راهنمای بالم لب

بالم لب یا نرم کننده لب یکی از پرطرفدارترین محصولات آرایشی لب در میان بانوان است که با حضور خود در میان انبوهی از محصولات آرایشی به علت تاثیرگذاری فوق العاده اش به سرعت جایگاه خود را تثبیت کرد و خرید آن مخصوصا خرید اینترنتی بالم لب نیز رواج یافت.

بالم لب ماده ای موم مانند است که برای مرطوب کردن و تسکین درد ناشی از ترک خوردن و نوعی محافظ در مقابل سرما و یا برای لب های خشک مورد استفاده قرار می گیرد. به خاطر پوست نازک، لبه‌ای آسیب‌پذیر هستند و معمولا نشانه‌های خشکی را در مقابل سایر قسمت‌های پوست نشان می‌دهند.

نرم کننده لب به محافظت از لب ها در هوای خشک، باد و یا هوای سرد کمک می‌کند. وجود این محصول در مجموعه لوازم آرایشی هر خانمی لازم است و حتی برای دختران نوجوانی که از لوازم آرایشی استفاده نمی کنند نیز لازم است.

.

فواید استفاده از بالم لب

استفاده  از این محصول فواید بسیاری دارد.از جمله میتوان به این مورد اشاره کرد که استفاده از بالم لب سخت نیست. و نیاز به مهارت خاصی نیز ندارد. از این رو شما می توانید این مرطوب کننده رژ مانند را در هر مکان و هر زمانی به راحتی برای نرم و لطیف کردن لب‌هایتان استفاده کنید.

همچنین با توجه به نداشتن غدد عرق پوست لب. خشک شدن لب ها ممکن است در بیشتر مواقع باعث بروز خونریزی لب ها شود. بنابراین استفاده از بالم می تواند به بهبود این مشکل کمک کند. و با مرطوب کنندگی بالا مانع از ترک خوردن در فصول سرد شود.همچنین بسیاری از افراد به دنبال راه حلی آسان برای حجیم ترنشان دادن لب هایشان هستند.ناگفته نماند که امروزه روش های زیادی مانند تزریق فیلر لب و انواع پروتز برای درشت و زیبا شدن لب استفاده می‌کنند. استفاده از بالم لب یکی از روش های طبیعی و ساده‌ برای حجیم تر نشان دادن لب است.چرا که باعث تورژسانس سلول های شما میشود و آب را در آنها ذخیره میکند.

.

در هنگام خرید بالم لب دقت کنید که:

– حاوی آنتی اکسیدان جهت ترمیم بافت پوسیده لب باشد.

– انواع ویتامین لازم برای تغذیه پوست در آنها وجود داشته باشد.

– دارای خاصیت SPF برای محافظت در برابر نور خورشید باشند.

– طبیعی بوده و از اسانس‌های تحریک کننده که ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود در آنها استفاده نشده باشد.

.

زجمله موادی که باید درموردشان محتاط‌تر بود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– ترکیبات معطر: در منابع مختلفی به احتمال حساسیت‌زایی ترکیبات معطر اشاره شده است. اغلب بالم‌ها بوی خاصی ندارند. منتها برخی بالم‌ها را با اضافه‌کردن ترکیبات معطر (رایحه‌های گیاهی یا میوه‌ای) خوشبو و خوشمزه می‌کنند. اما خب برخی افراد ممکن است به ترکیبات معطری که بعضا در فرمولاسیون بالم‌ها استفاده می‌شوند حساسیت نشان دهند. برای مثال، می‌توان از سینامِیت‌ها که به‌خاطر عطر خوب و خواص ضدآفتابی در بالم‌ها استفاده می‌شوند. ولی اینکه با همه پوست‌ها سازگار نیستند.

– ترکیبات خنک‌کننده: در برخی منابع آنلاین دیدیم که درمورد کافور، فِنول، مِنتول و الکل هم هشدار داده شده است. ترکیبات نام‌برده خاصیت خنک‌کنندگی دارند و لب‌ها را پس از استفاده خنک و مورمور می‌کنند. اما ممکن است اذیت‌کننده هم باشند. گویا اینها حتی در مواردی ممکن است لایه محافظتی پوست را به‌تدریج از بین ببرند و لب‌ها را در برابر محرک‌های محیطی حساس‌تر و آسیب‌پذیرتر کنند.

– پارابن‌ها: پارابن‌ها به گروهی از مواد نگهدارنده‌ اطلاق می‌شود که وجودشان در لوازم آرایشی به پیشگیری از آلودگی محصول به عوامل باکتریایی جلوگیری می‌کند. اما پارابن‌ها ممکن است آلرژی و ناراحتی‌های پوستی ایجاد کنند.

– سالیسیلیک اسید: سالیسیلیک اسید ماده‌ای ضدآکنه است که خاصیت لایه‌برداری دارد. این ماده سلول‌های مرده پوست را از روی لب برمی‌دارد. اما گفته می‌شود که استفاده مکرر از بالم‌های حاوی سالیسیلیک اسید ممکن است سبب ایجاد التهاب و خشکی لب شود.

– ویتامین E: ویتامین E ماده رایجی در فرمولاسیون بالم‌هاست. اما متأسفانه برخی افراد به ویتامین E موضعی واکنش آلرژیک نشان می‌دهند.

اینها تنها پاره‌ای از ترکیباتی‌اند که در منابع مختلف درمورد احتمال آلرژیک‌بودن‌شان صحبت شده است. بنابراین هنگام خرید بالم لب حتما نیم‌نگاهی هم به ترکیبات محصول بیندازید. شاید حتی مجبور شوید چند بالم مختلف را امتحان کنید تا ببینید که کدام بالم و چه ترکیباتی با پوست لب‌تان سازگارترند.

.

بالم لب ضدآفتاب‌دار بخرم؟

البته که پوست لب هم به محافظت در برابر پرتوهای خورشیدی مضر نیاز دارد! پس خرید بالم لب SPFدار (یعنی دارای فاکتور محافظتی در برابر نور خورشید) می‌تواند اتفاقا مفید باشد. اما گویا استفاده از بالم‌های حاوی ضدآفتاب‌های شیمیایی چندان توصیه نمی‌شود. ترکیباتی مانند اُکسی‌بِنزون و اُکسی‌نوکسات حاکی از وجود این نوع ضدآفتاب‌هاست که از طریق جذب پرتوهای فرابنفش عمل می‌کنند. اما درعوض می‌توانید بیشتر دنبال بالم‌هایی باشید که از ضدآفتاب‌های فیزیکی استفاده می‌کنند. وجود ترکیباتی مانند زینک‌اکسید یا تیتانیوم دی‌اکسید نشانه استفاده از ضدآفتاب‌های فیزیکی است. این‌دست از ضدآفتاب‌ها درست مثل سپر روی پوست می‌نشینند و مانع ورود پرتوهای فرابنفش می‌شوند.

.

طریقه استفاده بالم لب چگونه است؟

بالم لب را می توانید هر زمانی که احساس نیاز و خشکی در لب‌ها کردید استفاده نمایید. با زدن بالم لب جامد بر روی لبها آنها را بر روی یکدیگر بمالید. این محصول به صورت تیوپی نیز در بازار موجود است که شکل آنها کمی رقیق تر از انواع رژی آن است. این موارد را نیز می توان با استفاده از دست و انگشتان بر روی لب ها استفاده نمود. بهتر است برای جذب بیشتر و بهتر مواد مغذی موجود در آن رژ لب و یا ماده‌ی دیگری را زیر آن استفاده نکنید.

.

منابع:

.https://www.daraje.com
.https://toptarin.net
.https://taniroo.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم کمک‌درمانی و بهداشتی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!