راهنمای زیورآلات آمیتیست

سنگ آمیتیس، یک سنگ بنفش رنگ که اشراف زادگان برای نوع پوشش و زیور آلات خود از آن استفاده می‌کنند چرا که رنگ بنفش نماد قدرت است. در این مقاله انواع معادن موجود سنگ، ساختار متفاوت این سنگ، نحوه نگهداری، خرید و تشخیص ارزش و قیمت جواهری آن و از همه مهمتر درباره خواص آمیتیست و نحوه تشخیص سنگ آمیتیست اصل و تاریخچه آن صحبت خواهد شد.

.

تشخیص سنگ آمیتیست اصل

در مورد نحوه تشخیص سنگ آمیتیست اصل توصیه میشود که این کار را حتما به یک کارشناس و افراد با تجربه بسپارید چرا که کاری تخصصی است اما در عین حال مواردی نیز وجود دارد که بررسی انها میتواند به تشخیص سنگ آمیتیست اصل کمک کند مانند:

  • اولین و ساده ترین روش بررسی رنگ نگین است که در سنگ اصل رنگ بنفش یا ارغوانی دیده میشود.
  • مورد بعدی شفافیت و وضوح است که سنگهای اصل تا حدی مانند شیشه شفاف و زلال هستند و البته که ممکن است دارای ناخالصی هایی باشند.
  • یکی دیگر از راه ها برای تشخیص سنگ آمیتیست اصل بررسی درجه سختی آن میباشد که 7 است بنابراین با ناخن یا حتی سنگ هایی نظیر، فیروزه، هماتیت (حدید) و لاجورد نباید روی آن بتوان خش انداخت.
  • اندازه گیری وزن مخصوص: البته این روش احتیاج به ابزار نسبتا دقیق دارد. بایستی حجم سنگ و وزن دقیق آن را یافته و با تقسیم وزن به حجم به عدد حدود 2.65 رسید. (برای محاسبه حجم بایستی نگین را درون یک پیاله مدرج آزمایشگاهی انداخته و میزان حجم آب بالا آمده را خواند)
  • بررسی هویت سنگ و اینکه از کجا استخراج شده است نیز میتواند به تشخیص سنگ آمیتیست اصل کمک کند که معمولا این سنگ بنفش روشن در برزیل یا افریقای جنوبی یا آمریکا استخراج میشود. و کمک گرفتن از یک کارشناس یا فروشنده معتبر در این امر کمک شایانی به شما خواهد کرد.

.

روش پاک سازی

این گوهر را در ماه یکبار به مدت زمان حداقل 20 دقیقه تا نهایتا 2 ساعت در آب روان و جاری و یا در آب نمک قرار دهید و بعد از آن به مدت 1 ساعت در برابر آفتاب گذاشته و سپس استفاده نمایید.

از خواص سنگ آمیتیست این است که اگر در مقابل نور خورشید قرار گیرد مقداری کمی از رنگ خود را از دست می دهند. بدین جهت  می شود این گوهر را در مقابل اشعه x قرار داد و این سنگ ها را به رنگ اولیه خود باز گرداند. بعضی از سنگ شناسان  نیز معتقدند می توانند با قرار دادن سنگ در بسته های فویل فلزی، رنگ این کانی ها را بهبود بخشید، زیرا رنگ بنفش این سنگ ها از ناخالصی آهن منشا می گیردند.

بهترین راه برای پاک کردن و خالص سازی انرژی این کریستال ها  و بهره بردن از خواص سنگ آمیتیست استفاده از کانی سیلیس شفاف می باشد. گفته شده که موسیقی نیز این چنین تاثیری را روی کریستال ها دارا می باشد. همین طور قرار دادن این سنگ در نزدیکی سنگ هایی همانند  کوارتز و عقیق باعث افزایش انرژی سنگ می شود. چنانچه در گذشت زمان از درخشندگی سنگ شما کاسته شد با پولیش دادن دوباره سنگ می شود آن را بهبود بخشید تا بتوانید مجددا از خواص سنگ آمیتیست بنفش استفاده کنید.

.

روش نگهداری

شکنندگی، از ویژگی های این سنگ است لذا باید با دقت بسیار آن را نگاه داشت. این سنگ بنفش روشن را به دور از دیگر سنگ ها، چه سنگ هایی سخت تر و چه سنگ هایی نرم تر، نگهداری کنید تا از خاصیت سنگ آمیتیست کاسته نشود. زیرا این سنگ کوارتز می باشد و اگر چه نسبتا سخت و با مقاوم  می باشد، سنگ های جواهری دیگر قادر به خراش دادن سطح این سنگ می باشند.

از خواص سنگ آمیتیست این است که آن را می توان به آسانی با آب گرم و صابون به نرمی تمیز کرد و با استفاده از یک تیکه پارچه ی لطیف آن را پاک نمود. بنابراین، باید در نگهداری، تمیز بودن یا پوشیدن جواهرات خود احتیاط لازم را انجام دهید تا این امکان را داشته باشید که از خواص سنگ آمیتیست بنفش بطور کامل بهره ببرید.  مشابه  سایر سنگ های رنگی، از مواد شیمیایی خانگی قوی برای پاکیزه کردن استفاده نکنید. همین طور از قرار دادن  طولانی مدت سنگ اماتیست، در گرمای بسیار بالا خودداری کنید، به این دلیل که  گرما به سنگ جواهر شما آسیب دائمی می رساند.

.
منابع:
.https://sharafonline.ir

- مطالب مرتبط -

«جواهرات و زیورآلات»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!