راهنمای ژل بهداشتی بانوان

یکی از شایع‌ترین مشکلات یا به عبارتی بیماری‌های زنان، عفونت واژینال است. ساده‌ترین روش‌ برای جلوگیری از بروز این گونه بیماری‌ها، رعایت بهداشت این ناحیه با استفاده از ژل بهداشتی است. لازم به ذکر است که به دلیل حساس بودن ناحیه واژن، باید از محصول بهداشت و مراقبت از بدن مناسبی استفاده کنید. بنابراین ما در این مقاله به ارائه راهنمای خرید ژل بهداشتی بانوان می‌پردازیم تا بتوانید بهترین محصول را انتخاب کنید.

.

راهنمای خرید ژل بهداشتی بانوان

در حال حاضر ژل بهداشتی بانوان در برندهای مختلف با قیمت‌های متفاوت در داروخانه موجود است. همین موضوع شاید مصرف کننده را برای انتخاب سردرگم کند. ما در ادامه به معیارها و فاکتورهایی می‌پردازیم که می‌تواند مانند یک راهنمای خرید ژل بهداشتی بانوان عمل کرده و در بهترین انتخاب شما را یاری کند.

– برند تولید کننده

بسیاری از برندهای تولید کننده محصولات زیبایی و سلامت برای خالی نبودن سبد محصولات خود اقدام به تولید ژل بهداشتی بانوان می‌کنند. بنابراین سعی کنید از برندی خرید کنید که تخصص آن در تولید مواد بهداشت و مراقبت از بدن است.

– میزان PH ژل بهداشتی

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، محیط واژن اسیدی است و شوینده‌های صابونی قلیایی هستند. این موضوع باعث به هم ریختن تعادل اسیدی محیط واژن می‌شود. بنابراین باید محصولی خریداری کنید که دارای PH مناسب باشد. این امر از آنجا اهمیت پیدا می‌کند که به هم خوردن این تعادل طبیعی باعث بروز برخی بیماری‌های باکتریایی و قارچی خواهد شد.
PH ناحیه خارجی دستگاه تناسلی بانوان بین ۴.۸ تا ۸ است. در نتیجه ژل بهداشتی مناسب باید دارای PH حدود ۴.۵ تا ۸ باشد. علت این حساسیت در انتخاب PH قبلاً توضیح داده شده است اما لازم است بدانید که واژن به صورت خودبه‌خودی می‌تواند سطح اسیدیته را تنظیم و کنترل کند اما ناحیه بیرونی واژن این قابلیت را نداشته و در نتیجه نیازمند استفاده از محصول بهداشتی است که داری این سطح از PH باشد.

– کاربرد ژل بهداشتی بانوان

بسیاری از محصولات موجود در داروخانه‌ها مناسب مراقبت روزانه و البته جلوگیری از افزایش تعداد باکتری‌های ناحیه واژن هستند. اما در شرایطی که بیمار دچار مشکلاتی چون عفونت و بیماری‌های قارچی است، این محصولات نمی‌توانند به درمان او کمک کنند. در این شرایط پزشک متخصص زنان، ژل بهداشتی بانوانی را تجویز می‌کند که خاصیت درمانی دارد. بنابراین اگر مشکلی چه از لحاظ عفونت و چه از لحاظ بیماری قارچی ندارید، بدون تجویز پزشک نیز می‌توانید یک ژل بهداشتی مناسب را با استفاده از راهنمایی‌های پزشک داروخانه خریداری کنید. در غیر این صورت اگر علائمی از هرگونه عفونت و بیماری ناحیه واژینال دارید، باید به پزشک زنان مراجعه کنید تا علاوه بر تجویز دارو، یک ژل بهداشتی مناسب برای درمان مشکل شما معرفی کند.

– بسته بندی و حجم ژل بهداشتی بانوان

در حال حاضر ژل بهداشتی بانوان در بسته ‌بندی و حجم‌های مختلفی عرضه شده است. از جمله این بسته‌بندی‌ها، تیوپی و پمپی است که استفاده از هر دو برای بانوان بسیار راحت است. ژل‌های بهداشتی معمولاً در حجم‌های ۱۰۰، ۱۵۰، ۲۰۰، ۲۵۰ و ۳۰۰ میلی‌لیتر تولید و عرضه می‌شوند. انتخاب حجم بر عهده شما است، اما ما پیشنهاد می‌کنیم حجم بالاتر را خریداری کنید چون از لحاظ مالی به صرفه‌تر خواهد بود.

– قیمت ژل بهداشتی بانوان

قیمت یک محصول بهداشت و مراقبت از بدن به برند آن بستگی دارد. به غیر از برند، عوامل دیگری نظیر نوع بسته ‌بندی، حجم ژل، دارا بودن خواص ضد باکتریایی، خواص ضد حساسیت و خواص ضد قارچ بر روی قیمت ژل بهداشتی بانوان تأثیر می‌گذارند. محصولات موجود در داروخانه‌ها از برندهای ایرانی گرفته تا برندهای خارجی، حدود قیمتی بین ۳۰ هزار تومان تا بیشتر از ۳۰۰ هزار تومان دارند.

– نظرات سایر کاربران

اگر از آن دسته افرادی هستید که به صورت آنلاین محصولات زیبایی و سلامت خود را خریداری می‌کنند، فراموش نکنید که علاوه بر مشخصات محصول مورد نظرتان، نظر سایر کاربران را نیز بخوانید. این افراد معمولاً از تجربه خود می‌گویند که گاهی می‌تواند تأثیر زیادی در تصمیم‌گیری شما داشته باشد.

.

روش استفاده از ژل بهداشتی بانوان

مهمترین نکته ای که در استفاده از ژل بهداشتی باید به آن توجه داشته باشید این است که این محصول را تنها باید حداکثر دو الی سه بار در هفته استفاده نمایید؛ زیرا استفاده بیش از اندازه از آن موجب بر هم خوردن PH محیط خارجی واژن و خشکی در این ناحیه می شود.

همه خانم ها در هر سنی و زمانی می توانند از ژل بهداشتی بانوان استفاده کنند. استفاده از این ژل به خصوص بعد از دوران قاعدگی، پس از فعالیت های ورزشی، استخر یا هر زمانی که در ناحیه تناسلی احساس سوزش، خارش یا هر گونه عفونت وجود داشت توصیه می شود.

– نکته کاربردی دیگری که خانم ها باید از آن مطلع باشند این است که پس از رابطه جنسی، استفاده از ژل بهداشتی بانوان و شستشوی واژن به وسیله این محصول ضروری است؛ زیرا ارتباط جنسی می تواند یکی از عوامل انواع عفونت های ناحیه تناسلی بانوان باشد.

– اگر پوست حساسی دارید حتما از ژل های بهداشتی فاقد رایحه استفاده کنید تا مانع ایجاد حساسیت شوند و برای پوست حساس شما مناسب باشند.

– پیش از استفاده ناحیه واژن را با آب گرم بشویید و در صورتی که در این ناحیه زخم باز وجود دارد، از ژل استفاده نکنید.

در هنگام استفاده از ژل بهداشتی به این نکته توجه داشته باشید که این محصول برای استعمال در قسمت خارجی ناحیه تناسلی طراحی شده است. بنابراین نباید از آن برای داخل واژن استفاده نمایید؛ زیرا داخل واژن دارای ترشحاتی است که کار اصلی آن تمیز کردن این ناحیه است.

اگر در دوران یائسگی هستید، حتما از ژل بانوان یائسه استفاده کنید؛ زیرا همانطور که می دانید در این دوران PH ناحیه تناسلی و ترشحات آن متفاوت می شود و موجب خشک شدن واژن خشک می گردد. محصول مناسب خانم های یائسه با توجه به این شرایط خاص طراحی و تولید شده است و از خاصیت رطوبت رسانی فوق العاده ای برخوردار است.

در این مقاله اهمیت ژل بهداشتی در بهداشت فردی به طور مفصل بیان شد. ژل بهداشتی محصولی مفید و کارآمد برای حفظ سلامت و بهداشت ناحیه تناسلی بانوان است که با حفظ PH طبیعی این ناحیه، از جمع شدن باکتری ها و قارچ ها در این ناحیه و بروز انواع بیماری های این ناحیه اعم از سوزش، خارش، بوی نامطبوع و عفونت های مختلف جلوگیری می کند و بهداشت فردی را تمکیل می کند. این محصول همچنین با خواص بسیار خود نظیر آبرسانی و ضد باکتریالی می تواند یک محصول دائمی در سبد خرید خانم ها باشد.

.

منابع:

.https://bbinbbar.com
.https://www.safirstores.com

- مطالب مرتبط -

«لوازم کمک‌درمانی و بهداشتی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!