راهنمای زیورآلات رزگلد

چرا جواهرات لوکس اغلب رزگلد هستند؟

از کارتیه گرفته تا پیاژه ، دیور و مونیکا وینادر، رزگلد یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای جواهرات و مصنوعات طلا بشمار می‌رود. با یک گردش ساده در میان فروشگاه‌های طلا و جواهر می‌توانید به‌راحتی به این باور برسید که رزگلد همه جا هست.

رزگلد یا همان طلای صورتی، مد جدیدی نیست اما تاریخچه آن هم نامعلوم است و مشخص نیست دقیقا از چه تاریخ و چه سالی ساخته و عرضه شده است. هر چه که باشد، در حال حاضر برترین برندهای طلا و جواهر در سراسر جهان سعی در عرضه‌ی مصنوعاتی به رنگ صورتی دارند.

قدیمی‌ترین طلایی که به رنگ رزگلد در جهان موجود است به امپراتوری روسیه بر می‌گردد؛ که یک تخم‌مرغ صورتی از جنس طلاست و به عنوان طلای روسی نیز شهرت جهانی دارد.

کارتیه در دهه ۱۹۲۰ میلادی از طلای روسی در کالکشن خود استفاده کرد. تیفانی نیز از دهه ۱۹۷۰ میلادی رزگلد را وارد کالکشن‌های خود کرد. در آن زمان طراحی تیفانی «السا پرتی» بود.

رزگلد نوعی آلیاژ است که از ترکیب طلای خالص با مس و مقدار کمی نقره ساخته می‌شود. طلای خالص بسیار نرم است و به همین خاطر به آن فلزات دیگری اضافه می‌کنند که قابلیت شکل‌گرفتن پیدا کند و بتوان از آن استفاده کرد. ترکیب فلزات در این آلیاژ متفاوت است. اما به صورت استاندارد، ۷۵ درصد طلای خالص (به رنگ زرد)، ۲۱ درصد مس (قرمز) و ۴ درصد نقره (نقره‌ای) با هم ترکیب می‌شوند تا در نهایت طلای رزگلد ساخته شود.

رزگلد، در واقع طلای صورتی زیبا و چشم‌نواز است که دوام و استحکام بالایی نیز دارد. جذابیت رزگلد و دلیل اینکه بیشتر برندها در محصولات لوکس خود از آن استفاده می‌کنند این است که رنگ آن با رنگ پوست بدن انسان همخوانی زیادی دارد و بسیار زیباتر از طلای زرد خودش را نشان می‌دهد.

امروزه بیشتر طراحان طلا و جواهر سعی می‌کنند در ساخت انواع ساعت یا دیگر مصنوعات طلایی از رزگلد استفاده کنند زیرا این رنگ از محبوبیت بیشتری بین مردم برخوردار است.

این رنگ حتی در دیگر صنایع و شرکت‌های مد و فشن هم کاربرد فراوانی دارد. به‌طور مثال می‌توان به کمپانی اپل اشاره کرد که در سال‌های اخیر رنگ رزگلد را به خط تولید ساعت‌های هوشمند یا آیفون‌های خود افزوده است.

جالب است بدانید که استفاده از رزگلد در صنعت طلا و جواهرسازی باعث درخشش بیشتر محصول می‌شود. این رنگ بسیار زنانه و لطیف است و هارمونی زیادی با تیپ‌های مختلف دارد.

.

راهنمای ست کردن جواهرات رزگلد ؛ رنگی به لطافت عشق

یکی از زیباترین رنگ‌های طلا، رزگلد است. صورتی ملایم و شیکی که می‌توان آن را با هر تیپ لباسی و هر رنگی ست کرد. این رنگ از طلا همچنین با پوست‌های مختلف از روشن تا تیره تناسب کامل دارد و جلوه آن ملایم‌تر از طلای زرد یا طلای سفید است.

به طور کلی برای شیک‌تر به نظر رسیدن خوب است گاهی از طلاهای رزگلد استفاده کنید. این رنگ طلا از ترکیب طلای خالص و فلز مس به دست می‌آید. هر چه مقدار مس موجود در جواهر بیشتر باشد، قرمزی رزگلد بیشتر خواهد بود و برعکس.

از آنجا که مس فلز مستحکمی است، وجود آن در زیورآلات رزگلد باعث می‌شود تا دوام زیاد و عمر طولانی‌تری نسبت به طلای زرد داشته باشند. به این خاطر که خلوص طلای آنها کمتر است و همه می‌دانیم که طلا فلز نرمی است و به تنهایی قابل استفاده در صنعت جواهرسازی نیست.

در حال حاضر برترین برندهای طلا و جواهر در سراسر جهان همچون کارتیه، پیاژه، دیور و مونیکا وینادر، سعی می‌کنند بیشترین زیورآلات تولیدی‌شان به رنگ رزگلد باشد. طلای صورتی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای جواهرات و مصنوعات طلا بشمار می‌رود و با یک گردش ساده در میان فروشگاه‌های طلا و جواهر می‌توانید به‌راحتی به این باور برسید که رزگلد همه جا هست.

منظورمان از این همه مقدمه‌چینی این بود که با آگاهی از ارزش و بهای رزگلد، ترفندهای استفاده از آن را بیاموزید. به همین خاطر در زیر ۷ ترفند برای استفاده و ست کردن طلای رزگلد را برایتان نوشته‌ایم و امیدواریم مورد توجهتان قرار بگیرد. با گالری پرسته همراه باشید.

۱- رزگلد برای پوست‌های روشن و رنگ‌پریده گزینه بسیار مناسبی است زیرا قرمزی موجود در آن، گرمای زیبایی در صورت فرد ایجاد می‌کند.

۲- باید بدانید که قرمزی ملایم موجود در طلا و جواهرات رزگلد با لباس‌های به رنگ پوست بدن انسان، بژ و خاکستری مایل به قهوه‌ای بیشترین تناسب را دارد. یعنی برای داشتن یک استایل بسیار شیک و پرجلوه توصیه می‌کنیم سراغ لباس‌هایی به رنگ‌های کرم و بژ بروید.

۳- در مناسب‌های رسمی و قرارهای کاری و تجاری توصیه ما این است لباس‌های کلاسیک و رسمی به رنگ‌های خاکستری، زغالی یا سفید بپوشید و آنها را با طلای رزگلد ست کنید. این ترکیب کاملا شیک و باکلاس است.

۴- طلای رزگلد همچنین با طلای زرد نیز ترکیب فوق‌العاده‌ای می‌سازد. به جای استفاده از زیورآلاتی به رنگ سفید و طلایی، این بار از ترکیب رزگلد و طلایی استفاده کنید و ببینید که چقدر زیباست. مثلا یک گردنبند بلند طلایی و یک چوکر به رنگ رزگلد استفاده کنید.

۵- طلای رزگلد با رنگ‌های مرجانی و فیروزه‌ای نیز بسیار شیک و شاد به نظر خواهد رسید. شاید بدانید که رنگ سال ۲۰۱۹ مرجانی است و بهترین فرصت برای ست کردن زیورآلات رزگلد با لباس‌هایی به این رنگ، همین امسال است.

۶- تیپ خود را فقط به زیورآلات و جواهرات رزگلد محدود نکنید. بهتر است کیف دستی یا کفش خود را از این رنگ ترکیبی زیبا انتخاب کنید تا حسابی خاص و متفاوت به نظر برسید.

۷- ترفند آخر ما مناسب افرادی است که شهامت ایجاد تغییرات بزرگ در شکل و ظاهر خود را دارند. شما می‌توانید موهایتان را به رنگ رزگلد تغییر داده و همزمان هم از یک گردنبند به این رنگ استفاده کنید تا کاملا ست و جذاب به نظر برسید.

علاوه بر ۷ ترفند بالا بد نیست بدانید برای افرادی که پوست سرد دارند رنگ‌های سرد جواهرات مثل نقره، پلاتین و طلای سفید مناسب است و برای کسانی که پوست گرم دارند طلا و رزگلد مناسب است. اما به طور کلی، رزگلد روی اکثر پوست‌ها جلوه زیبایی دارد پس در انتخاب آن شک به دل خود راه ندهید.

رزگلد یک رنگ گرم و رمانتیک است و به همین خاطر برای مناسب‌های احساسی همچون جشن‌های عروسی و نامزدی یا قرارهای عاشقانه گزینه بسیار مناسب‌تری نسبت به طلای سفید و طلای زرد است.

.
منبع:

.https://parasteh.com
.https://www.maroon24.com

- مطالب مرتبط -

«جواهرات و زیورآلات»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!