راهنمای اپیلاتور

این دستگاه دقیقا شبیه به یک ماشین اصلاح مردانه عمل می کند، دارای چند سری مختلف که هر کدام برای حذف موهای زائد یک نقطه از بدن بانوان مورد استفاده قرار می گیرند. برقی از سری های این دستگاه موها را از ریشه خارج می کند، و تا یک مدت خبری از موهای آن ناحیه نیست. در واقع می توان آن را یک دستگاه بند انداز برقی بی خطر دانست. که به وسیله آن می توانید قسمت های مختلف بدن را اپیلاسیون کنید.

.

مزایای استفاده از اپلیدی یا اپیلاتور:

  • دارای سری های مختلفی است، که با توجه به اندازه و ضخامت موها می توانید موهای آن قسمت را اصلاح کنید.
  • استفاده از این دستگاه بسیار راحت است، شما می توانید با استفاده از برق مستقیم یا شارژ باتری از این وسیله به راحتی در هر نقطه‌ای استفاده کنید.
  • رشد موها را کمتر یا به طور کلی متوقف می کنند به طوری که بعد از ۲ تا ۴ هفته استفاده تا مدت ها خبری از موهای زائد نیست.
  • نکته جالب توجه اینکه موهایی که در قسمت های قبلی رویش پیدا می کنند بسیار نرم تر ونازک تر از قبل هستند.
  • این دستگاه دقیقا مانند موم و وکس عمل می کند و موها را از ته بیرون می کشد، جالب این جا است که در مقایسه با این مواد درد کمتری حس می کنید.
  • شما فقط کافیست برای خرید این دستگاه یک بار هزینه کنید، برخلاف استفاده از موم و وکس که همیشه مجبور به خرید آن ها هستید، از این وسیله می توانید همیشه استفاده کنید و یک بار مصرف نیست.

.

اپلیدی یا اپیلاسیون کدام یک بهتر است؟

هر دو روش تقریبا به یک روش عمل می کنند یعنی بیرون کشیدن موها از ته، اما از نظر کاری با هم مقداری متفاوت هستند، برای انجام عملیات اپیلاسیون نیاز به موم و یک فرد اپیلاتور دارید و هر مرحله باید هزینه بپردازید، اما در دستگاه اپلیدی فقط یک بار برای خرید دستگاه هزینه می کنید و نیاز به کسی برای کمک ندارید، و تمام مراحل حذف موهای زائد توسط خود شخص و با زدن یک دکمه انجام می شود. استفاده از اپیلاتور برخلاف استفاده از وکس و موم بدون کثیف کاری است. با این اوصاف به این نتیجه می رسیم که اپلیدی از اپیلاسیون بهتر است.

.

آیا استفاده از اپلیدی عوارض دارد؟ آیا اپلیدی باعث تیره شدن پوست می شود؟

هیچ وسیله ای در جهان کاملا بی‌خطر و بدون عیب نیست، اپلیدی هم مانند سایر وسایل دارای عوارضی است، که در مقایسه با سایر وسایل مشابه می توان گفت کم خطر تر می باشد. یکی از معایب اپلیدی تیره شدن پوست در افرادی با رنگ پوست تیره است. زیرا رنگ دانه های مو در قسمتی که موها کنده می شوند تجمع پیدا می کنند که باعث تیره شدن پوست می شود. البته در صورتی که استفاده از دستگاه را به خوبی بلد باشید این عوارض به حداقل می رسد.

.

روش استفاده از دستگاه اپیلاتور یا اپلیدی:

بهتر است قبل از استفاده از دستگاه استحمام کنید، این کار باعث مرطوب شدن پوست و آسیب رسیدن کمتر به آن می شود. البته اگر امکان استحمام وجود ندارد می توانید از کرم و ژل های مرطوب کننده پوست استفاده کنید. دستگاه اپلیدی را به برق بزنید، البته در صورت داشتن شارژ می توانید از حالت باتری استفاده کنید، با توجه به دفترچه راهنما سری مخصوص به قسمتی که قرار است آن ناحیه را اصلاح نمایید پیدا کرده و روی دستگاه قرار دهید. دستگاه را بر خلاف جهت رشد موها به آرامی حرکت دهید این کار باعث کاهش در ناشی از بیرون آمدن موها و تیره شدن پوست شما در آینده می شود.

.

نکات مهمی که هنگام خرید اپلیدی باید به آن‌ها توجه کنید:

  1. قیمت اپلیدی: قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید اپلیدی را مشخص کنید، برای خرید این دستگاه چه میزان قرار است هزینه کنید. زمانی که بودجه خرید مشخص شود، محصولاتی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند، حذف شده و انتخاب برای شما راحت می شود.
  2. نوع اپلیدی: اپلیدی ها در کل همه یک هدف خاص را دنبال می کنند یعنی حذف موهای زائد اما در امکانات انواع مختلفی دارند، به عنوان مثال برخی دارای چند نوع سری هستند که هر کدام برای اصلاح قسمت خاصی طراحی شده اند. تفاوت آن ها در تعداد سری اصلاح است. برخی دارای یک چراغ در قسمت جلویی دارند، که باعث می شود ریز ترین موها نیز موقع اصلاح را از قلم نیفتاد.
  3. نوع تغذیه: برخی از اپلیدی ها فقط به وسیله جریان برق کار می کنند، اما در برخی مدل ها باتری های قابل شارژ وجود دارد. شما با توجه به نوع نیاز خود می توانید یک مدل را انتخاب کنید، مدل های قابل شارژ را می توان در هر شرایطی استفاده کرد.
  4. اندازه سیم: اندازه سیم برق بیشتر برای مدل هایی که قابلیت شارژ ندارند، مورد بررسی قرار می گیرد. اگر سیم دستگاه شما خیلی کوتاه باشد موقع استفاده دچار مشکل می شوید، حتی اگر طول سیم خیلی بلند باشد مدام سیم گره می خورد و ممکن است بعد از مدتی قطع شود.
  5. تجهیزات همراه: برخی مدل ها دارای کیف نگهدارنده هستند، یعنی به همراه دستگاه یک کیف به منظور نگهداری بهتر در اختیار شما قرار می گیرد. این کیف از وارد شدن ضربه به دستگاه جلوگیری می کند، همچنین جا‌به‌جایی آن را هم راحت می کند.
  6. برند اپلیدی: همیشه محصولات برند را خریداری کنید، این محصولات امتحان خود را پس داده اند و از نظر کیفیت می توانید مطمئن باشید، البته طبیعی است که قیمت آن ها در مقایسه با سایر مدل‌ها بیشتر باشد.
  7. گارانتی: اگر قادر به خرید اجناس برند نیستید، بهتر است محصولاتی را خریداری کنید که دارای خدمات پس از فروش هستند. این محصولات معمولا از کیفیت لازم برخوردار هستند. هیچ گاه یک شرکت تا از کیفیت جنس خود مطمئن نباشد ان را ضمانت نمی کند، زیرا برای شرکت هزینه به همراه دارد.
  8. از فروشگاه معتبر بخرید: امروزه کالاهای تقلبی زیادی وارد بازار می شود، این اجناس از نظر ظاهر دقیقا مشابه محصولات اصلی هستند اگر می خواهید جنس تقلبی را با قیمت جنس اصل به شما قالب نکنند حتما از فروشگاه معتبر خرید کنید.

.

نحوه نگهداری و راهنمای استفاده اپیلاتور

استفاده از دستگاه اپیلاتور به‌منظور حذف موقت موهای زائد بسیار طرفدار دارد. از مزیت‌های این دستگاه استفاده آسان از آن است به‌گونه‌ای که هرکسی می‌تواند به‌راحتی از آن استفاده کرده و برای استفاده از آن نیازی به مراجعه به مراکز زیبایی نیست. سهولت در استفاده از این دستگاه به این معنی نیست که نیازی به مراجعه به راهنمای استفاده اپیلاتور نباشد. برای استفاده صحیح و کاربردی و افزایش طول عمر دستگاه توصیه می‌شود به نکات زیر در استفاده از اپیلاتور دقت کنید.

  • بهتر است به‌هنگام خرید دستگاه، به قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن دقت کنید تا دستگاهی دلخواه و مناسب با ویژگی‌های پوستی خود تهیه کنید.
  • در شروع استفاده از دستگاه، بهتر است از قسمت‌های از بدن با پوست ضخیم‌تر شروع کنید. با این کار نوعی سری خفیف ایجاد شده و درد دیگر نواحی کمتر می‌شود.
  • بهترین زمان استفاده از دستگاه، عصر می‌باشد، به این دلیل که التهاب پوستی ایجاد شده تا شروع روز بعد کاهش می‌یابد.
  • بهتر است دستگاه را به‌آرامی و با زاویه‌ای مایل، روی پوست خود حرکت دهید.
  • دستگاه را با زاویه ۷۵ تا ۸۰ درجه روی پوست خود حرکت دهید.
  • قبل از استفاده از اپیلاتور، از کرم یا لوسیون استفاده نکنید. بهتر است پوست کاملا تمیز باشد.
  • هنگام استفاده از دستگاه پوست خود را بکشید. با این‌کار هم موها بهتر کنده شده و هم درد کمتری را احساس می‌کنید.
  • بعد از اتمام کار، حتما از مرطوب کننده‌های ملایم استفاده کنید. این کار التهاب پوستی ناشی از کندن موها را کم می‌کند.
  • باید بدانید که دستگاه اپیلاتور یک وسیله شخصی است و حتی نزدیک‌ترین افراد به شما نیز نباید از دستگاه شما استفاده کنند.
  • توصیه می‌شود بعد از هربار استفاده، دستگاه را با محلول‌های ضدعفونی کننده مانند الکل، به‌خوبی تمیز کنید.
  • منافذ پوست بعد از حمام بازتر بوده و کندن موها با راحتی بیشتر و درد کمتری انجام می‌شود. بهتر است بعد از حمام از دستگاه اپیلاتور خود استفاده کنید.
  • برای نواحی مختلف بدن با حساسیت‌ها و ضخامت مو متفاوت، بهتر است از سرعت مناسب چرخش دستگاه استفاده کنید. برای آگاهی از سرعت مناسب دستگاه، راهنمای استفاده اپیلاتور را مطالعه کنید.
  • بعد از استفاده از دستگاه، سلول‌های مرده و انواع باکتری‌ها روی آن باقی می‌ماند. حتما بعد از استفاده آن را کاملا تمیز کنید.

.

سوالات متداول در استفاده از اپیلاتور

در استفاده از دستگاه اپیلاتور، ممکن است سوالات و نگرانی‌های ایجاد شود. غالب این سوالات ناشی از بروز مشکلات متداول در استفاده از این دستگاه است که ممکن است برای بیشتر افراد پیش‌آمده باشد. در ادامه برخی از مهم‌ترین این سوالات را در راهنمای استفاده اپیلاتور مطرح کرده و به آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

  • استفاده از اپیلاتور تیرگی پوست و موی زیرپوستی ایجاد می‌کند؟

پوست انسان پر از رنگدانه‌هایی‌ست که تراکم آن‌ها رنگ پوست بدن را مشخص می‌کند. ایجاد التهاب و حساسیت‌های پوستی ممکن است باعث تحریک این رنگدانه‌ها شود. در افراد با پوست تیره‌تر احتمال تحریک سلول‌های رنگدانه بیشتر است.

دستگاه اپیلاتور، به خودی خود باعث تغییر رنگ پوست و تیره‌شدن آن نمی‌شود اما در صورتی که به راهنمای استفاده اپیلاتور دقت نشود و در استفاده از دستگاه به نکات مطرح شده توجه نشود، امکان ایجاد تحریک رنگدانه‌ها و تیره شدن پوست بالا می‌رود. این امر در افراد با پوست گندمی و تیره و در قسمت‌های حساس‌تر بدن بیشتر رخ می‌دهد.

به‌دلیل کنده شدن موها از ریشه با استفاده از دستگاه اپیلاتور، هنگام رویش مجدد مو، ممکن است مو در زیر سطح پوست رشد کرده و خارج نشود. حرکت نادرست و نامناسب دستگاه روی پوست هنگام استفاده از آن، یکی از رایج‌ترین علت‌های بروز این مشکل است. این امر می‌تواند باعث آسیب رساندن به فولیکول مو شده و در نتیجه آن، مو در جهت نادرست و غیرطبیعی خود رشد کند.

توصیه می‌شود حین اصلاح با استفاده از دستگاه اپیلاتور، حرکات ثابت، منظم و یکدستی را روی پوست ایجاد کنید و در خلاف جهت رشد مو به انجام کار بپردازید. از دیگر توصیه‌ها برای جلوگیری از ایجاد موی زیرپوستی بعد از استفاده از دستگاه اپیلاتور، استفاده از کرم‌های لایه‌بردار ملایم است. با استفاده از لایه‌بردارها سلول‌های مرده پوست از بین رفته و منافذ برای خروج موهای رشد کرده باز می‌مانند.

  • دستگاه اپیلاتور را برای تمام قسمت‌های بدن می‌توان استفاده کرد؟

با توجه به مدل اپیلاتور و سری‌های مختلف آن، می‌توان از این دستگاه برای تمیز کردن تمام قسمت‌های بدن استفاده کرد. بهتر است برای صورت از سری‌های ظریف‌تر با تعداد موچین کمتر و برای قسمت‌های بدن با تراکم و ضخامت موی بیشتر از سری‌هایی با تعداد موچین بیشتر استفاده کنید.

  • تاثیرات استفاده از دستگاه اپیلاتور تا چه مدت ماندگار است؟

همانطور که اشاره شد، دستگاه اپیلاتور به حذف موقت موهای اضافی بدن می‌پردازد و این به معنی رشد مجدد موهای بدن است. نتایج استفاده از دستگاه با توجه به ویژگی‌های پوستی فرد، ضخامت مو و استحکام ریشه مو بین ۲ الی ۴ هفته متغیر است.

از تاثیرات مثبت استفاده از این روش برای تمیز کردن سطح پوست از موهای اضافی، نازک‌تر شدن مو و ضعیف‌تر شدن ریشه مو در استفاده مداوم از این دستگاه است. به‌تدریج روند رشد موها کندتر از قبل شده و ممکن است فولیکول مو برای همیشه از بین رفته و رشد مجدد مو متوقف شود.

برای قسمت‌های بدن با تراکم و ضخامت موی بیشتر از سری‌هایی با تعداد موچین بیشتر استفاده کنید.

.

نحوه تمیز کردن اپیلاتور

برای تمیز کردن دستگاه اپیلاتور حتما به راهنمای استفاده اپیلاتور مراجعه کنید. برای تمیز کردن دستگاه، ابتدا سرپوش آن را تمیز کنید. زیرا به‌صورت مستقیم با پوست در ارتباط است و سلول‌های مرده روی این قسمت جمع می‌شوند. سرپوش و دیگر قسمت‌های دستگاه را با یک برس نرم و یا مسواک کاملا تمیز کنید. برای خارج کردن موهای گیر کرده در قسمت‌های مختلف، می‌توانید از هوای فشرده استفاده کنید.

سرپوش را از دستگاه جدا کنید و با الکل و مواد شوینده مناسب و با فشارآب زیاد بشویید. سرپوش را کاملا خشک کرده و در جای خود قرار دهید. توصیه می‌شود این کار را بعد از هر بار استفاده از دستگاه انجام دهید. با استفاده صحیح و تمیز نگه داشتن دستگاه، عمر استفاده از آن را بالا ببرید.

نظافت بدن و پاک کردن سطح پوست از موهای اضافی، بویژه در بین بانوان بسیار مهم است. برای انجام این کار روش‌های مختلفی وجود دارد. استفاده از تیغ، انواع موم و کرم‌های موبر از انواع آن است. در میان انواع روش‌های حذف موهای زائد، استفاده از دستگاه اپیلاتور بسیار رایج و پرطرفدار است. این دستگاه با مزیت‌های زیاد، امکان استفاده در هر زمان و در دفعات زیاد را برای افراد فراهم کرده است.

.

منابع:

.https://hominall.com
.https://kimik.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم کمک‌درمانی و بهداشتی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!