راهنمای حلقه نامزدی و ازدواج

حلقه نامزدی چیست و چگونه باید انتخاب شود؟

تعریف حلقه نامزدی در بین زوج‌های مختلف از سراسر دنیا متفاوت است. با این حال اکثریت زوجین این حلقه را نشان تعهد به یکدیگر می‌دانند. این حلقه که نماد عشق و تعهد است، اولین انگشتری است که یک مرد به دختر مورد علاقه‌اش برای ازدواج می‌دهد. اگر دختری این حلقه را دست کند به این معنی است که به مردی وعده ازدواج داده است. در واقع حلقه وعده، نماد بیرونی و تعهد عشق زن و مردی به یکدیگر است.

در ایران اما رسم و رسوم و آداب مختلفی در زمان حلقه دادن وجود دارد. در برخی از خانواده‌ها، پس از محرمیت، حلقه نامزدی برای عروس تهیه می‌شود. این حلقه که همانند انگشتر نشان است، در دست راست استفاده می‌شود. در برخی دیگر از رسومات نیز انگشتر نشان، همان حلقه ی  نامزدی است که توسط خانواده داماد به عروس هدیه داده می‌شود. عروس نیز تا زمان ازدواج و انتخاب حلقه ازدواج، آن را در دست چپ می‌اندازد. پس از ازدواج و دریافت حلقه ازدواج، زن حلقه نامزدی خود را در دست راست می‌اندازد.

.

تفاوت حلقه و انگشتر

تفاوت حلقه با انگشتر در ظرافت آن‌ها با یکدیگر است. حلقه، ظریف، ساده و گاهی بدون نگین است. اما انگشتر ممکن است شامل طرح‌های شلوغ و پرنگین نیز باشد. در واقع حلقه رینگ ساده‌ای است که ممکن است یک نگین ساده یا یک ردیف نگین با ظرافت بر روی آن تعبیه شده است.

.

تفاوت حلقه هایی برای نامزدی و ازدواج

معمولا حلقه‌های ازدواج به نسبت حلقه‌های نامزدی طراحی ساده‌تری دارند و انتخاب حلقه ازدواج روند جداگانه ای دارد. همچنین مهم‌ترین تفاوت این دو حلقه در این است که حلقه نامزدی یک انگشتر خاص است که مردی برای درخواست ازدواج به عشق خود هدیه می‌دهد. این حلقه معمولا باب میل معشوقه است و با سلیقه گیرنده حلقه هماهنگ است.

اما حلقه ازدواج به صورت جفت تهیه می‌شود که یکی برای عروس و دیگری برای داماد است. در نتیجه باید طرح و سبکی از حلقه ازدواج خریداری شود که با سلیقه و خواست هر دو نفر هماهنگ باشد. به همین دلیل حلقه ازدواج با حضور و نظر هر دو نفر (عروس و داماد) تهیه می‌شود.

.

خرید حلقه براساس فرم انگشت‌های دست

خرید حلقه نامزدی با توجه به فرم دست و انگشتان همسر آینده شما زیبایی حلقه شما را دوچندان می‌کند. در واقع یکی از مهمترین مواردی که هنگام خرید حلقه ای برای نامزدی باید مدنظر داشته باشید توجه به فرم دست و انگشتان دختر مورد علاقه‌تان است. نکاتی که در ادامه آورده شده است به شما کمک می‌کند تا با توجه به فرم دست و انگشتان همسر آینده‌تان بهترین حلقه را انتخاب کنید.

خرید حلقه براساس شکل انگشت

  • حلقه نامزدی برای انگشت‌های کوتاه : حلقه های دارای رکاب باریک به همراه یک نگین بیضی یا گلابی شکل انتخاب مناسبی برای این مدل انگشتان محسوب می‌شود. این مدل از حلقه انگشت همسر شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد.
  • حلقه نامزدی برای انگشت‌های کشیده : حلقه‌هایی با طرح‌های برجسته و جسورانه زیبایی این مدل از انگشتان را دوچندان می‌کند. حلقه‌هایی با سنگ‌های بزرگ مانند حلقه‌هایی که با سنگ‌های الماس یا زمرد طراحی شده‌اند انتخاب مناسبی برای این مدل از انگشتان است.
  • حلقه نامزدی برای انگشت‌های باریک: اگر همسر آینده‌تان انگشت‌های باریکی دارد بهتر است از خرید حلقه‌هایی، که برای عریض‌تر به نظر رسیدن حلقه از سنگ‌های کوچکی بر روی رکاب نازک استفاده کرده‌اند، اجتناب کنید.
  • حلقه نامزدی برای انگشت‌های پهن: در این مدل انگشتان، حلقه‌هایی با سنگ‌های گرد و بزرگ و یا سبک‌های خوشه‌ای که روی یک رکاب متوسط و یا ضخیم قرار دارند. انتخاب مناسبی هستند. اگر انگشت همسر مورد نظر شما پهن است از خریدن حلقه‌هایی با سنگ‌های کوچک و باریک اجنتناب کنید؛ چون در این مدل حلقه‌ها پوست دست از دو طرف بیشتر نمایان می‌شود، که باعث می‌شود انگشت شما پهن‌تر به نظر برسد.

.

نکات تکمیلی و مهم برای انتخاب حلقه نامزدی

ایده کلی حلقه نامزدی را در ذهنتان شکل دهید. در مرحله اول شما باید بدانید که چه نوع فلزی را می‌خواهید برای حلقه انتخاب کنید. دختر مورد علاقه شما ساده‌پسند است یا یک حلقه پرزرق و برق‌تر را می‌پسندد. فکر کردن به این موارد دامنه انتخاب شما را کاهش‌می‌دهد و انتخاب حلقه را برایتان راحت‌تر می‌کند.

شیوه و سبک زندگی زنی که برای ازدواج انتخاب کرده‌اید موضوع مهمی برای انتخاب حلقه نامزدی محسوب می‌شود. اگر همسر آینده شما زمان زیادی را در خارج از خانه می‌گذراند یا کار آن به گونه‌ای است که ممکن است در معرض گرما، مواد شیمیایی و … باشد. حلقه ظریف و ساده بدون کنده‌کاری می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

حلقه نامزدی که انتخاب می‌کنید کاملا باید با بودجه شما همخوانی داشته باشد. در واقع باید یک تناسب بین کیف پول شما و حلقه مورد نظر شما وجود داشته باشد. فراموش نکنید که ارزش حلقه نامزدی شما به عشق و علاقه‌ای است در درون آن است. به بیانی دقیق‌تر حلقه انتخابی شما برای نامزدی نمادی بیرونی برای ابراز عشق درونی شما به زن مورد علاقه‌تان است.

برای اننخاب حلقه نامزدی باید سایز انگشت زن مورد علاقه خود را بدانید. حلقه نباید آن‌قدر محکم باشد که انگشت همسرتان را اذیت کند و نه آن‌قدر شل باشد که به راحتی حرکت کند و بچرخد. اگر در مورد سایز انگشت همسر آینده‌تان مطمئن نیستید، مطمئن شوید که گالری که از آن خرید می‌کنید می‌تواند سایز حلقه نامزدی شما را تغییر دهد.

در هنگام خرید حلقه ضمانت خرید خود را چک کنید. در ضمن به یاد داشته باشید که حلقه نامزدی‌تان را بیمه کنید.

اگر درباره مدل نگین حلقه هنوز به نتیجه نرسیده‌اید . بهترین راه انتخاب حلقه سولیتر است. حلقه ای سولیتر حلقه‌ای تک نگین است. در این مدل حلقه یک الماس بر روی رینگ حلقه تعبیه شده است. این مدل حلقه برای زنانی که سبک کلاسیک و ساده را می‌پسندند انتخاب مناسبی است.

.
منابع:
.https://zhiyarworld.com

- مطالب مرتبط -

«جواهرات و زیورآلات»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!