راهنمای ساس‌‌بند مردانه

ساسپندر یا همان ساس بند در واقع کمربند شانه ای است که در بازار می توان با مدل های مردانه، زنانه و هم‌چنین بچگانه آن مواجه شد. این مدل از کمربندها با اینکه از نظر قدمت و تاریخچه، بسیار زودتر از کمربندهای کمری ساخته شدند اما هیچگاه به دلیل عدم استقبال کافی که از آن ها به عمل آمد، نتوانست جای مناسبی را در بازار مد و پوشاک و هم‌چنین محصولات اکسسوری برای خود دست و پا کند. اما امروزه شرایط متفاوت تر از قبل شده است! استفاده از ساس بندها چه در میان خانم ها و چه در زمره آقایان از دلایل به روز بودن و پا گذاشتن در عرصه مد و فشن به حساب می آید. در حال حاضر این مدل از کمربندهای شلواری دارای تنوع جنس، رنگ و هم‌چنین طرح های گوناگونی شده اند که اگر کمی حوصله کنید و در ادامه این مطلب با مینینیم همراه شوید، ما شما را با راهنمای خرید ساس بند مردانه آشنا خواهیم کرد.

.

نکات خرید ساسبند که باید به آنها توجه کنید:

  • حتما به قیمت ساس‌‌بند مردانه توجه داشته باشید. عواملی چون جنس، کیفیت، نوع و… بر روی قیمت این اکسسوری اثرگذار هستند. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و نیاز خود نسبت به خرید مدل خاصی اقدام کنید.
  • عزیزان به مدل ساسبندهایی که در بالا به آن اشاره کردیم، حتما توجه داشته باشید. انتخاب هر کدام از مدل‌های دکمه دار و کلیپسی به سلیقه و علاقه‌ی شما عزیزان بستگی خواهد داشت.
  • نکته‌ی مهم دیگر توجه به سایز ساس‌‌بند مردانه است که هنگام خرید حتما باید به سایز آن دقت کافی را داشته باشید تا مبادا خیلی کوتاه یا خیلی بلند باشد. اگر چاق هستید به سراغ ساس بند‌های پهن بروید، اما اگر لاغر اندام هستید بندهای باریک برای شما مناسب تر خواهد بود.
  • به جنس بند ساس‌‌بند مردانه هم نظری بی‌افکنید، اینکه مدل چرمی را می‌پسندید یا مدل پارچه‌ای، امری کاملا شخصی است.
  • سعی کنید از ساسپندر ساده و بدون طرح برای پیراهن‌های طرح دار استفاده کنید و از ساسپندر طرح‌دار برای پیراهن ساده و بدون نقش بهره ببرید.

.

موارد مهم هنگام انتخاب و خرید ساس بند مردانه

نوع ساس بند:

  • نخستین نکته در خصوص خرید ساس بند مردانه توجه به نوع آن است.
  • برای این منظور باید بدانید شکل کلی این مدل از کمربندها از جلو یکسان است اما از پشت می تواند به دو حالت X و Y مشاهده گردد.
  • به همین خاطر هم باید قبل از خرید خود، به نوع محصول انتخابی تان توجه لازم را داشته باشید.

.

تعیین اندازه:

  • دومین نکته در انتخاب ساس بند مردانه توجه به اندازه آن است.
  • معمولا ساس بندها از بندهایی به طول ۴۶ سانتی متر برخوردار هستند که البته شما می توانید با توجه به قابلیت تنظیم اندازه طول این مدل از محصولات، اندازه آن را متناسب با نیم تنه بالایی خود تغییر دهید.
  • در مورد پهنای ساس بندها نیز بد نیست بدانید که بهتر است با توجه به وضعیت جسمانی خود اقدام به استفاده از یک ساسپندر باریک و یا عریض نمایید.
  • مثلا چنانچه از شکمی بزرگ و اندامی چاق برخوردار هستید، حتما از ساس بندی پهن استفاده به عمل آورید و بالعکس.

.

جنس محصول:

  • جنس ساس بند مردانه شما می تواند از چرم طبیعی، مصنوعی، برزنت، پلی استر و … باشد.
  • توجه داشته باشید همان‌طور که گفتیم امروزه به دلیل استفاده فراوان مدل ها در صنعت مد و فشن از این مدل کمربندها، این مدل از محصولات با متریال های مختلفی ساخته می شود که شما بایستی مناسب ترین آن را برای هرچه شیک تر شدن ظاهرتان انتخاب و سپس خریداری نمایید.
  • فراموش نکنید که جنس ساس بند شلوار شما هیچ ارتباطی با جنس لباس رسمی و یا اسپورتی که به تن کرده اید، ندارد و می تواند کاملا با آن مغایرت داشته باشد.

.

نوع اتصال به شلوار:

  • فاکتور مهم بعدی در خصوص خرید این مدل از محصولات اکسسوری مردانه مربوط به نوع اتصال آن ها می شود.
  • برای این منظور شما می توانید یا به دنبال ساس بندهای کلیپسی باشید و یا از محصولات دکمه ای که بر روی نوار کمری شلوارها نصب می شوند، استفاده نمایید.

.

رنگ کمربند:

  • انتخاب رنگ در زمینه خرید پوشاک و وسایل اکسسوری همواره بسته به سلیقه و نظر شما خریداران محترم دارد.
  • با این حال توصیه می کنیم از آنجایی که استفاده از این مدل محصولات خیلی در میان آقایان شیک پوش ایرانی رایج نیست و می تواند در مرکز توجهات دیگر نزدیکانتان واقع شود، از رنگ هایی متناسب با تیپ و استایل خود استفاده نمایید.
  • لازم به ذکر است که خرید ساس بند مردانه‌ی سرمه ای و یا مشکی، بهترین انتخاب برای شما به حساب می‌آید؛ زیرا به راحتی می توانید آن را با انواع و اقسام تیپ های مختلف خود، ست کنید.

.

طرح ساس بند:

  • همانند نکته قبل، انتخاب طرح یک ساس بند مردانه نیز منوط به سلیقه و نظر شما خریداران عزیز دارد.
  • با این حال توصیه می کنیم برای انتخاب هرچه بهتر خود در خصوص خرید یک ساس بند مناسب، از قانون انتخاب پاپیون ها و کراوات ها تبعیت کنید.
  • یعنی بر روی لباس های تک رنگ و ساده از ساس بندهای رنگی و طرح دار و بر روی لباس های طرح دار و رنگین از محصولاتی ساده و تک رنگ استفاده نمایید.

.

قیمت ساس بند مردانه:

  • ما در این مطلب به تمام موارد مهمی که می تواند بر روی قیمت ساس بند مردانه تاثیر بگذارد، اشاره داشتیم.
  • اکنون این شما هستید که بایستی متناسب با میزان بودجه و هم‌چنین سایز نیم تنه بالایی خود اقدام به خرید یک محصول ایده آل نمایید.
  • فراموش نکنید می توان از یک ساس بند مردانه بر روی تمامی شلوارهای پارچه ای، کتان و هم‌چنین جین استفاده نمود.

.

نحوه بستن ساس بند

دو راه برای بستن ساس بند وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کرده و به راحتی ساس بند خود را به شلوارتان وصل کنید.

1- قبل از اینکه شلوارتان را بپوشید، ابتدا ساسبند را به پشت شلوار خود وصل کنید، شلوارتان را بپوشید و بندهای ساسپندر را جلو آورده و از جلو نیز به شلوار وصل کنید. بند پشتی در ساسبندهای Y شکل به وسط شلوار و در ساسبندهای X شکل دقیقا در وسط ستون فقرات و پهلو به شلوار وصل می شود.

2- پس از پوشیدن شلوار، دو بند ساسپندر را از پشت به صورت ضربدری به شلوار متصل کرده و بندها را از روی سرشانه های خود کاملا صاف به جلو آورده و به شلوارتان متصل کنید.

.

سایر نکات مهم درباره نحوه استفاده از ساس بندها

1- بندهای ساسپندر باید دقیقا روی سینه های شما قرار گیرند و کاملا موازی با یکدیگر باشند.

2- طول ساس بند باید مناسب بالاتنه شما باشد. ساسبندها دارای یک سگگ برای تغییر اندازه بندها هستند که باید توسط آن ها، ساسبند را برای بالاتنه خود متناسب کنید. اگر بندهای ساسپند شما کوتاه باشد، پیراهن شما چروک شده و حتی ممکن است سرشانه های شما اذیت شوند. از طرفی ساسپندرهای با بند بلند، نه تنها نمی تواند نگهدارنده خوبی براش شلوار شما باشد، بلکه با آویزان شدنشان ظاهر شما را بسیار بد جلوه می دهد.

3- اگر از ساسپندر چرم استفاده می کنید، به یاد داشته باشید باید آن را با کفش های خود ست کنید.

کارشناسان و مشاوران برند آرسام با مدیریت دکتر سامان خیابانی می توانند در انتخاب و خرید یک ساسپندر مناسب با استایلتان به شما کمک کند. بنابراین اگر قصد خرید ساسپندر و یا سایر اکسسوری ها را دارید، می توانید از محصولات و تولیدات این برند استفاده نمایید.

.

قانون کلی در رابطه با ساسبند و کمربند:

همانطور که در بالا هم گفته شد، دوستان توجه داشته باشید که هیچ‌گاه کمربند و ساس‌بند را با یکدیگر نپوشید. چون وظیفه‌ی کمربند ثابت نگه داشتن شلوار است که از پایتان نیفتد، در واقع وظیفه‌ی ساسبند همین است که شلوار را بالا و ثابت نگه دارد. پس استفاده همزمان از هر دو کار جالبی نیست. پس اگر از ساسبند بهره می‌برید، خیالتان راحت باشد که شلوارتان به زمین نمی‌افتد.

.

اگر می‌خواهید از ساس‌‌بند مردانه برای مراسمات رسمی استفاده کنید، به این دو فاکتور دقت کنید:

  • سایز ساسبند: حتما به طول و عرض ساسبند توجه کافی را داشته باشید. طول بیشتر ساس بندهایی که در بازار موجود هستند ۳۶ سانتی متر می‌باشد‌. پس خیلی نباید به کوتاه بودن طول آن توجه داشته باشید، چون اندازه‌ی استانداردی دارند. اما در مورد پهنا و عرض باید بگوییم که اندازه ی مناسب پهنای ساسبند ۲/۵ تا ۳ سانت خواهد بود. البته انتخاب طول و عرض مناسب به درشتی هیکل شما بستگی دارد، وگرنه این موارد حالت کلی ساس‌بند‌ها هستند.
  • توجه به رنگ و طرح ساسبند: عزیزان اگر قصد رفتن به بک مراسم رسمی خاص را دارید، توجه کنید که دقیقا مانند دستمال جیب نیازی نیست که ساسبند با کت، شلوار، پیراهن و… تناسب رنگی داشته باشد. علت این موضوع هم این است که این اکسسوری مهم غالبا در زیر کت قرار می‌گیرد و خیلی مشخص نخواهد بود. سعی کنید برای این مهمانی از ساسپندر‌های با رنگ تیره و تک رنگ بهره ببرید، چون این مدل از ساسپندر‌ها حالت رسمی‌تری به استایل شما خواهند بخشید.

.

آیا می‌توان از ساسبند برای هر موقعیتی استفاده کرد؟

این سوالی است که ممکن است برای خیلی از آقایان پیش آید، در پاسخ باید بگوییم که خیر. البته این پاسخ حالت کلی ندارد و هر فردی متناسب با سلیقه‌ی خود می‌تواند در هر موقعیتی از این اکسسوری استفاده کند. اما به صورت کلی می‌توان گفت که بسیاری از آقایان ترجیح می‌دهند که از این وسیله‌ی جانبی در موقعیت‌های رسمی بهره ببرند و در مهمانی‌های خودمانی به استفاده از کمربند مردانه تمایل بیشتری خواهند داشت.

.

آشنایی بیشتر با انواع مختلف ساسپندر:

  • ساسپندر دکمه‌ای: منظور از ساسبند دکمه‌دار در واقع مدلی است که بند شلوار از طریق دکمه به شلوار وصل می‌شود و بیشتر برای مناسبت‌های رسمی کاربرد خواهد داشت. این مدل حالت کلاسیک و شیک‌تری دارد.
  • ساسپندر کلیپسی: در این مدل بند شلوار از طریق گیره‌ای به حالت کلیپس به شلوار وصل می‌شود و سبب بالا و ثابت نگه داشتن شلوار خواهد شد. این نوع از ساسپندر بیشتر برای مناسبت‌های غیر رسمی و کژوال استفاده می‌شود.

.
منابع:
.https://rsamsuit.com
.https://kimik.ir
.https://mininim.ir

- مطالب مرتبط -

«پوشاک و اکسسوری مردانه»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!