راهنمای لوسیون بدن

مراقبت از پوست مسئله‌ی پیچیده‌ای است. یکی از مواردی که به مراقبت از پوست کمک می‌کند، استفاده از لوسیون بدن است. پوست شما زمانی که حمام کرده‌اید و هنوز کمی خیس است، بیشترین میزان رطوبت را داشته و مرطوب کننده در این زمان، عملکرد بهتری دارد. پس از دوش گرفتن، آب به سرعت از سطح پوست تبخیر شده و باعث خشکی پوست شما می‌شود. پوست خشک نه تنها از نظر ظاهری جلوه‌ی خوبی ندارد، بلکه می‌تواند باعث خارش و ناراحتی شما شده و روند پیر شدن پوست و ایجاد چین و چروک را تسریع کند. بهترین راه برای پیشگیری از این عوارض ناخواسته و مراقبت از پوست، مرطوب نگه داشتن آن، تقریباً به صورت دائم است. به همین دلیل بهتر است بلافاصله پس از دوش گرفتن، در حالی که هنوز پوست رطوبت دارد، از لوسیون استفاده کنید. در این مقاله با لوسیون بدن و فواید آن آشنا می‌شوید. همچنین می‌توانید از این مقاله به عنوان راهنمای انتخاب محصول مورد نظرتان استفاده کنید.

بهترین لوسیون‌های بدن از چه موادی تشکیل شده‌اند؟

  • رقیق‌کننده‌هایی مانند گلیسیرین، پانتنول و اسید هیالورنیک. این مواد به دلیل خاصیت آب‌رسانی، باعث رطوبت لایه‌ی بیرونی می‌شوند و برای مراقبت از پوست اهمیت بسیاری دارند.
  • مواد تشکیل‌دهنده‌ی منحصر بفرد مانند پترولیوم، لانولین، روغن معدنی و موم‌ها. این مواد باعث مقاومت پوست در برابر خشکی می‌شوند.
  • نرم‌کننده‌هایی مانند سیلیکون‌ها (دی‌متیکون و سیکلومتریک)، روغن جوجوبا و استریات‌گلیسیرین. نرم‌کننده شکاف موجود بین سلول‌ها را پر کرده و پوست را صاف، نرم و پایدار می‌کند. نرم‌کننده به مراقبت از پوست کمک بسیاری می‌کند.
  • سایر مواد ترمیم‌کننده‌ی پوست مانند سرامیدها و کلسترول. پوست سالم به طور طبیعی این مواد را تولید می‌کند. استفاده از این مواد در فرمول لوسیون می‌تواند به تحریک پوست برای مقابله با سوزش و زبری کمک می‌کند.
  • فاقد عطر و رنگ. عطر و رنگ مصنوعی باعث تحریک پوست می‌شود. البته بعضی ترکیبات طبیعی مانند روغن‌های گیاهی نیز می‌توانند وجود داشته باشند.
  • قیمت مناسب. مراقبت از پوست توسط لوسیون بدن یعنی استفاده از آن هر روز برای تمام سطح بدن. اگر قیمت بالایی داشته باشد، شاید از پس پرداخت هزینه‌ی آن برنیایید. قیمت مناسب و منطقی از جمله مواردی است که باید در انتخاب محصول مورد توجه قرار گیرد.
  • داشتن احساس خوشایند پس از مصرف. بهترین لوسیون‌های بدن احساس سبکی، ابریشمی و بدون چربی ایجاد می‌کنند. کرم‌ها و پمادهای مورد استفاده برای مراقبت از  پوست‌ بسیار خشک (مانند ترک پاشنه‌ی پا) ممکن است به دلیل دارا بودن پترولیوم بیشتر، چرب‌تر باشند؛ اما هنوز هم نباید چسبنده باشند تا به راحتی روی سطح پوست پخش شوند.
  • بسته‌بندی پمپ یا لوله. به گفته‌ی متخصصان پوست، بسته‌بندی پمپ یا لوله، از ورود هوا و باکتری به لوسیون جلوگیری می‌کند. این در حالی است که بسته‌بندی شیشه، باعث می‌شود هوا و باکتری از طریق انگشتانتان به داخل لوسیون راه یابد.
  • pH مناسب. لوسیون‌های بدن برای به دست آوردن حداکثر کارایی در لایه‌برداری با مواد خاصی مانند هیدروکسی‌اسید آلفا، نیاز به pH متعادل دارند. یک لوسیون بدن بسیار اسیدی یا خیلی قلیایی می‌تواند تعادل pH طبیعی پوست را از بین ببرد و این مسئله نمی‌تواند به شما برای مراقبت از پوست کمک کند. به هم خوردن pH طبیعی پوست، باعث خشکی، پوسته پوسته شدن یا بروز علائم پیری پوست می‌شود، یعنی همه‌ی مشکلاتی که با استفاده از لوسیون بدن، قصد اجتناب از آن‌ها را داشتید.

 

نکاتی که قبل از خرید لوسیون باید بدانید

برای انتخاب بهترین لوسیون مواردی موجود میباشد که دانستن آنها کمک زیادی به داشتن خریدی موفق به شما مینماید

1- شناخت انواع لوسیون و دسته بندی کلی آنها :

شاید برای شماهم جالب باشد که بدانید لوسیون برای قسمت های مختلف بدن با کاربرد های مختلف متفاوت میباشند برای مثال استفاده از لوسیون تخصصی صورت برای پوست بدن عموما پیشنهاد نمیگردد از این رو شناخت انواع این محصولات میتواند درک بهتری از خرید را برای شما به ارمغان بیاورد .

لوسیون های عمومی

لوسیون های عمومی محصولاتی میباشند که فرمولاسیون آنها به شکلی طراحی شده است که بیشترین فایده را برای انواع پوست از قبیل معمولی ، خشک و حساس داشته باشد در واقع این محصولات برای انواع پوست زنانه و مردانه مورد استفاده قرار میگیرد .
این نوع لوسیون ها عموما دارای خواص مشترکی میباشند و هدف اصلی آنها آبرسانی ، حفظ شادابی ، طراوت و نشاط پوست شما است
تفاوت این نوع لوسیون ها با یکدیگر عموما در رایحه آنها ، استفاده از روغن های گیاهی کیفیت محصولات تولیدی میباشد .

لوسیون های تخصصی

خواص تخصصی تر انواع لوسیون ها بر اساس مواد تشکیل دهنده و برند تولید شده متفاوت است که معمولا این تفاوت ها در میزان چربی آنها و روغن های استفاده شده در انها میباشد که معمولا به دسته بندی پوستهای خشک ، پوستهای معمولی و … تقسیم میشوند .

←لوسیون صورت :

تونر و لوسیون های صورت انواع مختلفی دارند با کاربردهای متفاوت که به آنها در زیر اشازره میشود :

  • لوسیون نرم کننده و مرطوب کننده صورت : این لوسیون ها در جهت بهتر شدن و نرم شدن پوست صورت و همچنین محافظت کردن از پوست صورت میباشند .
  • لوسیون پاک کننده آرایش : همانگونه که از نامش پیداست این لوسیون ها در جهت پاگسازی پوست صورت از آرایش میباشند .
  • لوسیون پاک کننده و تمیز کننده صورت : از این لوسیون ها معمولا قبل از ارایش کردن و قبل از اصلاح صورت برای پاک سازی صورت از الودگی و چربی های مضر استفاده میشود .
  • لوسیون ضد جوش و آکنه : این لوسیون ها برای پوست های جوش و اکنه دار توسیه میگردند که خاصیت کاهش جوش های صورت و حتی از بین بردن انها را دارند .

←لوسیون بدن :

عمده لوسیون های بدن در جهت نرم کنندگی و شادابی پوست استفاده میشوند این لوسیون ها باعث درخشندگی و صاف شدن بیشتر پوست میشوند از این رو زیبایی خاصی به پوست شما میبخشند .
یکی دیگر از خصوصیات لوسیون های پوست بدن رایحه دلپذیر آنها میباشد این لوسیون ها میتوانند همانند یک خوشبو کننده عمل نمایند و پوست شما را بسیار خوشبو کنند .
برخی از لوسیون های بدن دارای خواص تغذیه کنندگی میباشند در واقع این لوسیونها دارای انواع ویتامینهای مختلف که برای سلامت پوست مناسب هستند میباشند از این رو در خصوص نحوه انتخاب و خرید لوسیون دقت لازم را داشته باشید تا بتوانید بهترین لوسیون مناسب پوست خود را بخرید .

←لوسیون دست و ناخن :

خشکی پوست دست یکی از نواحی بسیار ازار دهنده بدن میباشد و زمانی که پوست دست شما خشک است مطمعنا کارهای خود را با ارامش انجام نمیدهید .
لوسیون های دست و ناخن عموما برای از بین بردن خشکی پوست دست و استحکام ناخن ها مورد استفاده قرار میگیرد ، این لوسیون ها تنوع چندانی ندارند چون تنها تفاوت انها با لوسیون های بدن بابت استفاده از موادی جهت استحکام و تقویت ناخن ها میباشد .
ما به شما پیشنهاد میکنیم در صورتی خشکی پوست دست و یا چروک های پوست دست خود رنج میبرید بهتر است از کرم های مرطوب کننده برای پوست دست خود استفاده کنید ما مجموعه ای از بهترین مرطوب کننده ها را به شما پیشنهاد میدهیم .

2-شناخت نوع جنس پوست خودتان

یکی از عوامل مهم در انتخاب لوسیون شناختن نوع جنس پوست خودتان  میباشد به این دلیل که لوسیون ها 2 نوع معمولی و تخصصی برای رفع مشکلات انواع پوستهای مختلف  تولید میشوند یعنی اگر پوست شما خشک و حساس میباشد بهتر است از لوسیونی استفاده کنید که به صورت تخصصی برای پوست های حساس و خشک طراحی شده است به این دلیل که میزان نرم کنندگی و آبرسانی این نوع لوسیون ها بالا میباشد

3 شناخت مشکلات پوستی

یکی دیگر از نکاتی که قبل از خرید لوسیون باید بدانید شناخت مشکلات پوستی خودتان است که به شما برای درک بهتر انتخاب و خرید بهترین لوسیون بسیار کابرد دارد به این دلیل که در ساخت لوسیون ها عموما از انواع عصاره و روغن های گیاهی مختلف استفاده میگردد همچنین بر خی از لوسیون ها دارای ویژگی های خاصی برای استفاده در شرایط مختلف پوستی و سنی را دارند که با خواص تخصصی خود به شما در جهت بهبود مشکلات پوستی کمک مینماید
شاید تا اینجای کار بگویید مگر هدف لوسیون ها آبرسانی و حفظ شادابی پوست نیست ؟ در پاسخ به پرسش شما باید بگوییم همانطور که در بالا مطرح کردیم این خواص جزو خواص عمومی همه ی لوسیون ها میباشد و لوسیون های تخصصی دارای خاصیت های بیشتری نسبت به لوسیون های عمومی میباشند به همین دلیل با شناخت مشکلات پوستی خود میتوانید علاوه بر اینکه شادابی و نشاط را برای پوست خود به ارمغان می آورید موجب بهبود و رفع مشک پوستی خود نیز میشوید
مثال برای درک بهتر موضوع :
درصورتی که جنس پوست شما خشک میباشد و دچار مشکلاتی از قبیل زبری پوست ، پوسته پوسته شدن پوست هستید باید از لوسیون بدنی استفاده نمایید که قدرت مرطوب کنندگی و نرم کنندگی بیشتری نسبت به لوسیون های عطری داشته باشد برای نمونه ما به شما لوسیون بدن ماکادمیا آموس وان را پیشنهاد میدهیم .
شاید این سوال برای شما پیش بیایید که خصوصیات لوسیون و کرم ها یکسان میباشند پس تفاوت آنها در چیست ؟
در پاسخ به این پرسش باید بیان کرد که لوسیون ها حاوی درصد بیشتری از آب خالص بوده ، به این معنی که آنها سبک تر  از کرم ها هستند و دارای اثر گذاری بهتری اثرات بهتری بر روی پوست میباشند همچنین لوسیون سریعتر جذب پوست میوشوند ، از لوسیونها معمولا بعد از شستشوی پوست و یا بعد از استحمام استفاده میگردد البته میزان محافظت کنندگی و ماندگاری کرم ها بیشتر است .

نحوه استفاده از لوسیون ها :

لوسیون های بدن :

  • بهترین زمان استفاده از لوسیون های بدن پس از استحمام زمانی که رطوبت بدن خود را گرفتید میباشد
  • مقداری از لوسیون را کف دست خود بریزید و به آرامی روی پوست ماساژ دهید .

لوسیون صورت :

  • بهترین زمان های استفاده از لوسیون صورت زمانی است که صورت خود راشسته اید در واقع زمانی که از محل کار خود برمیگردید پوست صورت آلودگی های زیادی را به خود جذب نموده است به همین دلیل توصیه میشود ابتدا صورت خود را با مواد شوینده تخصصی صورت شستشو دهید  ، این شوینده های تخصصی صورت که پیشنهاد میگردد با کلیک بر روی لینک این محصولات را مشاهده کنید ،  حاوی مواد قلیایی و فرمولاسیون خاصی است که برای حفظ شادابی پوست صورت طراحی شده اند .
  • پس از شتشوی صورت مقداری از لوسیون را بر روی انگشتان خود بریزید و به آرامی بر روی صورت ماساژ دهید .

لوسیون های دست و ناخن 
در طول روز به دفعات مورد نیاز پس از هربار شستشوی دستها اسفاده نمایی

خلاصه مطالب فوق

از انواع لوسیون ها میتوان به انواع لوسیون بدن ، لوسیون دست و لوسیون صورت اشاره کرد که تفاوت این لوسیون ها در خصوص شرایط پوستی شما میباشد .
در خصوص انتخاب و خرید بهترین لوسیون نکاتی وجود دارد که قبل از خرید لوسیون باید بدانید ابتدا باید نیاز خود را کاملا بسنجید در واقع باید بدانید که از لوسیون چه انتظاراتی داریئ چون هرکدام از لوسیون ها عملکرد مخصوص به خود را دارند .
پس اینکه مشخص شد دقیقا برای چه هدفی از لوسیون میخواهید استفاده نمایید در قدم دوم باید نوع پوست خود را بشناسید زیرا فرمول اکثر لوسیون ها در خصوص پوست های خشک و پوست های چرب متفاوت از پوستهای نرمال و معمولی میباشد پس در هنگام تهیه لوسیون حتما به این نکته دقت کافی داشته باشید که لوسیون مناسب پوست خود را انتخاب نمایید
.
منابع:
.https://happytor.com
.https://www.daroukhane24.com

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!