راهنمای برس حرارتی

نکات قابل توجه در حین خرید برس حرارتی

خیلی از خانم ها همواره با این سوال مواجه هستند که یک برس حرارتی خوب چه ویژگی هایی دارد و حین خرید آن باید به چه نکاتی توجه داشت؟ در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با نکات قابل توجه در حین خرید دستگاه حرارتی فوق آشنا کنیم.
– داغ شدن دستگاه در کمترین زمان ممکن
– دارا بودن صفحه نمایش جهت نمایش حرارت دستگاه
– قابلیت تنظیم دما
– دارای قابلیت نگهداری دما در حرارت مورد نظر
– انتقال حرارت به میزان مساوی در تمام قسمت های برس حرارتی
– صاف کردن حجم زیادی از موها با هر بار برس کشیدن
– دارای قابلیت فناوری تورمالین جهت تولید یون منفی طبیعی برای نرم کردن موها و جلوگیری از وز شدن آن
– صاف کردن هر فرم و جنس از موها
– امکان خاموش شدن خودکار دستگاه
– طول استاندارد سیم و قابلیت چرخش 360 درجه ای آن
– طراحی ارگونومیک و خوش دست بودن آن

نکات مهم هنگام خرید برس حرارتی

مشخصات ظاهری

  • اولین نکته در خصوص خرید برس حرارتی توجه به اندازه، ابعاد و طراحی محصول است.
  • بهتر است در این خصوص با توجه به اندازه کف دستان خود عمل کرده و برسی را خریداری نمایید که به راحتی آن را در دست گرفته و اقدام به شانه کردن موهایتان نمایید.
  • از طرفی به طراحی دسته و همچنین جنس آن نیز گوشه چشمی داشته باشید؛ یادتان باشد برس حرارتی را باید بصورت دستی مورد استفاده قرار گیرد.
  • جنس دسته محصول باید ضد لغزش بوده و از طراحی مناسبی نیز برخوردار باشد. توصیه می کنیم به سراغ خرید محصولاتی بروید که از دسته های عایق حرارتی برخوردارند.

جنس صفحه گرمایشی

  • مورد دوم در انتخاب برس حرارتی مربوط به جنس صفحه آن می شود.
  • جنس صفحه برس مدنظر شم می تواند از نوع سرامیکی، ترمالینی و یا تیتانیومی باشد.
  • انتخاب میان این صفحات بر عهده خود شما خریداران عزیز است اما با این حال بد نیست بدانید که برس های حرارتی با صفحه تیتانیومی به سبب رسیدن سریع خود به حداکثر میزان گرمای ممکنه می توانند قدری برای افراد تازه کار و مبتدی خطرناک احساس شوند و سبب سوختن موهای آنان گردد.

مدت زمان گرم شدن صفحه

  • اینکه صفحه المنت دار برس حراراتی شما ظرف چه مدت زمانی گرم می شود، موضوعی است که انتخاب آن بسته به سلیقه و نظر خودتان دارد؛
  • با این حال اما بدانید و آگاه باشید که اغلب برس های حرارتی ظرف مدت زمانی حدودا ۶۰ ثانیه ای حالا با کمی اختلاف کمتر و بیشتر گرم شده و آماده استفاده از سوی شما خریداران عزیز می شوند.
  • ناگفته نماند که مدل های جدیدتر برس های حراراتی امروزه در حدود ۱۵ ثانیه گرم و آماده به کار می شوند؛

قابلیت یون سازی

  • چنانچه بحث قیمت یک برس حرارتی برایتان اهمیتی ندارد، خرید محصول با قابلیت یون سازی را بهتان پیشنهاد می کنیم.
  • برس هایی که قادر به تولید یون هستند، سبب از بین رفتن یون های مثبتی می شوند که باعث ایجاد سیخی و وِز شدن موهایتان می گردد.
  • البته ناگفته نماند طبق تحقیقات جدید بعمل آمده قابلیت یون سازی بر روی براقی و جلای بیشتر موها نیز بی تاثیر نمی باشد.

بیشترین ظرفیت گرمایشی

  • در هنگام خریدتان به حداکثر دمایی که برس می تواند با گذر زمان به آن برسد نیز توجه کنید؛
  • این دما برای کسانی که موهایی ضخیم دارند، بهتر است بیش از ۲۲۰ سانتی گراد باشد.
  • بیشترین ظرفیت گرمایشی یک برس اینچنینی بسته به میزان ضخامت موهایتان دارد.

سیمی یا شارژی

  • مورد بعدی در انتخاب و خرید برس حرارتی توجه به نوع محصول است.
  • بی اغراق امروزه ۹۹٪ برس های حرارتی موجود در بازار بصورت سیمی هستند.
  • اما خوب می توان در صورت تمایل و صف وقت بیشتر با مدل های شارژی و یا باتری خور نیز مواجه شد که البته به اندازه مدل های سیمی قدرت گرمایشی نداشته و نمی توان خیلی انتظاراتی از آن ها داشت!

امکان تنظیم دما

  • سعی کنید به سراغ خرید برس حرارتی بروید که از این قابلیت برخوردار باشد.
  • با داشتن برس حرارتی مجهز به قابلیت تنظیم دما می توانید دمای گرمایشی آن را متناسب با جنس و سطح سلامت موهای خود تنظیم کرده و به بهترین خروجی ممکنه از کار با این مدل محصولات دست پیدا نمایید.

طول سیم برق

  • خواهشا به طول سیم برق متصل به بدنه دستگاه خود نیز گوشه چشمی داشته باشید.
  • با اینکه در صورت کوتاهی سیم برق برس با استفاده از یک سه راهی می توان آن را جبران کرد اما بهتر است از همان ابتدا این مورد را در نظر داشته باشید.
  • اگر سیم برق دستگاهتان از قابلیت گردان نیز برخوردار باشد، موضوعی است که دیگر نور علی نور است.

امکانات جانبی برس

  • محصول حرارتی شما می تواند از یکسری امکانات جانبی نیز برخوردار باشد که این امکانات شامل: خاموشی خودکار برس پس از گذشت مدت زمانی مشخص، صفحه نمایشگر با قابلیت اطلاعات کاری محصول،‌ دستکش عایق گرمایشی جهت استفاده در هنگام کار با برس و … می باشد.

قیمت برس حرارتی

  • تمام آنچه که ما در این مطلب برایتان شرح داده ایم از جمله عوامل موثر در تعیین قیمت برس حرارتی است.
  • با این حال فراموش نکنید که بسته به برند تولید کننده و کلی امکانات دیگری که ممکن است بر روی این نوع از محصولات آرایشی و بهداشتی سوار شده باشد، قیمت آنان می تواند دستخوش تغییرات فراوانی شود.
  • همچنین از یاد نبرید که در هنگام خرید کالا حتما به برگه گارانتی و شرایط تحت حمایت قرار داشتن محصول از سوی کمپانی تولید کننده اش توجه داشته باشید.

 

نحوه نگهداری صحیح از برس های حرارتی

– کلیه دستگاه های حرارتی مو از جمله برس حرارتی باید از رطوبت بالا و محیط خیس و نمور به دور باشد.
– پس از هر بار استفاده از برس حرارتی، دو شاخه دستگاه را از اتصال برق خارج کنید.
– در صورت بروز نوسانات برقی از روشن کردن دستگاه های برقی و برس حرارتی اجتناب کنید.
– دستگاه را از دسترس اطفال دور نگه دارید تا از ایجاد ضربات شدید به آن جلوگیری شود.
– از قرار دادن دستگاه در معرض تابش مستقیم نور آفتاب یا گرمای شدید اجتناب نمایید.

تقسیم بندی صحیح مو برای کشیدن برس حرارتی

یکی از ساده ترین راهکارها برای سرعت بخشی به استفاده از برس حرارتی، تقسیم بندی مو است؛ اما روش صحیح انجام این کار به چه صورت است؟
پیش از انجام برس کشیدن، موها را به 6 دسته چتری، پهلوی راست، پهلوی چپ، مرکز سر، صدفی سر و پشت سر تقسیم می کنیم. برای تقسیم بندی موهای چتری، می توان از قسمت شکستگی ابرو تا شکستگی ابروی دیگر را در نظر گرفت. سپس به صورت عمودی، موهای سمت راست لاله گوش بالایی را تا مرکز سر جدا می کنیم. به همین ترتیب، موهای سمت چپ لاله گوش بالایی و سمت راست را نیز تا مرکز سر جدا می کنیم. قسمت چگ بالای سر را به سمت راست ادامه داده و موهای آن را نیز جدا می کنیم. به همین ترتیب، این نوع تقسیم بندی را برای قسمت های صدفی و پشت سر نیز ادامه می دهیم. به خاطر داشته باشید که هر چه موهای شما حجیم تر باشد، به تعداد بیشتری از تقسیم بندی موها نیاز خواهد داشت.

رطوبت و آبرسانی به مو قبل از مصرف برس حرارتی

از آن جایی که مصرف تمامی دستگاه های حرارتی می تواند آسیب هایی را برای موها به همراه داشته باشد، بهتر است پیش از مصرف برس حرارتی به موهای خود روغن و سایر محصولات مرطوب کننده و مراقبت از مو را بزنید. در ادامه قصد داریم چند روغن طبیعی و مفید برای مو را به شما معرفی کنیم.

تاثیر روغن شتر مرغ برای مو

روغن شترمرغ از چربی های زیر پوستی قسمت های ناحیه پشت و شکم این پرنده به دست می آید. در صورتی که این روغن را از روش های استاندارد تهیه کرده باشند، نیمی از آن را به صورت اسیدهای چرب غیر اشباع و نیم دیگرش به صورت اشباع خواهد بود. قسمت زیادی از اسیدهای چرب اشباع نشده روغن شترمرغ را اولئیک اسید تشکیل می دهد که مسئول نفوذ سریع و راحت به لایه های عمیق پوستی بوده و رشد مو را به خوبی تحریک می کند. متخصصان، علت این سرعت بالای نفوذ را در میزان پایین فسفولیپید پوست انسان می دانند. به بیانی دیگر، میزان فسفر در پوست انسان بسیار پایین است. هر ماده ای که دارای فسفر باشد و روی پوست انسان قرار بگیرد، پوست در برابر آن مقاوت کرده و آن را جذب نمی کند. بالعکس، هر ماده ای که فاقد فسفر باشد، به راحتی جذب پوست می شود. روغن شترمرغ نیز در این دسته مواد قرار می گیرد که با عدم داشتن فسفر، در پوست نفوذ می کند.

تاثیر روغن آرگان برای مو

آیا می دانید با مصرف روغن آرگان به صورت سه بار در هفته می توانید از بروز ریزش مو جلوگیری یا حتی آن را درمان کنید؟ محققان طی مطالعات خود به این نتیجه دست یافته اند که این روغن قادر است به علت محتوی مواد مغذی که دارد، رشد مجدد موها را تحریک کند. چند قطره از روغن آرگان را روی نوک انگشتان خود قرار داده و با حرکات دورانی روی پوست خود ماساژ دهید. این کار را از خط رویش مو در پیشانی شروع کرده و آن را تا پشت سر امتداد دهید. ماساژ سر با استفاده از روغن آرگان به مدت 15 دقیقه به شما کمک می کند تا جریان خون کف سر کاملا تحریک شده و فولیکول های مو تقویت شوند. می توانید ماساژ کف سر با روغن آرگان را سه بار در هفته تکرار کنید.
حتی اگر موهای شما به دلیل استفاده بی رویه از وسایل حرارتی مانند اتو مو و سشوار خشک و شکننده شده است، می توانید از روغن آرگان برای نرم شدن آن استفاده کنید. چند قطره روغن آرگان را کف دست خود ریخته و کل سطح موها را ماساژ دهید. پس از این که کل سطح مو به روغن آغشته شد، یک کلاه دوش روی سر خود قرار دهید تا حرارت طبیعی آن حفظ شود. چند ساعت صبر کنید و سپس موهای خود را آبکشی نمایید.

تاثیر روغن زیتون برای مو

روغن زیتون منبع خالص و طبیعی از آنتی اکسیدان است که مانع از ایجاد هر گونه آسیب ناشی از رادیکال های آزاد می شود. به همین دلیل از پوست سر محافظت کرده و از آسیب های ناشی از مواد شیمیایی موجود در محصولات آرایشی و بهداشتی نیز جلوگیری می کند. دی هیدرو تستوسترون که با نام اختصاری DHT شناخته می شود، یکی از عاملین اصلی ریزش مو است؛ چرا که به طور مستقیم به فولیکول های مو حمله کرده و موجب ریزش آن می شود. مصرف منظم روغن زیتون می تواند در کاهش DHT موثر واقع شود.
مصرف روغن زیتون می تواند فولیکول های مو را به خوبی تغذیه کرده و گردش خون را در پوست سر تقویت کند. روغن زیتون حاوی مواد مغذی و چربی های اشباعی است که مو و پوست سر را به خوبی تغذیه می کنند. علاوه بر این، از خشکی و شکنندگی موها نیز جلوگیری می کنند. روغن زیتون حاوی اسید چرب امگا 6 و 9 است که از خشک شدن موها جلوگیری کرده و موجب افزایش انعطاف آن می شود. از آن جایی که بدن ما قادر به تولید اسید چرب امگا نیست، روغن زیتون می تواند مکمل بسیار خوبی باشد.
.
منابع:
.https://rojelab.com
.https://list20.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!