راهنمای شامپو ضدشوره

راهنمای خرید شامپو ضد شوره سر

یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای خلاصی از شوره سر، استفاده از شامپوی ضد شوره است. در ادامه به فاکتورها و معیارهایی می‌پردازیم که به عنوان راهنمای خرید شامپو ضد شوره سر می‌توانند برای انتخاب بهترین محصول به شما کمک کنند.

.

  • شامپو ضد شوره سر مناسب با نوع موهای خود خریداری کنید

هر نوع شامپویی که خریداری می‌کنید باید با نوع موهای شما سازگار باشد، در نتیجه شامپوی ضد شوره‌ای انتخاب کنید که برای موهای خشک یا چرب تولید شده باشد. اگر پوست سر شما خشک است و از شامپوی مخصوص موهای چرب استفاده کنید نه تنها کمکی به رفع خشکی پوست سر شما نخواهد کرد بلکه باعث قرمزی، تحریک و شوره سر خواهد شد.

همین موضوع در مورد موهای چرب و استفاده از شامپوی مخصوص موهای خشک نیز صادق است. این موضوع آنقدر اهمیت دارد که در مورد موهای رنگ شده نیز باید شامپو ضد شوره سر برای موهای رنگ شده استفاده کنید. بنابراین برای جلوگیری از بروز مشکلات پوستی مانند قرمزی و تحریک، از شامپویی استفاده کنید که مناسب نوع موهای شما تولید شده است.

.

  • ترکیبات شامپوی ضد شوره را بررسی کنید

ترکیبات متفاوتی در شامپوی ضد شوره سر وجود دارد که تاثیر ضد میکروبی آن‌ها همراه با خاصیت نرم کنندگی شامپوی ضد شوره، منجر به درمان این مشکل خواهد شد. از جمله این ترکیبات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– اسید سالیسیلیک (Salicylic Acid): این ماده، شوره سر ناشی رشد مالاسزیا و دیگر عوامل قارچی را از بین برده و سلول‌های مرده پوست سر را نیز لایه‌برداری می‌کند.

– روی پیریتیون (Pyrithione Zinc): این ماده به عنوان عاملی مؤثر در از بین بردن قارچ، باکتری و التهاب ناشی از آن، باعث رفع شوره سر می‌شود.

– سولفید سلنیوم (Selenium Sulfide): این ماده، ضد قارچ و تسکین دهنده پوست سر است.

– کتوکونازول (Ketoconazole): این ماده خواص ضد قارچی داشته و باعث درمان شوره سر خواهد شد.

– گوگرد: این ماده نیز مانند اسید سالیسیلیک از رشد قارچ و باکتری‌های عامل ایجاد کننده شوره سر، جلوگیری می‌کند.

– تار ذغال سنگ (Coal Tar): تار ذغال سنگ یک ماده بسیار موثر در درمان شوره سر است. لازم به ذکر است که شامپوهای حاوی این ماده باعث تغییر رنگ موهای روشن شده و پوست سر برخی افراد را در مقابل نور خورشید حساس می‌کند.

بعضی از شامپوهای ضد شوره سر حاوی موادی هستند که ممکن است به آن حساسیت داشته باشید، در نتیجه قبل از خرید هر محصولی، ترکیبات نوشته شده بر روی بسته‌بندی آن را بررسی کرده و در صورت امکان با یک پزشک مشورت کنید.

البته در شامپوهای ضد شوره به غیر از این ترکیبات ضد میکروبی، برخی ترکیبات گیاهی مانند عصاره چای سبز و روغن درخت چای نیز وجود دارد که برای نرمی مو مفید بوده و تأثیر درمانی شامپو را نیز افزایش می‌دهند. لازم به ذکر است که وجود پارابن و سولفات باعث آسیب رسیدن به مو و پوست سر می‌شوند. سایر ترکیبات این شامپوها به شرح زیر است:

  • روغن نارگیل
  • روغن رزماری
  • روغن جوجوبا
  • عصاره لیمو
  • سرکه سیب

.

  • میزان اسیدیته شامپو ضد شوره را ارزیابی کنید

شامپو ضد شوره سر باید دارای میزان اسیدیته مناسبی باشد تا از اسیدی شدن موهای شما جلوگیری کند. کاهش اسیدیته پوست سر باعث خارج شدن موها از حالت طبیعی شده و عوارضی چون قرمزی، خارش و شوره سر را به دنبال دارد. بنابراین محصولی انتخاب کنید که اسیدیته موها و پوست سر شما را متعادل کند.

.

  • شامپو ضد شوره سر را مطابق دستور روی بسته بندی مصرف کنید

یکی از عواملی که بر سرعت عملکرد و میزان تاثیرگذاری یک شامپوی ضد شوره مؤثر است، نحوه استفاده از آن است. متاسفانه اکثر ما شامپوهای درمانی را به یک شکل استفاده می‌کنیم و در نتیجه ممکن است مدتی پس از مصرف به نتیجه دلخواه نرسیم. بنابراین زمانی که یک شامپوی ضد شوره خریداری می‌کنید حتماً طبق دستورالعمل نوشته شده بر روی بسته‌بندی از آن استفاده کنید.

.

روش مصرف بسیاری از شامپوهای ضد شوره به صورت زیر است:

– موهای خود را به خوبی خیس کنید،

– موهای خود را شامپو کرده و اجازه دهید چند دقیقه روی سر شما بماند،

– در مورد برخی از شامپوها به جای ماندن شامپو بر روی پوست سر، می‌توانید چند بار از شامپو استفاده کنید،

– بعد از چند دقیقه موهای خود را به خوبی آبکشی کرده و اجازه ندهید ذره‌ای از شامپو روی موها و پوست سرتان باقی بماند.

.

منابع:
.https://bbinbbar.com

- مطالب مرتبط -

«لوازم کمک‌درمانی و بهداشتی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!