راهنمای عطر کودک

بهترین عطر برای کودکان و نوجوانان

انتخاب عطر کودکان و نوجوانان باید به درستی و با دقت بیشتری انجام گیرد. چرا که کودکان و خردسالان به دلیل روحیه شاد و سرزنده ای که دارند، باید عطرهایی را اِستشمام کند که مناسب روحیه لطیف، شاد و سرزنده شان باشد.
نت هایی شامل بوی مرکبات از جمله نت‎های شاداب و اصیل هستند، که مناسب کودکان و نوجوانان است، همچنین نت هایی شامل عطر وانیل، رایحه ای ساده، ملایم و ترش دارد و در نتیجه بویی آرامش بخش و عاشقانه می دهد. اسطوخودوس گیاهی است، که عطری با گرایش مردان دارد و برای پسران و مردهای آینده مناسب است.
نکته مهمی که در انتخاب عطر کودکان و نوجوانان باید بدانید، این است که: این گروه سنی عطرهایش باید حس شادابی، جذاب بودن، آرامش بخش و از طرف دیگر انگیزاننده بدهد. این نوع حس ها باعث می شود، که حس احترام به خود و همین طور اعتماد به نفس را در وجود کودکان و نوجوانان ایجاد کند، بنابراین باید در انتخاب عطر برای این گروه سنی کمی دقت کنید.

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید عطر کودک باید به آن توجه شود:

  • هنگام خرید عطر برای کودک عزیزتان، به صرف نوشتن عطر مخصوص کودک اعتماد نکنید، حتما باید استانداردها و نشان معتبر بر روی آن حک شده باشد.
  • اگر فرزند دلبندتان مبتلا به آلرژی است، سعی کنید برای او عطر استفاده نکنید. یا اگر هم استفاده می کنید، به ترکیبات فاقد حساسیت آن دقت نمایید.
  • سعی کنید عطر کودک را بر روی لباس او اسپری کنید و از اسپری کردن آن بر روی پوست حساس او خودداری نمایید.
  • اگر فرزندتان زیر ۲ سال سن دارد، هیچ گاه برای او از عطر استفاده نکنید، حتی عطرهای مخصوص کودک.
  • به طور کلی سعی کنید خیلی از عطر برای بچه ها استفاده نکنید، مگر هفته ای ۳ یا ۴ بار، چون استفاده مداوم از عطر برای کودک منطقی به نظر نمی رسد.
  • هنگامی که برای کودک از عطر استفاده کردید، به او بگویید جلوی نور خورشید قرار بگیرد تا حساسیت یا عدم حساسیت او به عطر مشخص شود. به این دلیل که برخی از آلرژی ها در اثر برخورد با نور مستقیم خورشید علائمی نظیر التهاب و قرمزی را از خود نشان می دهند.
  • وقتی که قصد استفاده از عطر برای کودک را دارید، خودتان عطر را برای او اسپری کنید، در غیر این صورت، ممکن است عطر، باعث آسیب رسیدن به چشمان او شود.

 

در چه شرایطی می توان از عطر برای کودکان استفاده کرد؟

نخستین موردی که حتماً باید رعایت کنید این است که به هیچ وجه از هیچ عطری، حتی عطر مخصوص کودکان، بر روی پوست آن ها استفاده نکنید. پوست کودکان به نسبت پوست من و شما نازک تر و لطیف تر است و احتمال آسیب به آن نیز بیش تر. افزون بر این، برخی از آن ها ممکن است به عطر و ادکلن آلرژی داشته باشند. به خاطر داشته باشید که صرفِ عدم واکنش پوست آن ها به عطر در منزل به معنی آن نیست که آن ها آلرژی ندارند. گاه نیاز است که در برابر نور خورشید قرار گیرند تا آلرژی خود را با سوزش و قرمزی و التهاب نشان دهد.
موردی دیگر که حتماً باید رعایت کنید این است که از هر عطری برای آن ها استفاده نکنید. عطر اولاً باید مخصوص کودکان باشد و ثانیاً از علامت استاندارد و برچسب معتبر برخوردار باشد. یعنی حتی نباید به صرف مخصوص کودکان بودنِ عطر به راحتی از عطر استفاده کرد.
مورد سوم آن که سعی کنید زیاد از عطر برای آن ها استفاده نکنید. یعنی هم دفعاتش در طول هفته کم باشد و هم میزان عطری که هر بار استفاده می کنید
پس این گونه شد که اولاً از عطر مناسب کودکان استفاد کنید، اما حتماً با نشان استاندارد، و ثانیاً عطر را روی لباس بزنید و نه روی پوست، و ثالثاً سعی کنید به میزان کم از عطر برای کودکان استفاده کنید.

.
منابع:
.https://www.totikala.ir
.https://list20.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!