راهنمای زیورآلات عقیق کبود

صدها سال است که از سنگ عقیق کبود به عنوان گوهری ارزشمند و سنگی قابل استفاده در جواهرات یا مجسمه های هنری استفاده می شود و با نام سنگ عقیق آبی نیز شناخته می شود. سنگ عقیق agate نیز به عنوان طلسم و جادوگری از مواردی می باشد که توجه مردم از جمله ایرانیان باستان را به خود جلب می نمود و به دلیل اهمیت خواص عقیق سوسنی بسیار مورد استفاده قرار میگرفت. نام عقیق از نام رودخانه آگات (Achates) در شبه جزیره سیسیل ایتالیا گرفته شده است. احتمالا از بستر این رودخانه در دوران گذشته تکه سنگ های عقیق یافت می شده است.

عقیق آبی سنگی بسیار پربرکت و خواص عقیق سوسنی به قدری زیاد است که در روایات زیادی بر اهمیت آن تاکید شده است. عقیق در رنگ های قرمز، زرد، خاکستری مایل به آبی و سفید یافت می شود. هم چنین سنگ هایی وجود دارد که به سبب شباهت ساختاری و فیزیکی در تجارت آن ها را جزء خانواده عقیق محسوب می کنند مانند عقیق سلیمانی یا چشمی (باباقوری)، عقیق شجری و عقیق خزه ای.

.

روش های تشخیص عقیق کبود اصل

مواردی هستند که مطاله آنها به شما در تشخیص عقیق کبود اصل کمک خواهد کرد و شما بعد از تشخیص عقیق کبود اصل می توانید در مورد قیمت عقیق کبود یمنی اصل و انواع غیر یمنی آن با اطمینان بیشتری نظر بدهید و آن را تهیه کنید تا بتوانید از خواص عقیق سوسنی و کبود اصل بهره مند شوید.

• سنگ عقیق کبود با آتش سوزانده نمی شود. (این روش در مواردی که نگین مصنوعی و از پلیمر است کارایی دارد)
• سختی سنگ عقیق یمنی کبود به اندازه ای است که می تواند روی شیشه خط بیندازد.
• نگین عقیق عقیق کبود یمنی در برابر نور اشکالی همانند حباب یا کندوی زنبور از خود نمایان می کند.
• اجسام نوک تیز روی انگشتر عقیق تاثیری ندارند و شکافی ایجاد نمی کنند و این از خواص سنگ عقیق کبود و یک روش مهم برای تشخیص عقیق کبود اصل از تقلبی می باشد که به شما این امکان را می دهد تا از خواص عقیق آبی آسمانی اصل بهره مند شوید.

اساسا این گوهر نسبت به نگین هایی چون یاقوت، زبرجد و … قیمت چندان بالایی ندارد اما توجه داشته باشید که قیمت خیلی پایین می‌تواند یکی از موارد هشدار دهنده تقلبی بودن این گوهر باشد اما صرفا قیمت بالا ملاکی برای اصل بودن سنگ نیست و ممکن است که سنگ های با قیمت بالا فروخته شوند ولی اصل نباشند. با توجه به این که در هر حالت تشخیص اصل یا تقلبی بودن یک سنگ برای افراد معمولی کاری سخت و پیچیده است توصیه تیم شرف آنلاین بر این است که کار تعیین اصل یا تقلبی بودن سنگ و قیمت عقیق کبود اصل آن را حتما به یک کارشناس و یک فرد با تجربه بسپارید تا در خرید دچار مشکل نشوید و بتوانید با خیالی آسوده و بدون نگرانی از خواص ویژه این سنگ استفاده کنید.

.

نگهداری و شارژ

نگهداری از عقیق بسیار ساده است. برای شارژ می توانید آن را هفته ای یک بار در آب جاری یا آب نمک بشویید و سپس به مدت کوتاه در مقابل اشعه خورشید قرار دهید و از خواص انگشتر عقیق کبود یمن و دیگر انواع آن بهره کامل ببرید.

.
منابع:
.https://sharafonline.ir

- مطالب مرتبط -

«جواهرات و زیورآلات»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!