راهنمای پوشک بزرگسالان

راهنمای خرید پوشک بزرگسال مناسب

1- پوشک بزرگسال چسبی یا شورتی

تفاوت پوشک بزرگسال چسبی و پوشک بزرگسال شورتی در چیست و کدام بهتر می باشد؟
تفاوت این دو در نوع پوشیدن پوشک است. برای بیماران و سالمندانی که دچار عارضه بی اختیای هستند اما تحرک برایشان دشوار است از پوشک بزرگسال چسبی استفاده میشود و برای سالمندان و بیمارانی که به راحتی میتوانند از پوشک های شرتی استفاده کنند و مانند شورت بپوشند از پوشک بزرگسال شرتی استفاده می شود.

.

2- اندازه مورد نیاز خود را برای سفارش پوشک بزرگسال در نظر بگیرید.

جدول سایز بندی انواع پوشک بزرگسال

پوشک شورتی اندازه دور کمر پوشک چسبی اندازه دور کمر
سایز کوچک (small) 55-80 سانتی متر سایز کوچک (small) 55-80 سانتی متر
سایز متوسط (medium) 80-110 سانتی مترر سایز متوسط (medium) 80-110 سانتی متر
سایز بزرگ (large) 130-110 سانتی متر سایز بزرگ (large) 130-110 سانتی متر
سایز خیلی بزرگ (xtra large) 130- 160 سانتی متر سایز خیلی بزرگ (xtra large) 130 – 160 سانتی متر

مناسب بودن سایز پوشک و فیت شدن روی بدن از نشت ادرار جلوگیری میکند. یک متر را به دور باسن خود بپیچید ، و اندازه گیری را انجام دهید. سپس فاصله دور کمر خود را اندازه بگیرید.

.

پوشک های بزرگسال عموما دارای سه سایز می باشند:

– پوشک بزرگسال سایز بزرگ

– پوشک بزرگسال سایز متوسط

– پوشک بزرگسال سایز کوچک

بر خلاف لباس ، اندازه محصولات بی اختیاری استاندارد نیست. هر تولید کننده از طرح اندازه گیری مخصوص به خود استفاده می کند. به همین دلیل ، لازم است قبل از ثبت سفارش ، به خصوص اگر محصول جدیدی را امتحان می کنید ، اندازه گیری ها را بررسی کنید.

.

3- نسبت به نیاز و استفاده خود از قدرت جذب پوشک، اطمینان حاصل کنید

توجه کنید که آیا از پوشک بزرگسال برای ادرار و یا مدفوع نیاز دارید. ممکن است تصمیم بگیرید از پوشک های مختلف برای استفاده در روز و شب استفاده کنید میزان جذب در مارک های مختلف پوشک بزرگسال بسیار متفاوت است.
می توان پدهای بی اختیاری را به پوشک بزرگسالان اضافه کرد تا در صورت لزوم میزان جذب را افزایش دهد. با این حال ، این یک گزینه گران قیمت است ..

.

4- مطمئن شوید که پوشینه بی اختیاری را با توجه به جنسیت خود انتخاب کردید.

طراحی پوشک بزرگسال زن و مرد متفاوت است. پوشک مردانه شامل شورت بوکسر است ، در حالی که پوشک بزرگسالان زن شامل پد و لباس زیر است که با توجه به جریان ادرار زنان طراحی شده است. البته برخی از پوشک ها به
گونه ای طراحی شده که هم آقایان و هم خانم ها می توانند استفاده کنند.

.

5- پوشک های قابل شستشو یا یکبار مصرف را ترجیح می دهید؟

پوشک های قابل شستشو با گذشت زمان هزینه کمتری دارند و اغلب جاذب آنها بیشتر از پوشک های یکبار مصرف است. هرچند که آنها باید مرتباً شسته شوند و این ممکن است برای شما عملی نباشد.
ورزشکاران اغلب پوشک های قابل شستشو را ترجیح می دهند زیرا بهتر از پوشک های یکبار مصرف مناسب و بیشتر ادرار را در خود نگه می دارند.
پوشک های یکبار مصرف برای مسافرت یا شرایط دیگری که ممکن است نتوانید به راحتی پوشک های خود را بشویید ، بهترین است.

.

6- خرید آنلاین پوشک بزرگسال

اگر محصولی را پیدا کرده اید که مناسب باشد  و جذب لازم را تأمین کند ، در این صورت در خرید به صورت عمده صرفه جویی می شود. فروشندگان آنلاین و خرید پوشک بزرگسال به صورت عمده از آنلاین شاپ ها کاملا مقرون و به صرفه خواهد بود .
هنگام مقایسه قیمت ها ، مطمئن شوید که هزینه حمل و نقل را محاسبه می کنید. به دنبال خرده فروشان آنلاین باشید که حمل و نقل رایگان یا تخفیفی را ارائه می دهند.
قیمت های آنلاین ممکن است 50 تا -80 درصد ارزان تر از قیمت های موجود در سوپرمارکت ها باشد.
خرده فروشان آنلاین که محصولات را به خانه شما ارسال می کنند ، از بسته بندی های محرمانه برای حفظ حریم خصوصی شما استفاده می کنند.

.

ویژگی‌های یک پوشک بزرگسال مناسب

قبل از خرید پوشک بزرگسال باید بدانید که ویژگی‌های لازم برای یک پوشک خوب چیست. مهمترین ویژگی این محصولات آن است که فاقد هر گونه نشتی باشند. ادرار فرد به‌ هیچ وجه نباید از داخل پوشک به بیرون نفوذ کند و به لباس یا بستر او برسد. برای جلوگیری از این امر، معمولا پوشک‌ها دارای چند لایه ی محافظ هستند که جلوی هر گونه نشتی را می‌گیرد.

مورد مهم بعدی، راحتی پوشک است. فرد استفاده کننده از پوشک نباید احساس ناراحتی داشته باشد. برخی محصولات تماما از جنس پلاستیک هستند که این باعث می‌شود تا هیچ هوایی به داخل پوشک نفوذ نکند و استفاده طولانی مدت از آن آزاردهنده باشد. پوشک‌های استاندارد از جنس الیاف خاصی تهیه می‌شوند که هم ورود و خروج هوا را ممکن می‌سازد و هم جلوی نشت بو را می‌گیرد. همچنین شکل پوشک باید به گونه‌ای باشد که حرکت کردن را برای فرد مشکل نکند.

ویژگی بعدی، کوچک و کم‌حجم بودن پوشک است. این مورد فقط به این خاطر اهمیت دارد که پوشک از زیر لباس معلوم نباشد و باعث خجالت‌زدگی فرد استفاده کننده نشود. به هر حال کسی که از پوشک استفاده می‌کند می‌تواند مثل تمام افراد در اجتماع حضور داشته باشد و این امر نباید مانع از تعاملات روزمره او شود.

.

انواع پوشک بزرگسال

انواع مختلفی از پوشک‌های بزرگسال وجود دارند که هر فرد با توجه به نیاز خود می‌تواند اقدام به خرید آن ها کند. در حالت کلی این پوشک‌ها را می‌توان به دو نوع کامل و نواری تقسیم کرد. پوشک‌های کامل نیز به دو دسته «چسبی» و «شورتی» تقسیم‌بندی می‌شوند که عمومیت مصرف بیشتری دارند. در ادامه انواع مختلف پوشک بزرگسالان را معرفی می‌کنیم و درباره هر کدام توضیح می‌دهیم.

– پوشک چسبی

این نوع پوشک همان‌طور که از نام آن نیز پیداست، در دو طرفش چسب‌هایی دارد که کاملا روی بدن محکم می ‎شود و هیچ‌گونه ترشحی از آن به بیرون نفوذ نمی‎ کند. پوشک چسبی بیشتر برای بیمارانی که بستری هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی سایر مبتلایان به بی‌اختیاری هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

– پوشک شورتی

این پوشک مثل یک شورت پوشیده می‌شود و به‌ راحتی هم قابل تعویض است. افراد که دارای بی اختیاری هستند و در جامعه حضور دارند معمولا از پوشک شورتی استفاده می‌کنند. پوشک شورتی هم مانند نوع قبلی، از ترشح ادرار به‌ خوبی جلوگیری می‌کند.

– پوشک نواری

این نوع پوشک معمولا زیر شورت استفاده می‌شود. پوشک نواری برای بی‌اختیاری جزئی کاربرد دارد و در موارد شدیدتر از آن استفاده نمی‌شود. نوع دیگری از پوشک نواری هم وجود دارد که به آن پوشک پددار می‌گویند.

.

راهنمای استفاده از پوشک بزرگسال

با توجه به مواردی که در بالا اشاره کردیم، اقدام به خرید پوشک مناسب کنید. اما نحوه استفاده پوشک نیز اهمیت زیادی دارد که اگر ندانید می‌تواند مشکل‌ساز شود. در مورد پوشک‌ شورتی دستورالعمل خاصی وجود ندارد. خود فرد می‌تواند به‌راحتی و مثل یک شورت معمولی آن را بپوشد اما در مورد پوشک‌های چسبی باید چند مورد را رعایت کنید. اول این که باید حواستان باید تا پوشک کاملا روی کشاله ران قرار بگیرد و در غیر این صورت احتمال نشتی وجود دارد. برای بستن پوشک باید همیشه آن را از سمت جلو به عقب ببندید. همچنین برای باز کردن نیز باید از عقب آن را بیرون بکشید. برای آن که بهتر متوجه شوید، حتما به راهنمای استفاده از پوشک که معمولا روی بسته‌بندی این محصولات وجود دارد توجه کنید.

درباره زمان تعویض پوشک هم باید چند نکته را مدنظر داشته باشید. اکثر پوشک‌های بی‌اختیاری یک نشانگر رطوبت دارند که ظرفیت پوشک را نشان می‌دهد. هنگامی که این نشانگر پر شود، یعنی زمان تعویض پوشک فرا رسیده است. اما لزوما نباید منتظر پر شدن این نشانگر باشید. معمولا توصیه می‌شود که هر چهار ساعت یک بار پوشک تعویض شود. اگر در این مدت نشانگر پوشک پر نشده بود، یعنی باید از پوشک کوچکتری استفاده کنید. در شب نیز یک بار تعویض پوشک قبل از خواب کافی است و صبح که از خواب بیدار شدید می‌توانید مجددا آن را عوض کنید.

.

منابع:

.http://izishop.ir
.https://vatandrug.com

- مطالب مرتبط -

«لوازم کمک‌درمانی و بهداشتی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!