که با پیچیدن به دور یقه شکل و حالت پاپیون به خود می‌گیرد. برخی از مدل‌های پاپیون موجود در بازار کاملا شکل و حالت پاپیون را دارا می‌باشند و نیازی به گره‌ی خاصی ندارند و فقط کافی است که دور یقه قرار گیرند. اما برخی از مدل‌های دیگر حالت دستمال بلند و باریکی هستند که با پیچیدن به دور یقه و یکسری گره‌های خاص حالت پاپیون به خود می‌گیرند.

جنس پاپیون‌ها اغلب از پنبه، پلی‌استر، ابریشم و… می‌باشند. انتخاب هر کدام از این جنس‌های گفته شده، به جنس پیراهن و علاقه‌ی شما عزیزان بستگی دارد. از این اکسسوری بیشتر در مهمانی‌هایی که حالت رسمی دارند، مانند مراسم ازدواج و… استفاده می‌شود. در مهمانی‌های غیر رسمی و به اصطلاح کژوال معمولا آقایان از این اکسسوری بهره نمی‌برند. پاپیون غالبا توسط آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما بعضا دیده شده که خانم‌ها هم در مهمانی‌های رسمی از آن بهره می‌برند.

.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید پاپیون مردانه باید به آنها توجه نمود:

  • حتما به قیمت این اکسسوری توجه داشته باشید. عوامل مختلفی چون جنس، کیفیت، مدل و… بر روی قیمت این وسیله اثرگذار هستند. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و درآمد خود نسبت به خرید مدل خاصی اقدام کنید.
  • عزیزان حتما به جنس پاپیون توجه کنید. از بین جنس‌هایی چون پلی استر، ابریشم، پنبه و… انتخاب هر کدامشان به سلیقه و بودجه‌تان بستگی دارد. بدیهی است که جنس ابریشمی از سایر جنس‌های گران‌تر خواهد بود.
  • حتما به اندازه بودن پاپیون هم دقت داشته باشید. اندازه‌ی پاپیون باید متناسب با سایز صورت و سرتان باشد تا زیبایی استایل شما عزیزان را چند برابر کند.
  • سعی کنید که اگر پاپیون شما عزیزان طرح دار است، پیراهن شما طرحی ساده داشته باشد. اگر هم پیراهنتان طرح دار است، پاپیون انتخابی‌ تان ساده باشد.
  • حتما نحوه‌ی شستن پاپیون را فروشنده بپرسید. چون برخی از مدل‌ها را می‌توان در ماشین لباسشویی انداخت و برخی دیگر فقط با یک دستمال مرطوب پاک می‌شوند.

در مورد سایز پاپیون باید بگوییم که اگر پاپیونی با سایز قابل تنظیم می‌گیرید، نباید نگران سایز آن باشید. ولی اگر پاپیونی با سایز ثابت می‌گیرید، همیشه دور گردنتان را اندازه بگیرید، زیرا گاهی روی پیراهن تان نوشته سایز دور گردنتان ۱۵ اینچ است، در حالیکه در واقع سایز دور گردنتان ۱۶ اینچ است.

.

موارد مهم هنگام انتخاب و خرید پاپیون مردانه

انتخاب نوع

اولین نکته در خصوص خرید پاپیون مردانه توجه به نوع آن است که برای این منظور می توانید با مطالعه بخش قبلی از همین مطلب با انواع گوناگونی از این مدل اکسسوری ها در بازار کشورمان آشنایی پیدا نمایید.

اندازه پاپیون

دومین مورد برای انتخاب پاپیون مردانه توجه به اندازه کلی محصول است. طبق یک قانون نانوشنه اندازه پاپیون یا بهتر است بگوییم عرض آن باید متناسب با پهنای صورت شما باشد و نه از آن بزرگتر و نه از آن کوچکتر باشد. توجه به این نکته می تواند شما را در خرید یک پاپیون مردانه خوش سایز بسیار یاری نماید.

جنس محصول

از دیگر فاکتورهای اساسی در خرید و انتخاب پاپیون مردانه توجه به جنس محصول است که در این خصوص شما آقایان شیک پوش باید بدانید که پاپیون های امروزی ار انواع و اقسام جنس های ابریشمی، نخی، چرمی،‌پلی استری، ساتن و … تولید می شوند که شما بایستی متناسب با محیط مصرفی خود از این مدل اکسسوری های جذاب مردانه استفاده نمایید؛ مثلا اغلب آقایان از مدل های چرمی و یا ابریشمی پاپیون تنها برای مهمانی های رسمی و مجالس جدی خود استفاده می کنند.

انتخاب رنگ

در خرید این اکسسوری حتما به رنگ آن هم دقت کنید. برای این منظور توصیه می کنیم با توجه به رنگ غالب لباس های خود در کمدتان توجه کنید و یا با توجه به رنگ معمولی و یا تند (براق) و جلب نظر کردن پاپیون مورد نظرتان، اقدام به خرید آن نمایید.

طرح پاپیون

در این خصوص تنها کافی است یادتان باشد که بر روی پیراهن های ساده مردانه از پاپیون های طرح دار و بر روی پیراهن های طرح دار ترجیحا از مدل های ساده و تک رنگ (خصوصا با رنگ تیره) استفاده نمایید.

انتخاب شکل

پاپیون ها دارای شکل های مختلفی هستند که شما باید متناسب با سلیقه و هم‌چنین جذابیت های تیپ و استایل شخصی تان یک کدام از آن ها را برای استفاده در روز موعود خود انتخاب نمایید.

از جمله این اشکال می توان به: پاپیون های خفاشی، پروانه ای، نوک تیز، لبه گرد، نامتقارن و هم‌چنین پاپیون باز اشاره کرد. این مدل آخر قدری تیپ شما را در هر مراسمی هم که باشید، نامتعارف جلوه می دهد.

نحوه بسته شدن

همه پاپیون ها دارای یکسری قفل ها، گیره ها و همچینن قَزن ها برای بسته شدن به دور یقه پیراهن شما هستند که انتخاب بهره مندی اکسسوری شما از هر یک از آن ها بسته به سلیقه و حس راحتی بیشتر شما به هنگام بستن پاپیون به دور گردنتان دارد.

شستشوی محصول

یادتان باشد برخی از پاپیون ها را می توان در ماشین لباسشویی شست اما اغلب این مدل از اکسسوری ها با توجه به ظاهر براق و پارچه به کار رفته در ساخت آن ها را تنها بایستی با یک دستمال نه چندان خیس مورد شستشو و تمیزی قرار داد.

قیمت پاپیون مردانه

مطمئن باشید قیمت پاپیون مردانه در بازار ایران به اندازه ای هست که با خیال راحت بتوانید به سراغ استفاده از این اکسسوری جذاب مردانه بروید و از آن استفاده ها کنید.

.

آشنایی با انواع مختلف پاپیون به لحاظ شکلی:

  • پاپیون پروانه‌ای: شکل این مدل از پاپیون به حالت بال پروانه می‌باشد، لبه‌های آن کاملا صاف هستند و برای همه‌ی مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر به تازگی قصد بهره بردن از پاپیون را دارید، پیشنهاد ما به شما خرید این مدل می‌باشد.
  • پاپیون بال خفاشی: این پاپیون در حالت باز شبیه به یک مستطیل می‌باشد. مدل بسته شدن آن به نحوی است که در قسمت گردن باربک‌تر می‌شود و لبه‌های آن پهن خواهد بود. نحوه ی بستن آن مقداری سخت است که خیلی مورد پسند آقایان نخواهد بود.
  • پاپیون لوزی: هنگام بسته شدن شبیه به لوزی هستند و قسمت نوک آنها تیزی دارد. معمولا وقتی که بسته می‌شوند دو طرف آن نامتقارن می‌باشد. یکی از مزیت های مهم این مدل هماهنگی آن با چهره‌های مختلف می‌باشد.
  • پاپیون نامتقارن: همانطور که از نام این مدل مشخص است ظاهر این پاپیون کاملا نامتقارن خواهد بود و وقتی که بسته می‌شود، ظاهری کج به خود می‌گیرد. اگر می‌خواهید در یک مراسم خاص، متفاوت به نظر بیایید، خرید این مدل بهترین انتخاب است.
  • پاپیون نوک گرد: قسمت نوک این مدل از پاپیون حالت گرد دارد و بیشتر در مهمانی‌های غیررسمی و خودمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • پاپیون باز: در اقدامی جالب برخی لز تولیدکنندگان اکسسوری‌های مردانه، پاپیون باز را روانه‌ی بازار کرده‌اند. حالت آنها به شکلی است که به حالت باز دور یقه قرار می‌گیرد و لز هر دو طرف آویزان هستند. سعی نمایید از این مدل برای مهمانی‌های رسمی استفاده نکنید.
  • پاپیون مد روز: جالب است بدانید برخی از پاپیون‌های موجود در بازار از جنس پارچه‌ای نمی‌باشند و معمولا از جنس چوبی، پلکسی گلس و… خواهند بود. ظاهر این پاپیون‌ها به حالت پاپیون چوبی است و به همین حالت به فروش می‌رسند. در قسمت پشت این مدل گیره‌ای وجود دارد که بر روی یقه سوار می‌شوند.

.

انواع مختلف پاپیون مردانه به لحاظ نحوه‌ی بسته شدن:

  • پاپیون آزاد: این مدل از پاپیون‌ها کاملا باز به فروش می‌رسند و از همان ابتدای کار، خودتان باید پاپیون را ببندید.
  • پاپیون آماده: ظاهر این مدل کاملا شبیه به پاپیون گره زده شده است و فقط کافی است که شما عزیزان آن را به دور یقه‌ی خود بیندازید و به وسیله‌ی گیره محکمش کنید.
  • پاپیون گره زده شده: این پاپیون‌ها هم حالت نیمه آماده دارند و کافی است که با چند گره حالت پاپیون را به آنها بدهید.

.

برای مهمانی‌های رسمی از چه پاپیون‌هایی استفاده کنیم؟

این سوال ممکن است برای اغلب شما آقایان عزیز پیش آید، در پاسخ باید بگوییم که چون در مهمانی‌های رسمی همه‌ی مدعوین در تلاش هستند که بهترین و زیباترین لباس‌های خود را به تن کنند و از انواع مختلف اکسسوری‌های جذاب بهره ببرند، بهتر است که شما عزیزان هم از این قافله مستثنی نباشید. در نتیجه عزیزان سعی کنید به سراغ خرید پاپیون‌هایی که از جنس ساتن و براق هستند، بروید تا توجه همه را به سمت خود جلب نمایید. به طور کلی این جنس حالت کلاسیک و شیکی دارد که بسیار لطیف خواهد بود.

سعی کنید رنگ پاپیون انتخابی‌تان را هم از میان رنگ‌های روشن و براق برگزیده شود. البته قانون کلی در ست کردن اکسسوری‌ها با پوشاکی که به تن دارید، این است که اگر پیراهنتان رنگ روشن دارد، باید پاپیون یا کراوات انتخابی‌تان تیره رنگ باشد. در غیر این صورت و اگر پیراهن شما رنگ تیره دارد، بهتر است به سراغ پاپیون یا کراوات با رنگ روشن بروید. این قانون در زیبایی هرچه بیشتر استایلتان به شما دوستان کمک خواهد کرد.

.

اندازه‌ی پاپیون چگونه مشخص می‌شود:

عزیزان توجه داشته باشید که پاپیون باید دقیقا اندازه‌ی دور یقه‌تان باشد. البته هنگام خرید نباید از توجه به اندامتان هم غافل شوید. در حال حاضر دو اندازه ی پهن و باریک در بازار موجود هستند که انتخاب هر کدام به اندازه‌ی صورت و سر شما بستگی خواهد داشت.

پس اگر سر و صورت شما کوچک است باید به سراغ خرید پاپیون باریک بروید تا ظاهر پهن پاپیون، صورت شما را باریک‌تر از آنچه که هست نشان ندهد. همچنین اگر صورت شما بزرگ است، پاپیون‌های نسبتا پهن بروید تا جذابیت شما چند برابر شود. به علاوه حتما به سایز شانه و قدتان هم توجه کافی را داشته باشید تا متناسب با این چند عامل، مدل مناسبی را خریداری نمایید.

.

به چند پاپیون در کمد لباس تان نیاز دارید؟

البته پاسخ این است که این به خودتان بستگی دارد. شاید بعضی‌ها حتی صد‌ها پاپیون در کمد لباس شان داشته باشند. بعضی دیگر سه یا چهار پاپیون دارند. در کل کسی که به استایل کلاسیک در پوشاک مردانه علاقمند است، احتمالاً ده یازده مدل پاپیون در کمدش دارد.

  • اگر به تازگی به زدن پاپیون علاقمند شده اید، پیشنهاد می‌کنیم یک پاپیون مشکی ساده بخرید که بتوانید برای مراسم رسمی شب آن را بزنید و پیشنهاد می‌کنیم جنس ابریشم را انتخاب کنید.
  • انتخاب دوم تان باید یک پاپیون کلاسیک بیزنس، به رنگ آبی یا قرمز با طرح ریز باشد که ست کردن آن با انواع آیتم‌ها در کمد لباس تان راحت باشد.
  • سومین انتخاب تان باید پاپیونی به رنگ کمی روشنتر باشد که بتوانید در تابستان آن را بزنید که می‌تواند کتان راه راه هم باشد.
  • چهارمین انتخاب می‌تواند پاپیونی برای پائیز باشد. پاپیون پشمی می‌تواند یکی از گزینه هایتان باشد که برای فصل پائیز و زمستان مناسب است. زیاد چروک نمی‌شود و رنگ‌های مختلفی از آن وجود دارد.

.

چه زمانی از آن استفاده کنیم؟

شاید باورش سخت باشد اما شما از پاپیون می توانید همه جا استفاده کنید.
یعنی فقط مناسب مراسم خیلی رسمی نیست بلکه می توانید با کت اسپرت و بلیزر هم ست کنید اگر از طرح و رنگ و جنس درستی انتخاب کرده باشید.

.

آموزش روش های بستن انواع پاپیون

پاپیون

 

.
منابع:
.https://www.banimode.com
.https://www.bartarinha.ir
.https://kimik.ir

- مطالب مرتبط -

«پوشاک و اکسسوری مردانه»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!