راهنمای ناخن مصنوعی

خیلی از خانم‌ها و دختران هستند که ناخن‌های مرتب و زیبا را دوست دارند اما حوصله کاشت ناخن را هم ندارند. چون در صورت کاشت ناخن باید هر ماه برای ترمیم آن به آرایشگاه مراجعه کنند و علاوه بر این، هزینه این کار هم تقریبا بالاست. عده‌ ی دیگری از خانم‌ها هستند که ترجیح می‌دهند فقط برای مهمانی ناخن خود را بلند و زیبا کنند. بهترین گزینه برای این افراد استفاده از ناخن مصنوعی است.

راهنمای خرید ناخن مصنوعی

امروزه کمپانی‌های مختلفی وجود دارد که در زمینه طراحی و ساخت ناخن مصنوعی فعالیت می‌کنند. از جمله مشهورترین برندهای تولید ناخن مصنوعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تریتون
  • جویل
  • بیورر
  • شایما
  • کیس
  • آرت دکو
  • ورگن
  • و …

 

نکات انتخاب ناخن مصنوعی:

  • اولین نکته ای که برای خرید ناخن مصنوعی جدا از بحث ظاهر، استحکام آن ها می باشد. ناخن محکمی که به راحتی بتوان آن را بر روی پوست نصب کرد و بر روی آن لاک زد، می تواند گزینه خوبی باشد.
  • اگر برای ناخن مصنوعی از روش کاشت استفاده می نمایید، باید در نظر داشته باشید که چنانچه از مواد مناسب و پاکیزه ای استفاده نشود، باعث انواع عفونت ها و قارچ ها خواهد شد.
  • حتما در خرید ناخن مصنوعی نوع پوست خود را در نظر بگیرید. این دسته از ناخن ها برای افرادی مناسب هستند که پوست آنها حساس نبوده و دارای زخم و ترک نیست.
  • برای خرید ناخن مصنوعی حتما به تعداد، شرکت سازنده و قابلیت ضدآب بودن آنها توجه نمایید تا یک خرید خوبی داشته باشید.

 

آشنایی با انواع ناخن مصنوعی:

وقتی در بازار اقدام به خرید ناخن های مصنوعی نمایید قطعا با گونه ها و انواع مختلفی روبرو خواهید شد که در زیر برخی از انواع آنان به همراه کاربردشان ذکر شده است.

کاشت اکریلیک:

ناخن مصنوعی اکریلیک بی شک جز قوی ترین ناخن های مصنوعی می باشد. در بسیاری از موارد افراد عنوان می نمایند که ناخن مصنوعی آنان از لبه دچار شکستگی شده ست، حال اینکه در انواع اکریلیک ناخن، این مورد در نظر گرفته شده است و دارای لبه های محکمی هستند. اگر جز افرادی هستید که فعالیت های روزانه شما اغلب با دست است، پیشنهاد می شود تا از این دسته از ناخن مصنوعی استفاده کنید.
این ناخن ها دارای قیمت مقرون به صرفه ای هستند اما باید در نظر داشته باشید که هر هفته یا هر ۱۰ روز یکبار باید آنها را ترمیم نمایید.

کاشت ژله ای:

ناخن مصنوعی ژله ای، گروه دیگری از انواع ناخن مصنوعی محسوب می شوند. این ناخن ها نیز دارای اکریلیک در ساختار خود هستند اما درون مایه آن به صورت ژله ای می باشد. این نوع از ناخن ها زمانی که نصب می شوند و به آنها اشعه فرابنفش تابیده می شود، کاملا محکم خواهند شد. این دسته از ناخن های مصنوعی دارای ظاهر طبیعی می باشند و با یک لاک مات به راحتی ترمیم می شوند. رشد ناخن طبیعی کمترین اثر را بر روی این ناخن ها خواهد داشت.

کاشت ابریشمی(سیلک):

در طبقه دیگر از انواع ناخن مصنوعی، انواع ابریشمی مشاهده می شود.معمولا برای ساخت آنان از ابریشم، کاغذ، کتان و فایبرگلاس استفاده شده است. این ناخن ها بسیار باریک بوده و ظریف هستند. معمولا نصب این مورد بر روی ناخن ها ظاهر متفاوتی به دست می دهد. اگر جز افرادی هستید که از دستان خود زیاد کار نمی کشید، این ناخن ها گزینه خوبی هستند.

کاشت سولار:

ناخن مصنوعی سولار از مقاوم ترین انواع کاشت ناخن هستند. از لحاظ استحکام و مقاومت این دسته از ناخن مصنوعی ها می توانند با اکریلیک هم تراز هستند. لذا برای افراد پرتحرک گزینه خوبی محسوب می شوند. از لحاظ ظاهری به انواع فرنچ ناخن شباهت دارند و بسیار زیبا بوده و دارای تنوع زیادی نیز هستند. شما می توانید بر روی ناخن مصنوعی سولار از انواع لاک های مات نیز استفاده کنید.

نحوه چسباندن ناخن مصنوعی

ابتدا لازم است بدانید که برای چسباندن ناخن مصنوعی نیاز به چه لوازمی دارید؟:

  • لاک پاک کن بدون استون
  • مقداری پنبه یا تعدادی پد کتانی
  • گوش پاک کن
  • چوب مخصوصی که از ابزار مانیکور است
  • یک بسته ناخن مصنوعی با طرح دلخواه
  • بافر ناخن
  • چسب مخصوص چسباندن ناخن
  • قیچی
  • ناخن گیر
  • سوهان ناخن

 

مراحل چسباندن ناخن مصنوعی روی ناخن

پیش از آن که مراحل این کار را برای شما کامل و شفاف توضیح دهیم به شما توصیه می‌کنیم برای راحتی کار چه در هنگام چسباندن و چه در هنگام جدا کردن ناخن مصنوعی از روی دستتان، ناخن‌های خودتان را کوتاه کنید. با این کار نتیجه کارتان زیباتر و تمیز تر هم می‌شود. چون اگر ناخن‌های خودتان بلند باشد از زیر ناخن مصنوعی مشخص می‌شود و اصلا جلوه خوبی نخواهد داشت.
1- برای شروع کار ابتدا دست‌های خود را به خوبی بشویید و ناخن‌های خود را از هر آلودگی پاک کنید. سپس کاملا دست‌ها را خشک کنید به طوری که هیچ رطوبتی روی دست و ناخن شما نمانده باشد.
2- اگر لاک ناخن  روی ناخن‌هایتان دارید حتما آن‌ها را پیش از چسباندن ناخن مصنوعی پاک کنید.
3- یک عدد لاک پاک کن غیر استونی بردارید و روی ناخن‌هایتان بکشید تا اگر احتمالا چربی یا آلودگی روی ناخن‌هایتان هست، پاک شود. در صورت تمیز بودن صفحه ناخنتان‌، ناخن مصنوعی به خوبی توسط چسب به آن می‌چسبد.
4– جعبه ناخن مصنوعی را باز کنید و ناخن مناسب برای هر انگشت را کنار بگذارید.
5- در این مرحله باید از بافر استفاده کنید. بافر یک وسیله مانند سوهان ناخن است با این تفاوت که از اسفنج ساخته شده و ظریف تر و نرم تر از سوهان می‌باشد. بافر را روی سطح ناخن بکشید تا اگر ناهمواری روی سطح ناخنتان است بر طرف شود. این کار باعث می‌شود چسب ناخن بهتر عمل کند.
6- حالا نوبت مانیکور کردن ناخن‌هاست. چوب مخصوص مانیکور را بردارید و خیلی آهسته و آرام کوتیکول‌های پایین و اطراف ناخن را عقب بزنید. این کار را خیلی مهم است که در نهایت آرامش انجام دهید چون در صورتی که سریع و خشن انجام شود، اطراف ناخن شما زخم خواهد شد. مانیکور کردن ناخن کمک می‌کند صفحه ناخن شما بزرگتر شود و نتیجه کارتان جلوه بهتری داشته باشد.
7- برای چسباندن ناخن ابتدا دستی را انتخاب کنید که کارهایتان را با آن انجام می‌دهید. با این روش کارتان راحت‌تر خواهد شد. مثلا اگر راست دست هستید، اول ناخن‌های دست راست را بچسبانید و بعد به سراغ دست دیگر بروید.
8- در این جا به مرحله چسب زدن به ناخن می‌رسیم. حتما حتما توصیه می‌کنیم که از چسب مخصوص ناخن استفاده کنید. به هیچ وجه سراغ چسب قطره‌ای و … نروید. در صورتی که از چسبی غیر از چسب مخصوص ناخن استفاده کنید دچار عفونت خواهید شد. چسب ناخنی هم که تهیه می‌کنید توجه داشته باشید که حتما اصل باشد.
9- یک نقطه چسب روی ناخن مصنوعی و یک نقطه چسب روی سطح ناخن خودتان بگذارید. از چسب زیادی و بیش از حد استفاده نکنید. اگر چسب زیاد باشد بعد از گذاشتن ناخن، از اطراف بیرون زده می‌شود که هم اذیت کننده است و هم جلوه زیبایی نخواهد داشت.
10- بعد از زدن چسب، حالا ناخن مصنوعی را دقیقا بالای کوتیکول و روی بستر ناخن خودتان قرار دهید. به مدت 10 ثانیه آن را نگه دارید و آرام فشار دهید تا مطمئن شوید هیچ حبابی زیر ناخن مصنوعی جمع نشده است. اگر ناخن مصنوعی محکم به بستر ناخنتان نچسبد، رطوبت به راحتی زیر ناخن رفته و آن را جدا خواهد کرد. حتی در بدترین حالت ممکن است این رطوبت موجب قارچ روی ناخنتان شود.
11- در آخر لازم است با استفاده از یک گوش پاک کن، اطراف ناخن را تمیز کنید تا اگر چسبی باقی مانده، پاک شود.

چگونه ناخن مصنوعی را بکنیم؟

یکی از راه‌هایی که به کمک آن می‌توان به دست‌ها زیبایی خاصی بخشید، استفاده از ناخن مصنوعی است. چسباندن ناخن مصنوعی یک روش موقتی بوده که باید آن را با چسب مخصوص روی ناخن دست‌ها چسباند.
چسباندن این ناخن کار بسیار ساده‌ای است اما بیشتر خانم‌ها با جدا کردن این ناخن از روی دستانشان مشکل دارند. ما در ادامه این مقاله چند روش برای برداشتن ناخن مصنوعی برای شما آورده‌ایم که به کمک آن‌ها می‌توانید بدون اینکه به دستتان هیچ گونه آسیبی بزنید، ناخن‌های مصنوعی را جدا کنید.
نکته بسیار مهمی که در چسباندن ناخن اهمیت فراوانی دارد استفاده از چسب استاندارد و مخصوص این کار است. در صورتی که در ابتدای کار از چسب مناسبی استفاده نشود، برداشتن ناخن مصنوعی از روی ناخن‌های خود شما کار مشکلی خواهد شد.
برخی افراد هستند که از چسب‌های بسیار قوی مانند چسب قطره‌ای برای چسباندن نا‌خن‌های مصنوعی استفاده می‌کنند که کار بسیار اشتباهیست و در نهایت به سختی از سطح ناخن جدا می‌شود. بعد از کنده شدن هم قطعا ناخن‌ها آسیب جدی می‌بینند. پس توصیه اولیه ما این است که از چسب مناسب ناخن مصنوعی استفاده کنید.

5 روش کندن ناخن مصنوعی

حالا برای جدا کردن ناخن‌ها، 5 روشی که در ادامه آورده‌ایم را می‌توانید امتحان کنید.

استون برای کندن ناخن مصنوعی

برای برداشتن ناخن مصنوعی از روی دست ابتدا پیشنهاد ما این است که ناخن مصنوعی‌های روی دستتان را کوتاه کنید. این کار باعث می‌شود راحت‌تر بتوانید آن‌ها را جدا کنید.
نکته دیگری که پیش از شروع مراحل برای جدا کردن ناخن لازم است، این است که دست‌هایتان را به خوبی شسته و خشک کنید.
حالا باید مقداری استون یا همان محلول پاک کننده ناخن را در یک ظرف کوچک بریزید. قبل از آن که دستتان را در این ظرف بگذارید بهتر است پوست اطراف ناخن را با وازلین چرب و مرطوب کنید که مانع از نفوذ استون به پوستتان شود و پوست دست شما آسیبی نبیند.
بعد از اینکه وازلین را به دست‌هایتان زدید، ناخن‌هایتان را به مدت 15 دقیقه درون ظرف پر از استون بگذارید. حواستان باشد که همه ناخن‌ها از همه جهات با استون در تماس باشند.
پس از گذشت 15 دقیقه دست‌های خود را از ظرف بیرون آورده و ناخن‌ها را به سادگی جدا کنید. اگر متوجه شدید هنوز ناخن راحت جدا نمی‌شود باز هم دست خود را در ظرف استون قرار دهید.
بعد از کنده شدن ناخن‌ها دستان خود را با آب بشویید تا اثر استون از روی پوستتان پاک شود. اگر دیدید مقداری چسب روی ناخن‌ها باقی مانده، آن‌ها را با پدهای لاک، پاک کنید و اگر با پد از بین نرفتند می‌توانید روی آن‌ها مقداری سوهان بکشید.
نکته: در نهایت این نکته را باید به شما بگوییم که استون، ناخن‌های شما را به شدت خشک خواهد کرد، پس باید حسابی به آن‌ها رسیدگی کنید و ناخن‌ها را مرطوب و چرب نگه دارید.

استفاده از آب گرم برای کندن ناخن مصنوعی

استفاده از آب گرم یک راه حل ساده برای برداشتن ناخن‌های مصنوعی است. اگر هنگام چسباندن ناخن از چسب‌های ضعیف‌تری استفاده کرده باشید، آب گرم به تنهایی می‌تواند در برداشتن آن، به شما کمک کند.
برای استفاده از این روش هم مثل قبل، ابتدا ناخن‌ها را کوتاه کرده و به خوبی بشویید و خشک کنید.
حالا یک ظرف را پر کنید از آب گرم که تقریبا داغ باشد ولی دست‌ها را نسوزاند!
دست‌هایتان را برای چند دقیقه درون این ظرف قرار دهید. بعد از گذشت چند دقیقه دستتان را خارج کنید. آب گرم، چسب ناخن را شل کرده و شما به سادگی می‌توانید ناخن‌های مصنوعی را از روی ناخن خودتان جدا کنید. اگر در حین کار احساس کردید آب، گرمای خود را از دست داده، دوباره آب گرم به ظرفتان اضافه کنید.
هنگام کندن ناخن در صورتی که حس کردید به اصطلاح هنوز گیر دارد، اصلا سعی نکنید که به زور آن را جدا کنید. فقط کافیست دوباره دست‌های خود را درون ظرف آب گرم قرار دهید و چند دقیقه‌ای صبر کنید.
پس از کنده شدن ناخن‌ها، چسب اضافی روی ناخن را با سوهان بتراشید تا از بین برود.
در نهایت حتما از مرطوب کننده یا روغن‌هایی مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل برای دست‌ها و ناخن‌هایتان استفاده کنید.

ترکیب آب گرم و استون برای جدا کردن ناخن مصنوعی

برای استفاده از این روش مثل مورد قبلی باید عمل کنید. یک ظرف آب گرم بیاورید و درون آن استون بریزید. حالا دست‌هایتان را چند دقیقه در این مخلوط بگذارید. بعد از گذشت چند دقیقه ناخن‌ها به راحتی قابل جدا شدن هستند.
نکته بسیار مهم: به این مسئله حتما توجه کنید که استون قابلیت اشتعال پذیری بسیار بالایی دارد. پس هنگام ترکیب آن با آب گرم به هیچ عنوان این مخلوط را روی شعله اجاق گاز و یا ماکرویو قرار ندهید.
مراحل انجام این روش به اختصار:

  1. دستتان را به خوبی شسته و خشک کنید.
  2. ناخن مصنوعی‌های روی دستتان را کوتاه کنید.
  3. اطراف انگشت‌های خود را به خوبی چرب کنید.
  4. آب گرم و استون را به مقدار مساوی در یک ظرف بریزید و مخلوط کنید.
  5. چند دقیقه ناخن‌هایتان را در مخلوط گذاشته و بعد بیرون بیاورید.
  6. حالا می‌توانید راحت و ساده ناخن‌ها را به آرامی جدا کنید.

 

استفاده از نخ دندان برای کندن ناخن مصنوعی

استفاده از نخ دندان برای جدا کردن ناخن مصنوعی یک روش ساده و جالب است. برای این کار به کمک یک نفر دیگر هم احتیاج دارید.
برای شروع کار مانند روش‌های قبلی که گفته شد ابتدا ناخن مصنوعی خود را کوتاه کنید و بعد از آن کار برداشتن ناخن شروع می‌شود.
از یک نفر بخواهید رو به روی شما بنشیند و نخ دندان را مانند شکل با دو دست خود بگیرد. حالا کافیست نخ را از زیر ناخن مصنوعی تا انتهای ناخن رد کند.
در این روش برای عبور دادن نخ از زیر ناخن به کمی فشار احتیاج است. البته این فشار نباید در حدی باشد که شما را اذیت کند.

پنبه و فویل آلومینیومی

یکی از روش‌های کارآمد برای برداشتن ناخن مصنوعی استفاده از پنبه آغشته به استون است که به کمک فویل آلومینیومی نتیجه فوق العاده‌ای را رقم خواهد زد.
در این روش جداسازی، پوست دست تماس کمتری با استون داشته و در نتیجه آسیب کمتری هم می‌بیند.
در ادامه، مراحل استفاده از این روش را برای شما توضیح می‌دهیم:
ابتدا کارهایی که پیش از این هم گفته شد باید انجام شوند:

  1. شستن و خشک کردن دست‌ها
  2. کوتاه کردن ناخن‌ها
  3. سوهان زدن روی ناخن مصنوعی
  4. چرب کردن پوست اطراف ناخن‌ها با وازلین

بعد از این که چهار مرحله بالا انجام شد، ۱۰ تکه پنبه کوچک را بیاورید و همه آنها را یکی یکی در ظرف استون فرو برده و خیس کنید. بعد از اینکه هر تکه پنبه به استون آغشته شد، آن‌ها را روی ناخن‌هایتان قرار دهید به طوری که کل صفحه ناخن را پوشش دهد. بعد فویل‌های کوچک را دور هر انگشت خود بپیچید.
اجازه دهید ناخن‌هایتان به مدت 30 دقیقه درون فویل باقی بماند، پس از آن فویل‌ها را از دور انگشتان باز کنید و ناخن مصنوعی‌ها را از روی دستتان بردارید.
اگر احساس کردید هنوز ناخن‌ها به خوبی جدا نمی‌شوند، اجازه دهید مدت بیشتری در فویل بمانند.

کندن ناخن مصنوعی با نوشابه

یکی از راحت ترین راه های کندن ناخن مصنوعی، استفاده از نوشابه است . به این صورت که انگشتان خود را در یک ظرف پر از نوشابه گازدار قرار داده و چند دقیقه صبر کنید. به همین راحتی می توانید فقط با قراردادن دست های ود در نوشابه، ناخن های مصنوعی خود را بی دردسر بکنید.

نکات مهم برای استفاده از ناخن مصنوعی

  1. برای مدت طولانی از ناخن‌های مصنوعی استفاده نکنید.
  2. استفاده مکرر از ناخن مصنوعی باعث می‌شود ناخن‌های خودتان به شدت خشک و شکننده شوند.
  3. استفاده پشت سر هم و نادرست از ناخن مصنوعی، باعث مبتلا شدن به عفونت‌های قارچی می‌شود.
  4. هنگام کندن ناخن مصنوعی نهایت دقت را به عمل آورید و فشار بیش از حد به ناخن‌های خودتان وارد نکنید.
  5. بعد از اینکه ناخن مصنوعی‌ها را از دستتان جدا کردید، حتما ناخن‌های خودتان را با مرطوب کننده، مرطوب کنید.
  6. برای جدا کردن ناخن مصنوعی به هیچ عنوان از وسایل تیز و برنده استفاده نکنید و حتما از روش‌هایی که در بالا گفته شد بهره ببرید.
  7. برای برداشتن ناخن مصنوعی از روی ناخن‌های خودتان، ریموورهای آماده هم در بازار موجود می‌باشند که قادرند به سادگی چسب ناخن را در خود حل کنند.
  8. حتما از نکات مراقبت از ناخن بعد از کندن ناخن مصنوعی غافل نشوید و با کرم های آبرسان، به نان های خود رسیدگی کنید.

.
منابع:
.https://mootanroo.com
.https://www.zibamoon.com
.https://deterland.com

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!