راهنمای کرم آبرسان

تفاوت این دو محصول بهداشتی

کرم آبرسان: کرم آبرسان همانند اسم خود وظیفه تامین آب مورد نیز سطح رویین پوست صورت و دست های شما را که بیشتر در معرض تماس با محیط خارجی فرار دارند، بر عهده می گیرد. از این مدل کرم ها هیچگاه نباید بر روی پوست های کاملا خشک استفاده کرد و تنها مناسب استفاده بر روی پوست های دی هیدراته یا همان کم آب هستند.
کرم مرطوب کننده: کرم مرطوب کننده در واقع با فرمولاسیون خود سبب ایجاد یک لایه محافظتی بر روی پوست شما می شود و اجازه خروج رطوبت به آسانی از روی آن را نمی دهد! این مدل از محصولات مناسب پوست های خشک و درمان پوسته پوست شدن پوست بدن شما در تمامی قسمت های آن می باشد. ناگفته نماند بیشتر این کرم ها دارای ساختاری روغنی و چرب هستند.

نکات مهم هنگام خرید کرم آبرسان

انتخاب نوع کرم

  • اولین نکته در خصوص خرید کرم آبرسان توجه به عدم خرید اشتباه آن با نوع مرطوب کننده می باشد.
  • برای این منظور ما در نکته قبلی برای شما هر دو نوع کرم را توضیح داده ایم.
  • بد نیست در این خصوص بدانید که هر دو کرم دارای نقاط اثرگذاری مشترکی بر روی پوست های دچار مشکل هستند اما خوب از هر کدامشان باید به جای خود استفاده بعمل آورده شود.
  • پیشنهاد می کنیم اگر دو به شک هستید در خرید یک کدام از این محصولات بهداشتی حتما با یک متخصص پوست صلاح و مشورت نمایید.

تناسب با نوع پوست

  • نکته دوم برای انتخاب کرم آبرسان توجه به تناسب آن با نوع پوست شما می باشد.
  • در این زمینه ابتدا باید مشخص کنید که پوست شما از چه نوعی می باشد؛ پوست شما می تواند خشک، چرب، حساس و همچنین معمولی و یا مختلط باشد.
  • چنانچه در تشخیص این مورد نیز دچار تردید هستید تنها یک متخصص پوست می تواند به شما کمک نماید.

میزان حجم مصرفی کرم

  • نکته دیگری که برای داشتن یک کرم آبرسان باید به آن توجه کنید، میزان حجم مصرفی کرم است.
  • در این خصوص پیشنهاد می کنیم به عادت مصرفی خود نسبت به این مدل از کرم ها توجه نمایید؛
  • اگر پوست شما دچار کم آبی مطلق است، پس باید بصورت روزانه از این مدل کرم ها بیشتر استفاده نمایید و طبیعتا خرید یک کرم با حجم بیشتر به سودتان خواهد بود.

نوع محفظه نگه دارنده

  • فاکتور مهم بعدی مربوط به نوع محفظه نگهدارنده کرم می شود.
  • کرم شما می تواند در ظرفی همچون کاسه و یا پمپی و تیوپی قرار گرفته باشد.
  • بهتر است در این خصوص با توجه به اینکه نیاز است آیا در تمام طول روز کرمتان با شما همراه باشد و یا نه و همچنین اینکه در صورت استفاده از کدام حالت کرمی راحت هستید، اقدام نمایید.

سایر موارد جانبی

  • از دیگر موارد حائز اهمیت در خرید کرم آبرسان توجه به سایر ویژگی های آن می باشد؛
  • برخی از کرم ها دارای ویتامین و برخی دیگر فاقد آن هستند که با توجه به نوع آسیب پذیری پوست شما بهتر است به این مورد حتما توجه لازم را داشته باشید.
  • یا اینکه برخی از کرم ها عصاره دار هستند و می توانند علاوه بر آبرسانی به پوست شما سبب خوشبویی آن نیز برایتان گردند.
  • ضمن اینکه یادتان باشد اگر قرار است از کرم آبرسانی خود در تایم روز استفاده نمایید، حتما باید در ساختار آن پارامتر SPF هر چند با میزانی اندک نیز وجود داشته باشد.

قیمت کرم آبرسان

  • قیمت کرم آبرسان با در نظر گرفتن تمامی موارد گفته شده در این مطلب مشخص می گردد.
  • با این حال یادتان باشد همواره بهتر است پیش از مصرف محصولات بهداشتی با یک پزشک متخصص در این خصوص مشورت نمایید.
  • همچنین حتما حتما کرم خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کرده و بر روی تاریخ تولید و انقضای آن کاملا دقت نمایید.
  • ضمن اینکه یادتان باشد کرم انتخابی شما حتما باید دارای مجوز سازمان غذا و داروی ایران نیز باشد.

 

نحوه صحیح استفاده از کرم آبرسان پوست

درخشندگی و صاف‌بودن یکی از نشانه‌های پوست سالم است. راه حل داشتن چنین پوستی استفاده از کرم‌های آبرسان و قراردادن مصرف آنها در روند روتین روزانه پوستیتان است. امروزه به دلیل اهمیت زیادی که افراد به داشتن پوست سالم می‌دهند، کرم‌ها و محصولات آبرسان در صدر تولیدات بسیاری از کارخانه‌های بزرگ لوازم آرایشی و بهداشتی است. به همین دلیل با توجه به نوع پوستی که دارید بی‌شک محصول مناسبی برای آبرسانی به آن پیدا خواهید کرد.

اولین قدم: خودتان مهمید

زندگی و حضور در شهرهای آلوده صنعتی، آلودگی‌های طولانی مدت هوا، خواب ناکافی و تغذیه‌نادرست علاوه بر فراموش‌کردن کار ساده‌ای مانند آب خوردن، همگی از مواردی است که رنگ و حال پوست صورت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین استفاده از انواع کرم‌ها و تقویت کننده‌های بیرونی تا زمانی که فرصتی برای رسیدگی به امور سلامتی خودتان نداشته باشید، به تنهایی مفید نخواهند بود.

 

کرم آبرسان چیست و چه کمکی به پوست شما می کند؟

به صورت خلاصه، اصلی‌ترین کارکرد آبرسان پوست حفظ رطوبت موجود در پوست شماست. این کرم‌ها با ایجاد لایه‌ای بسیار نازک روی پوست صورت و بدن شما مانع از تبخیر رطوبت موجود می‌شوند. به دلیل اینکه پوست به دلایل مختلف مانند نوع پوست، سن، اقلیم جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنید و … نمی‌تواند به راحتی رطوبت خود را حفظ کند نیاز است که با کمک گرفتن از انواع کرم‌های آبرسان -که وظیفه آبرسانی عمقی به پوست را دارا هستند- این کار را انجام دهید.
علاوه بر استفاده از کرم‌های آبرسان و رطوبت‌رسان، برای داشتن پوستی سالم و درخشان می‌بایست با نوشیدن روزانه حداقل 6 لیوان آب و اهمیت دادن به تغذیه روزانه و دوری از انواع دخانیات به پوستتان رسیدگی کنید.

کرم آبرسان و مرطوب کننده با هم فرقی دارند؟

با تنوع و کارکرد محصولات مختلفی که برای نگهداری و جوانسازی پوست به بازار عرضه شده است، کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده در دو دسته مختلف محصولات پوستی عرضه شده‌اند و با اینکه در نقش مکمل یکدیگر هستند تفاوت‌هایی نیز با هم دارند. برای اینکه اطلاعات کاملی نسبت به تفاوت این دو نوع محصول داشته باشید بهتر است به این مطلب مراجعه کنید. اما به صورت کلی:

  • کرم‌های آبرسان به صورت عمقی رطوبت مورد نیاز پوست شما را تامین می‌کنند در حالیکه کرم‌های مرطوب‌ کننده به دلیل وجود روغن در فرمولاسیون ساختشان، از چربی پوست شما محافظت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند سطح پوستتان خشک شود.
  • زمان استفاده از انواع کرم آبرسان بلافاصله بعد از شستشوی صورت با انواع شوینده‌های مخصوص است. برای نتیجه بهتر از انواع کرم‌های آبرسان شوینده‌های صورت را نیز متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید.
  • کرم‌های آبرسان بایستی در روتین روزانه مراقبتی پوست پیش از انواع کرم مرطوب کننده استفاده شوند.

 

روزی چند بار از کرم آبرسان استفاده کنیم؟

همانطور که می‌دانید استفاده از آبرسان‌ها در روتین پوستی برای داشتن پوستی سالم و شفاف ضروری است. اما ممکن است این سوال پیش بیاید که در طول روز چندبار از این محصول پوستی استفاده می‌شود.
پیشنهاد ما این است که بعد از هر بار شستشوی صورت از آبرسان مخصوص نوع پوست خود استفاده کنید. در واقع با توجه به نیاز پوستی خود به طور معمول حداقل دو بار در روز، صبح و شب باید از مرطوب‌کننده‌ها و یا کرم‌های آبرسان‌ استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید رطوبت مورد نیاز پوست خود را تامین و از خشک شدن آن جلوگیری کنید.

 

استفاده از کرم آبرسان برای چه نوع پوستی لازم است؟

فرقی نمی‌کند چند ساله‌اید و چه نوع پوستی دارید، برای داشتن پوست شاداب و بدون خستگی باید از آبرسان استفاده کنید. بسته به اینکه چه نوع پوستی دارید در لاین‌های مختلف محصولات تخصصی انواع پوست می‌توانید نمونه‌های مناسبی برای پوست خودتان پیدا کنید. اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده کرم‌های آبرسان هیالورنیک اسید، آلوئه‌ورا، گلیسیرین، اسید لاکتیک و اسید سیتریک هستند. این مواد با قابلیت آبرسانی به انواع کرم‌های پوستی اضافه می شوند.

 

کرم آبرسان برای پوست خشک

افرادی که دارای پوست خشک هستند معمولا از خشکی و کشیدگی، خارش و پوسته شدن پوستشان شاکی هستند. به دلیل اینکه پوست خشک استعداد بیشتری در چروک‌شدن دارد بایستی مراقبت بیشتری از آن صورت بگیرد و با استفاده از انواع کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان به آن کمک شود. علاوه بر آن فراموش نکنید که دخانیات خصوصاً سیگار به دلیل از بین بردن حجم ویتامین A موجود در بدن یکی از عوامل خشکی زودرس پوست و ایجاد چین و چروک است.

.
منابع:
.https://rojashop.com
.https://list20.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!