راهنمای کت تک مردانه

نکات انتخاب و خرید کت تک مردانه

سایز مناسب خودتان را انتخاب کنید

کت های تک یا اسپرت جنبه غیررسمی دارند و نیازی نیست که به اندازه کت های رسمی بلند و کمی گشاد باشند اما این کت ها می توانند کاملاً اندازه و مقداری چسب باشند برای انتخاب سایز مناسب ، حتما قبل از خرید کت بپوشید برای انتخاب بهتر می توانید به راهنمای انتخاب اندازه کت مراجعه کنید که در زیر ذکر کردیم:

  1. کت کوتاه برای افراد زیر ۱۷۴ سانتی متر با آستین ۳۲ سانتی متر استفاده می شود.
  2. کت عادی برای افراد میان ۱۵۵ تا ۱۷۶ سانتی متر با آستین ۳۲-۳۳ سانتی متراستفاده می شود.
  3. کت بلند برای افراد میان ۱۸۸ تا ۲۰۰ سانتی متر با آستین ۳۴ -۳۶ سانتی متر استفاده می شود.
  4. کت بسیار بلند برای افراد بالای ۱۹۰ سانتی متر با آستین بلند تر از ۳۶ سانتی متر استفاده می شود.

.

نکات مهم برای انتخاب رنگ و طرح کت تک مردانه

هنگام خرید کت تک مردانه به خاطر داشته باشید که نمی توانید از این مانتو در مجالس رسمی استفاده کنید بنابراین دیگر نیازی به استفاده از رنگ های رسمی مانند سرمه ای و نوک مدادی نیست بلکه می توانید از رنگ های گرم و شاد نیز استفاده کنید. کت های تک رنگ نارنجی و قرمز را فراموش کنید زیرا این مدل کت ها فقط در نمایش های مد یا خیابان های مد زیبا هستند ، سعی کنید از پارچه های تک رنگ استفاده نکنید.
کت های اسپرت بخشی از زیبایی شان را مدیون پارچه های طرح دارشان می باشند در غیر اینصورت تفاوت چندان زیادی نمی توان در نمونه های رسمی آن دید. به سراغ کت هایی بروید که با پارچه های طرح دار دوخته شده باشند. منظورمان از پارچه های طرح دار را می توانید در تصویر زیر به خوبی متوجه شوید.

.

کت های دوچاک را انتخاب کنید

هیچ شکی در آن نیست که از سوی بسیاری از طراحان معروف نیز کت های دوچاک بسیار محبوب تر از کت های تک چاک هستند. چاک های کت به خوش فرم نشان دادن کت در تن تان کمک بسیاری می کند همچنین امکان استفاده از جیب های عقب نیز برای شما فراهم خواهد شد. البته ناکفته نماند که اگر به دنبال کت های چسبناک هستید بهتر است از کت های بدون چاک استفاده کنید، زیرا این مدل از کت فرم چسپ تری دارند.
کت های چاک دار بسیار مدرن، جذاب و خوش استایل به نظر خواهند رسید، بنابراین به راحتی از کت های دو چاک عبور نکنید.

.

انتخاب کت تک کتانی یا پشمی

هنگام خرید کت توجه کنید که قصد استفاده از کت در چه فصلی را دارید. کت هایی که برای روزهای گرم مناسب هستند سبک تر و کت های زمستانی سنگین تر هستند. پارچه کتانی بهترین جنس برای کت تابستانی است زیرا منافذ باز پارچه های کتان شما را خنک می کند.
کت های پشمی نیز بهترین گزینه برای روز های سرد سال می باشند. کت های پشمی با نگه داشتن دما در خود به خوبی شما را گرم نگه می دارد و شما را به طور کلی از داشتن پالتو بی نیاز می کند.

.

کراوات می تواند اکسسوری جذابی نیز باشد

استایل کلاسیک هرگز قدیمی نمی شود. برای یک استایل عادی اما شیک، کت اسپرت را با یک پیراهن تک رنگ بپوشید. اگر می خواهید استایل چشمگیرتری داشته باشید، یک کروات باریک نیز به این مجموعه اضافه کنید تا همه ی سرها به سمت شما برگردد.

در هوای سرد کت اسپرت خود را روی یک پلیور یا یقه اسکی بپوشید. به این ترتیب بدون نیاز به کت گرم می مانید. این استایل بسیار شیک و ظریف است و مانند دانشجویان ادبیات مدرن در دانشگاه آکسفورد به نظر می رسد.

در انتخاب کراوات خلاق باشید بهتر است از کراوات های طرح دار خودداری کنید ، اما کراوات های پشمی ، پاپیون ها و انواع دیگر کراوات ها به خوبی با کت شما سازگار خواهد بود. به جای استفاده از کراوات ، می توانید دکمه های برخی از پیراهن ها و مانتوها را باز کنید. این فرم همچنین سبکی قدرتمند را برای شما ایجاد می کند.

اگر می خواهید کت اسپرت بپوشید، باید یقه ی پیراهن را داخل بگذارید. زمان زیادی از دهه ی ۷۰ گذشته است! یقه را بیرون از کت نگذارید.

.

یک کفش مناسب با تک کت انتخاب کنید

در مقالات مختلف بارها به اهمیت و نقش کفش در جذابیت استایل اشاره کرده ام. یک انتخاب هوشمندانه می تواند استایل شما را جذابتر کند و یک انتخاب اشتباه نتیجه معکوس می دهد.
اگر کت تک را با شلوار جین می پوشید استفاده از کفش های کالج می تواند به یکی از بهترین گزینه ها تبدیل شود. یک کفش چرمی یا نیم بوت چرمی قهوه ای یا مشکی نیز می تواند گزینه احتمالی خوبی برای ست کردن با شلوار جین باشد.

اگر کت تک را می خواهید با شلوار پارچه ای ست کنید استفاده از یک کفش چرمی رسمی مشکی می تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

.

پوشیدن کت به همراه تی شرت یا پولوشرت

از افراد مشهوری می توان نام برد که زیاد از این ترکیب استفاده می کنند. کت های تک یا اسپرت به خودی خود غیر رسمی هستند ، بنابراین با ست کردن آن با یک تی شرت یا پولوشرت ، یک استایل غیر رسمی عالی ایجاد کنید و کمی شبیه یک ستاره فیلم شوید.

استفاده از تی شرت هایی که روی شان ابیاتی از حافظ نوشته شده است به همراه یک کت اسپرت می تواند شما را فردی هنری نشان بدهد. به هر حال پیشنهاد ما به شما برای داشتن یک استایل اسپرت فوق العاده، یک شلوار جین خوش دوخت، یک پولو شرت سفید، یک کفش کالج و یک کت اسپرت خوشپوش می باشد.

.
منابع:

.https://www.beytoote.com
.https://carismacolor.com

- مطالب مرتبط -

«پوشاک و اکسسوری مردانه»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!