راهنمای سنگ پای برقی

سنگ پا در واقع یک سنگ آتشفشانی یا رسوبی متخلخل است که حالت زبر دارد و شما با کشیدن این سنگ در کف پای خود می‌توانید، پوست اضافی و سلول‌های مرده روی پوست کف پای خود را از بین ببرید، امروزه این وسیله دیگر از سنگ ساخته نمی‌شود و شباهتی به مدل‌های سنتی خود ندارد، بلکه دارای موتور الکتریکی هستند که یک غلطک را به حرکت در می‌آورد. روی این غلطک ماده‌ای شبیه به سنباده چسبیده شده که با چرخش روی پوست کف پا بدون هیچ دردسری پوست اضافی و سلول‌های مرده روی پوست کف پا را از بین برده و سبب زیبایی و نرمی پوست کف پای شما می‌شود. سنگ‌پاهای برقی معمولا دارای یک یا چند باتری یکبار مصرف یا قابل شارژ می‌باشند و استفاده از آن‌ها بسیار ساده است.

.

آیا از سنگ‌پای برقی می‌توان برای پاهای خیلی پینه بسته هم استفاده کرد؟

توجه داشته باشید که این وسیله مناسب از بین بردن چرک و پوست‌های مرده کف پا است و بیشتر یک وسیله پاک کننده می‌باشد و نه ترمیم کننده، پس اگر کف پاهای شما هم مانند یک کویر خشک و ترک دار است، باید به شما بگوئیم که این دستگاه هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. زیرا فقط یک لایه از پوست کف پای شما را لایه برداری می‌کند و برای درمان ترک‌های کف پا اصلا مناسب نیست.

.

آیا تمام سنگ پاهای برقی ضد آب هستند؟

خیر، اما مدل‌هایی وجود دارند که ضد آب هستند و برای کسانی مناسب می‌باشند که علاقه دارند، پاهای خود را درون آب قرار داده و این کار را انجام دهند. فراموش نکنید که این وسیله بهترین کارایی خود را در شرایط خشک دارد، یعنی درون آب به خوبی عمل نمی‌کند. یعنی اگر شما نمونه ضد آب این دستگاه را هم داشته باشید، بهتر است آن را به صورت خشک استفاده کنید و نه داخل آب زیرا در حالت آبی کارایی لازم را ندارند.

.

در سنگ پای برقی چه مدت طول می‌کشد تا دستگاه شما به طور کامل شارژ شود؟

مدت زمان شارژ شدن باتری دستگاه شما بستگی به ظرفیت باتری آن دارد. هر چه ظرفیت باتری دستگاه شما بالاتر باشد، مدت زمان بیشتری را برای شارژ کردن باتری باید به آن اختصاص دهید. این زمان معمولا بیشتر از چهار تا پنج ساعت نیست. اما مدل‌هایی هم وجود دارند که از تکنولوژی فست شارژ (شارژ سریع) پیروی می‌کنند، این مدل‌ها معمولا ظرف مدت زمان کمتری شارژ می‌شوند و بسته به ظرفیت باتری چیزی در حدود یک تا دو ساعت برای شارژ کردن آن‌ها باید زمان بگذارید.

.

انواع سنگ‌پای برقی موجود در بازار:

– سنگ پاهای برقی معمولی: این نمونه دارای یک غلطک با چرخش ۳۶۰ درجه است که قادر به از بین بردن پوست‌ مرده کف پای شما می‌باشد. توجه داشته باشید که این وسیله ضد آب نیست و نباید آن را درون آب یا مکان‌های مرطوب استفاده کرد. برق مورد نیاز خود را از طریق باتری به دست می‌اورد به همین دلیل آن را به راحتی در هر نقطه‌ای می‌توان استفاده کرد. درون جعبه این محصول معمولا تعدادی سری یدکی وجود دارد که در صورت خراب شدن می‌توانید آن را با یک نمونه نو تعویض کنید.

– سنگ پاهای برقی ضد آب: این نمونه از نظر شکل ظاهری شباهت خیلی زیادی به نمونه قبلی دارد با این تفاوت که این مدل ضد آب بوده و به راحتی می‌توان آن را شستشو داد. غلطک این مدل هم قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارد و این ویژگی سبب می‌شود که به راحتی پوست‌های اضافی و مرده کف پای شما را از بین ببرد.

.

مزایای استفاده از سنگ پای برقی:

– نسبت به سنگ پاهای قدیمی کار از بین بردن پوست مرده کف پا را با سرعت و کیفیت بالاتری انجام می‌دهد.

– کاملا بی‌خطر هستند، یعنی شما می‌توانید به راحتی و بدون نگرانی از آسیب دیدن پوست کف پای خود از این وسیله استفاده کنید.

– داشتن سری‌های متفاوت با درجه زبری مختلف باعث می‌شود، این وسیله با انواع پوست پا سازگاری داشته باشد.

– قیمت آن بسیار ارزان است و در مقایسه با کاری که برای شما انجام می‌دهد، یعنی تمیز و نرم کردن کف پای شما از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

.

بهترین مارک سنگ پای برقی:

در واقع هیچ وقت کسی نمی‌تواند یک برند خاص را به عنوان بهترین مارک سنگ‌پای برقی به شما معرفی کند. زیرا برندهای باکیفیت زیادی وجود دارند که در این زمینه فعالیت می‌کنند و معرفی هر یک از این برندها به عنوان بهترین مارک این محصول یک کار تبلیغاتی محسوب می‌شود و از آنجایی که وب سایت کیمیک یک رسانه علمی و آموزشی است و نه تبلیغاتی در ادامه مطلب لیستی از بهترین برندهای سنگ‌پای برقی را به شما معرفی می‌کنیم.

  • سنگ‌پا برقی شول
  • سنگ‌پا برقی پرسنال پدی
  • سنگ‌پا برقی آ ا گ
  • سنگ‌پا برقی هومدیکس
  • سنگ‌پا برقی هائوهان
  • سنگ‌پا برقی فایند بک
  • سنگ‌پا برقی بای بابیلیس نانو
  • سنگ‌پا برقی مالتی فانکشنال
  • سنگ‌پا برقی شوسی
  • سنگ‌پا برقی کلینگر

.

سنگ پای برقی از کجا بخریم؟

به طور کلی روش‌های زیادی برای خرید این وسیله وجود دارند که شما از طریق هر یک از روش‌ها می‌توانید این کار را انجام دهید، در واقع می‌توان گفت که هیچ قاعده و قانونی وجود ندارد که مشخص کند، شما از چه روشی این کار را انجام دهید و یک موضوع کاملا شخصی و دلخواه است. اما از آنجایی که دو روش بیشتر از سایر روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه این دو روش را به شما معرفی می‌کنیم.

– خرید حضوری: قدیمی‌ترین روش خرید در جهان که در این روش شما باید حتما از محل کار یا منزل خود خارج شوید و به یک فروشگاه لوازم بهداشتی مراجعه کنید و از میان تعداد کمی از مدل‌های موجود یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. بهتر است در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشید. زیرا جنس فروخته شده به هیچ عنوان تعویض یا پس گرفته نمی‌شود.

– خرید آنلاین: این نوع خرید در بستر اینترنت صورت می‌گیرد و شما باید به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کنید و از میان تعداد زیادی از مدل‌ها محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. نگران نباشید، در این روش شما هفت روز مهلت تست دارید و در صورت عدم رضایت از محصول مورد نظر خود می‌توانید آن را مرجوع کرده و پول خود را پس بگیرید.

.

نکات مهم هنگام خرید سنگ پای برقی:

– قیمت سنگ‌پا: شاید مهم‌ترین نکته در مورد خرید سنگ‌پا توجه به قیمت آن باشد. اگر شما میزان بیشتری بپردازید، می‌توانید مدل‌های ضد آب را که دارای سری‌های مختلف با درجه زبری متفاوت را خریداری کنید. پس انتخاب یک محصول بهتر بستگی به این دارد که شما قرار است چه مقدار برای خرید این وسیله بپردازید و به میزان بودجه شما بستگی دارد.

– نوع سنگ‌پا: توجه داشته باشید که این وسیله هم مانند سایر وسایل برقی دارای مدل‌های مختلفی هستند و این شما هستید که با توجه به نیاز خود باید یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. اگر ترجیح می‌دهید این کار را درون حمام و داخل آب انجام دهید، حتما باید نمونه ضد آب آن را خریداری کنید. اما اگر مشکلی با استفاده از این وسیله به صورت خشک ندارید، نیازی به پرداخت هزینه بالا ندارید و یک نمونه معمولی هم کار شما را انجام می‌دهد.

– نوع و ظرفیت باتری: همیشه هنگام خرید وسایل باتری خور به این نکته توجه داشته باشید که وسیله شما باتری یک بار مصرف دارد یا می‌توان آن را مجدد شارژ نمود. بعد از آن نوبت به ظرفیت باتری آن می‌رسد، هر چه ظرفیت باتری دستگاه شما بالاتر باشد، مدت زمان بیشتری می‌توان از آن استفاده کرد و شارژ آن دیرتر تمام می‌شود. البته به مدت زمان شارژ شدن دستگاه هم توجه کنید و بهتر است مدل‌های فست شارژ را انتخاب کنید.

– موجودی قطعات: هنگام خرید هر وسیله‌ای بهتر است نگاهی به بازار بیاندازید و مطمئن شوید که لوازم یدکی آن در بازار موجود است و به راحتی می‌توان آن‌ها را تهیه کرد. یکی از لوازم یدکی مصرفی پر کاربرد در این وسیله سری آن می‌باشد. معمولا شرکت‌های سازنده سنگ پا تعداد یک یا چند سری یدکی را درون جعبه قرار می‌دهند. با این حال اگر احساس می‌کنید باز هم به تعداد بیشتری نیاز دارید به موجودی آن در بازار توجه کنید.

– زبری غلطک: با توجه به ضخامت پوست و حجم پینه روی پا میزان زبری غلطک را مشخص کنید. اگر پوست پای شما آسیب زیادی ندیده و چندان هم ضخیم و خشن نیست به شما پیشنهاد می‌کنم، یک غلطک نرم‌تر و اگر پوست ضخیم و خشن دارید، یک غلطک زبرتر را انتخاب کنید. البته مدل‌هایی هم وجود دارند که درون بسته ان‌ها سری‌های مختلف با درجه زبری متفاوت وجود دارد و شما به دلخواه خود می‌توانید سری آن را تعویض کنید.

– برند سنگ‌پا: بهتر است به سراغ برندهای معروف و شناخته شده بازار بروید زیرا معمولا از کیفیت بالایی برخوردارند. زیرا از قبل تست شده و امتحان خود را پس داده‌اند. از طرفی تجربه هم ثابت کرده تا زمانی که یک جنس معروف و شناخته شده وجود دارد نباید به سراغ برندهای ناشناخته بازار بروید زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند و با خرید این محصولات وقت و هزینه خود را هدر می‌دهید.

.

روش نگهداری از سنگ پای برقی:

– اگر از نمونه ضد آب استفاده نمی‌کنید، هرگز نباید آن را شستشو دهید. برای تمیز کردن آن از یک مسواک کهنه استفاده کنید.

– تا زمانی که شارژ باتری آن‌ها به طور کامل به اتمام نرسیده، نباید آن را به شارژ متصل کنید. این کار سبب کاهش طول عمر باتری دستگاه می‌شود.

– اگر قرار است مدت زیادی از دستگاه استفاده نکنید، پیشنهاد می‌کنم دستگاه را بدون باتری نگهداری کنید، یعنی باتری‌ها را از درون آن خارج نمائید.

– همیشه سنگ‌پا را در مکانی قرار دهید که احتمال افتادن آن کمتر است. زیرا در صورتی که از جایی افتاده و با زمین برخورد کند، آسیب جدی می‌بیند.

.

منابع:
.https://kimik.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم کمک‌درمانی و بهداشتی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!