راهنمای افتر شیو

شیوه‌های مختلفی برای کوتاه کردن ریش و سبیل وجود دارد و در بین تمامی این شیوه‌ها، روش قدیمی تیغ‌زدن صورت همچنان طرفداران زیادی دارد. این روش که از گذشته مورد استفاده قرار گرفته این روزها بهینه‌سازی‌‌هایی را شاهد است و به جای تیغ و صابون‌های قدیمی که تنها گزینه برای اصلاح صورت بودند شاهد تیغ‌های بسیار پیشرفته، ژل و کف‌های مخصوص اصلاح و محصولات پس از اصلاح هستیم. دلیل استفاده از افترشیو این است که پوستی که پس از اصلاح با تیغ ملتهب شده است را التیام می‌بخشند و نرمی و شادابی پوست را حفظ می‌کنند.

 

انواع افترشیو

افترشیو به سه شکل کرمی، ژل و لوسیون وجود دارد. آن‌ها بیشتر از هر چیز دیگری در مراقبت و نگهداری از پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند.
هدف آن‌ها علاوه بر داشتن خاصیت ضدعفونی‌ کننده، تسکین، مرطوب‌سازی و بازسازی پوست پس از اصلاح است. برخلاف سایر محصولاتی که در هنگام اصلاح استفاده می‌شوند، ماندگاری بیشتری دارند زیرا بلافاصله نباید پاک شوند. این مورد بین عموم آقایان بد جا افتاده است. آن‌ها باور غلطی دارند که باید افترشیو را بلافاصله از صورت شست.

 

راهنمای خرید افترشیو کرمی

بسیاری از مدل‌های کرمی آن‌ها حاوی الکل هستند (2 تا 5 درصد). اما بهترین گزینه‌ فاقد الکل است. افترشیوهای کرمی بدون الکل حاوی مواد طبیعی مانند روغن‌های گیاهی هستند که جایگزین الکل شده‌اند.
این روغن‌ها به همان اندازه ضدعفونی ‌کننده هستند اما باعث خشکی نمی‌شوند. نوع کرمی حاوی الکل بسیار کم یا فاقد آن هست . آن‌ها همچنین حاوی آب و روغن برای مرطوب ‌سازی پوست هستند.

 

ژل‌ها

ژل‌ها دارای الکل نسبتاً کمی در مقایسه با لوسیون‌ها هستند. بعضی از آن‌ها اصلاً الکل ندارند، که آقایان آن‌ها را بیشتر از بقیه ترجیح می‌دهند. آن‌ها حاوی روغن نیستند و باعث می‌شوند رطوبت کمتری به پوست شما برسد. ژل‌ها می‌توانند برای شما بسیار آرامش ‌بخش باشند و معمولاً در حفظ سلامت پوست شما مفید هستند.

 

شناخت لوسیون افترشیو

از بین افترشیوها، لوسیون بیشترین میزان الکل را دارد (60 تا 75 درصد). این محصول بسیار شبیه به کار آرایشگرها در قدیم استفاده می‌کردند هست.
به یاد داشته باشید، قرار دادن الکل روی پوستی حساس که به تازگی تراشیده شده باعث سوزش زیاد می‌شود. گرچه الکل ضدعفونی‌کننده است، اما استفاده از لوسیون هم به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. لوسیون را جزء آخرین انتخابتان قرار بدهید.زیرا آن‌ها پوست را خشک و تحریک می‌کنند و هیچ خاصیت مفیدی ندارند.
همچنین، الکل موجود در آن‌ها منافذ را به شدت سفت می‌کند. سرانجام بهتر است بدانید که همه لوسیون ها حاوی رایحه‌های مصنوعی و گاهی رنگ هستند. بنابراین در راهنمای خرید افترشیو به شما پیشنهاد می‌دهیم که برای داشتن بهترین نتیجه به کرم یا ژل متکی شوید.

 

نحوه استفاده از افترشیو

موهای زائد را به آرامی از روی صورت و گردن خود بزنید. در هنگام استفاده از افترشیو؛ از زدن آن در دور چشم خودداری کنید و اجازه دهید تا خشک شود. این محصول باید پس از اصلاح پوست شما را تسکین، تغذیه و مرطوب کند. تحریک بازسازی سلول به حفظ پوست تمیز و سالم کمک می‌کند.

 

شناخت جنس اصل

همیشه برچسب‌های محصولات را با دقت بررسی کنید. به دنبال تمام مواد طبیعی باشید و از رنگ‌ها و رایحه‌های مصنوعی دوری کنید. مواد تقلبی می‌توانند باعث تحریکات پوستی و واکنش‌های آلرژیک برای شما شوند. از طرف دیگر، مواد طبیعی مانند عصاره‌های گیاهی و معدنی، روغن مغزها و گیاهان، موم و روغن‌های طبیعی با عملکر و چرخه‌ی طبیعی بدن سازگار هستند.
به دنبال افترشیوهایی که حاوی مواد ضد التهاب یا روغن‌های طبیعی هستند باشید. مانند آووکادو، نارگیل، دانه انگور، ماکادامیا، بادام، زیتون یا جوجوبا که همه دارای خواص درمانی و مرطوب‌ کنندگی‌اند.

 

انواع پوست در راهنمای خرید افترشیو

پس از جست‌وجو و خواندن راهنمای خرید افترشیو، اطمینان حاصل کنید که مواد روغنی محصول انتخابی به پوست شما نفوذ می کند وعمل بازسازی را انجام می دهد.

پوست طبیعی

نوع کرمی بهترین مورد برای پوست‌های نرمال و طبیعی است. خوشبختانه این افراد می‌توانند از همه محصولات بدون آسیب دیدن پوستشان استفاده کنند.

پوست خشک

برای کسانی که پوست خشک دارند توصیه می‌شود که از هر چیزی که حاوی الکل است خودداری کنند. روغن‌های طبیعی مانند فندق یا بادام می‌توانند برای پوست بسیار مفید باشند. هر روز صبح و قبل از خواب از مرطوب کننده استفاده کنید. همچنین استفاده از ژل افترشیو برای این افراد مفید است.

پوست حساس

برای پوست‌های حساس بهتر است از انتخاب افترشیوهای با بو یا عطری خودداری کنید، زیرا باعث تحریک بیش از حد پوستتان می‌شوند. اگر جزء این افراد هستید، از آن‌هایی که روغن‌هایی مانند اسطوخودوس، گل رز یا نارنج دارند استفاده کنید، که باعث تحریکات پوستی نشوند.
همچنین سعی کنید از آلوئه ورا نیز دوری کنید. بهترین محصولات مراقبت از پوست تا حد زیادی آن‌هایی هستند که سطح متعادل pH را دارا هستند و اسید طبیعی پوست را از بین نمی‌برند.

 

نحوه ی صحیح استفاده از افترشیو

اکثر کسانی که از افترشیو استفاده نمی کنند علت را سوزش پوستشان پس از استفاده از افترشیوها بیان می کنند. اما بد نیست بدانید استفاده از افترشیوها روش دارد.
1 – بعد از اصلاح ،پوست صورت را با آب سرد بشویید چرا که این کار باعث بسته شدن منافذ پوست می شوددر نتیجه الکل و مواد عطری موجود در افتر شیو که باعث سوزش پوست خراشیده می شود به داخل منافذ نفوذ نمی کند.
2 – اجازه بدهید پوست صورتتان خیس بماند
3 – افتر شیو را روی صورت خود نزنید به جای آن افترشیو را روی دست بریزید
4 – به مدت 2 ثانیه دستهایتان را به هم بمالید
5 – دست هایتان را به مدت 5 ثانیه باز نگه دارید تا حجم قابل توجهی از الکل موجود در افترشیوتبخیر شود و سپس با حرکت رو به پایین به صورت و گونه خود بزنید.


.
منابع:
.https://ordme.com
.https://vasetkala.com

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!