راهنمای پابند

پابند یا خلخال که به دور مچ پا بسته می شود از طلا یا نقره ساخته شده و با سنگ های گران قیمت تزیین می شود. احساسات نوستالژیک در سالهای 2000 و اواخر دهه 1990 همه ما را تحت تاثیر قرار داد. همه ما آن پابندهای پلاستیکی به رنگ خشخاش را به یاد داریم که در تابستان آنها را می پوشیدند و در خیابان و همه جا به چشم می خورد. استفاده از پابند یکی از محدود ایده هایی است که از دهه 1990 باقی مانده است.

.

نحوه ی انتخاب پابند

هنگام خرید پابند، باید صرفنظر از زیبایی، نکات دیگری را هم مد نظر قرار دهید. علاوه بر فلز، سنگ و مواد استفاده شده ی دیگر، راحتی و کارایی پابند هم حایز اهمیت است.

اندازه ی مناسب پابند از همه مهم تر است

پابند نباید خیلی به مچ پای شما تنگ یا گشاد باشد. اگر پابندتان خیلی تنگ باشد، هنگام حرکت و فعالیت احساس ناراحتی خواهید کرد. اگر پابند خیلی گشاد باشد ممکن است از پایتان بیفتد یا خیلی پایین تر از مچ پا قرار گیرد. ما در یک مقاله ی مجزا، نحوه ی تعیین سایز پابند را مورد بررسی قرار داده ایم:

از سالم بودن اجزای پابند مطمین شوید

تمامی سنگ ها، مهره ها یا دیگر وسایل تزیینی دیگر باید کاملا سالم باشند. از اینرو مطمین شوید که این اجزا دارای ترک نیستند، به هم گره نخورده اند، یا شل نیستند. اجزای ترک خورده به پوست پای شما خط می اندازند و باعث ایجاد زخم و ناراحتی می شوند. اگر سنگ ها شل باشند، به مرور زمان از پابند جدا می شوند.

به قفل ها دقت کنید

پابندها دارای قفل های مختلفی هستند. هنگام خرید پابند، به قفل آن دقت کرده و از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید. اگر قفل ها به خوبی بسته نشوند، احتمال جدا شدن پابند از پا وجود دارد. چون پابند در محلی بسته می شود که به زمین نزدیک است، احتمال این وجود دارد که متوجه جدا شدن و افتادن آن نشوید.
.

انواع پابند

افراد بایستی متناسب با عوامل مختلف، به انتخاب پابند مناسب خود اقدام کنند. بنابراین، ممکن است پابند مناسب برای هر یک از افراد و در موقعیت های مختلف متفاوت باشد.پابندها رو در سه دسته می توان تقسیم بندی کرد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

پابند ظریف

این نوع از پابند، رایج ترین مدل این نوع از جواهرات است. پابند ظریف اغلب در فصول گرم سال استفاده می‌شوند و در ترکیب با صندل‌های تابستانه ظاهر جذابی را برای شما فراهم می‌کنند. از آنجا که پابند یک زیور لطیف و جذاب است در سبکها و استایل های مختلف از اکسسوری های کلیدی به شمار می آید. این دسته از پابندها را می توانید به صورت روزانه، در پیاده‌روی و حتی در موقعیتهای رسمی تر استفاده می‌کنند.

پابند طنابی شکل

این پابند مدلی راحت‌تر برای استفاده افراد است. به عنوان مثال، پابند بافت را با دامن‌های میدی یا بلند و همچنین لباس‌های گشاد و گلدار اسپرت استفاده می‌کنند..

پابند مدل هندی

این نوع از پابندها سنگین تر بوده و اغلب برای جلب توجه بیشتر و ظاهری جذاب‌تر مورداستفاده قرار می‌گیرند. این  مدل دارای انواع آویزهایی است که به پابند متصل شده‌اند. استفاده از این پابند زمانی است که شما میخواهید مهمترین و چشم گیر ترین زیور شما پابند باشد.

.

نحوه استفاده درست از پابند:

پابند مثل گوشواره و یا گردنبند یکی از جواهرات معمول نیست. اگر به شیوه ی اشتباه از آن استفاده شود باعث می شود که عجیب و غریب به نظر برسید. برای استفاده درست از آن به نکات زیر توجه کنید:

از خود بپرسید که آیا پابند با سبک پوشش من هماهنگ است؟

قبل از انتخاب و خرید پابند مناسب از خود سوال کنید که آیا این پابند با سبک لباس من هماهنگی دارد. استفاده از پابند از جنس طلا و یا چرمی به نوع و سبک لباس پوشیدن شما بستگی دارد.

کجا می توانیم از پابند استفاده کنیم؟

وقتی از پابند استفاده می کنیم مهم است در نظر داشته باشیم که کجا می خواهیم برویم. مثلا استفاده از پابند در محل کار، جالب نیست. بهترین جاها برای استفاده از پابند در ساحل و یا استخر و در مهمانی های تابستانی است.

پابند در پای چپ یا راست؟

بحث های زیادی درباره ی این موضوع وجود دارد که از پابند بهتر است در پای چپ یا راست استفاده شود. برخی معتقدند که استفاده از پابند در پای چپ نشان دهنده ی تاهل است مانند حلقه ازدواج اما این ادراک بیشتر مربوط به جوامع شرقی است. یک باور دیگر هم وجود دارد که پوشیدن پابند در پای چپ، فرد را از نیروهای شیطانی حفظ می کند. با وجود همه ی این باورها، اما در نهایت این شما هستید که باید درباره ی این موضوع تصمیم بگیرید که پابند را به پای چپ بیندازید یا راست.

سبک لباس پوشیدن:

پابندها با دامن کوتاه و یا شلوارهای کوتاه که مچ پا را نشان می دهند بیشتر هماهنگ هستند. اما مهمترین نکته در انتخاب و خرید پابند مناسب نوع کفش است. بهتر است کفشی پوشیده شود که مچ پا را نشان دهد در غیر این صورت پابند در زیر کفش پنهان می شود. کفش های تابستانی مانند صندل ها بهترین گزینه اند. هر نوع کفشی که می پوشید این را در نظر داشته باشید که پابند را روی پای برهنه استفاده کنید.

تناسب اندازه مچ پا با پابند:

بعد از این که نوع پابند را انتخاب کردید حالا نوبت به اندازه ی آن می رسد. برای این کار بهتر است ابتدا دور مچ پایتان را اندازه بگیرید. برای انتخاب بهترین اندازه بهتر می توانید به نکات زیر توجه نمایید:

1 . ابتدا تصمیم بگیرید که آیا می خواهید پابند بزرگتر از مچ باشد و یا این که کاملا دور مچ پا بچسبد. با کفش هایی مثل صندل بهتر است زیر مچ پا باشد و برای کفش های تخت و کتانی بهتر است پابند روی مچ پا قرار بگیرد.

2 . اگر می خواهید پابند زیر مچ پا قرار بگیرد ابتدا دور مچ پا را اندازه بگیرید و سپس به اندازه یک دوم و یا یک چهارم به آن اضافه کنید.

3 . اندازه استاندارد پابند برای خانم ها 21.5 سانتیمتر خیلی کوچک، 23 سانتیمتر کوچک، 24.15 سانتیمتر متوسط و 25.5 سانتیمتر بزرگ است.

به زیبایی پاها و ناخن ها نیز توجه کنید:

اگر می خواهید از پابند استفاده کنید از زیبایی پاها و ناخن ها نیز غافل نشوید. از کرم های مرطوب کننده پا استفاده کنید زیرا زیبایی استفاده از پابند را دو برابر می کند. ناخن ها هم باید تمیز و زیبا باشند.

به سن تان نیز توجه کنید:

نوجوانان و افراد زیر 20 سال می توانند از پابندهای رنگی استفاده کنند اما بهتر از زنان از پابندهای نقره یا طلا استفاده کنند.

.

6 روش برای استفاده از پابند:

اگر هنوز نمی دانید که از چه پابندی و به چه صورت استفاده کنید لطفا به این نکات برای انتخاب و خرید پابند مناسب توجه نمایید.

1 . اگر مچ پای ظریفی دارید و یا می خواهید یک جفت کفش پاشنه بلند و ظریف به پا کنید بهتر از پابندهای کلاسیک و ظریف استفاده کنید. یک زنجیر ساده طلا انتخابی عالی برایتان است.

2 . می توانید از یک پابند شیک با کفش های کتانی استفاده کنید. نمونه ی پرفروش زنجیر با روکش طلا از جنیفر فیشر یکی از مواردی است که می توانید با آن زیبایی خیره کننده ای به کفش های کتانی تان بدهید.

3 . می توانید از دو عدد پابند برای هر دو پایتان استفاده کنید در این صورت انتخاب های زیادی خواهید داشت. در این صورت می توانید از پابندهای استیل به رنگ  طلا و نقره ای استفاده کنید که بسیار اغوا کننده به نظر می رسند.

4 . در فصل سرما می توانید روی بوت تان از پابند استفاده کنید. بهترین ترکیب چکمه های مشکی با یک زنجیر مشکی است.

5 . شیوه دیگر استفاده از صندل و پابندهای رنگی است. این ترکیب بهترین گزینه در فصل تابستان محسوب می شود.

6 . یکی از طرح های مدرن برای پابند استفاده از پابندهای چندلایه است. استفاده از این پابندها بسیار خلاقانه است و زیبایی چشمگیری به پاها می دهد.

.
منابع:

.https://mymajmooe.ir
.https://saatchico.com
.https://fanoos.gallery

- مطالب مرتبط -

«جواهرات و زیورآلات»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!