راهنمای فرمژه

معرفی انواع مختلفی از این محصولات آرایشی

مدل دستی فلزی: رایج ترین نوع از فرمژه های موجود در بازار است که دسته آن همچون یک قیچی و یا موچین بوده و تنها کافی است قسمت صاف سری محصول را در قسمت زیرین مژه هایتان قرار دهید و از طریق بستن دسته های فرمژه بصورت مکانیکی شاهد فر خوردن مژه هایتان شوید.
این نوع از محصولات با قیمت بسیار مناسبی در بازار عرضه می شوند و تنها یکبار خریدشان کافی است تا بتوانید سالیان سال از آن ها استفاده کنید و هر از چند گاهی پد قابل استفاده بر روی محصول را تعویض نمایید که بصورت جدا از بازار می توانید این پدها را خریداری فرمایید.
مدل نقطه ای: فرمژه نقطه ای که بسیاری آن را فرمژه پوینت نیز می نامند هیچ تفاوتی با مدل های دستی فلزی و پلاستیکی ندارد جز اینکه از این محصول خانم هایی بیشتر استفاده می کنند که دارای مژه های کوتاهی بر روی پلک خود می باشند و در واقع با استفاده از این مدل محصولات با دقت بیشتری عمل فر دادن مژه هایشان را انجام می دهند.
مدل دستی پلاستیکی: فرمژه  پلاستیکی خیلی تفاوتی با مدل های فلزی ندارد و صرفا کسانی از این نوع محصولات استفاده می کنند که از کار با لوازم آرایشی فلزی دچار حساسیت می شوند. قیمت این مدل از فرمژه های دستی به نسبت مدل های فلزی قدری بیشتر است اما خب به اندازه آنان جهت حالت دهی به مژه ها قدرت ندارند.
به همین خاطر معمولا بانوان برای فر دادن مژه های خود بایستی فشار بیشتری را به دستگاهشان بیاورند که این فشار هم به بدنه پلاستیکی دستگاه آسیب وارد می کند و هم ممکن است سبب ایجاد شکستگی در مژه ها گردد!
مدل برقی: جدیدترین نوع از فرمژه های موجود در بازار است که البته خیلی از عمر بلند بالایی نیز برخوردار نمی باشد. این نوع از محصولات بصورت شارژی هستند و در خریدشان باید به مدت زمان قابل استفاده از آن ها و همچنین مدتی که طول می کشد تا شارژ کامل شوند، دقت نمود.
این دستگاه های برقی با تولید گرما و نرم کردن مژه ها سبب حالت دهی آنان می شوند. از بابت گرم گردن نیز خیالتان کاملا آسوده باشد زیرا فرمژه های حرارتی یا همان برقی آنقدر داغ نمی شوند که خطری را متوجه صورت و چشمان شما سازند.

نکات مهم هنگام خرید فرمژه

انتخاب نوع محصول

  • اولین نکته در خصوص خرید فرمژه توجه به نوع آن می باشد.
  • برای این منظور ما در قسمت قبل از همین مطلب شما را با انواع مختلفی از فرمژه های موجود در بازار آشنا کردیم.
  • حال دیگر این شما هستید که باید متناسب با سطح مهارت خود در استفاده از این محصولات آرایشی مناسب ترین را برای خود برگزینید.

تناسب با میزان بلندی مژه ها

  • نکته دوم برای انتخاب فرمژه توجه به تناسب سری محصول با میزان بلندی مژه هایتان می باشد.
  • در این خصوص توصیه می کنیم حتما به کوتاهی و یا بلندی مژه های خود توجه نمایید.
  • زیرا برای آن دسته از خانم هایی که دارای مژه های کوتاه هستند، فرمژه نقطه ای یا پوینت مناسب است.
  • این در حالی است که سایر بانوانی که دارای مژه هایی در سایز نرمال و یا بلند هستند هیچ محدودیتی در استفاده از فرمژه های مختلف موجود در بازار ندارند.
  • فقط یادتان باشد که در عمل حالت دهی مژه های خود حتما به مژه های نازکی که در قسمت های گوشه ای چشمانتان نیز توجه داشته باشید.

سهولت در استفاده

  • فاکتور مهم بعدی در انتخاب و خرید فرمژه توجه به کاربری آسان آن دارد.
  • یادتان باشد شما حتی اگر بهترین فرمژه جهان را نیز خریداری کنید باز باید بصورت دستی از آن برای حالت دهی مژه هایتان استفاده نمایید.
  • پس خیلی مهم است که طراحی کلی محصول شما تا حد امکان ارگونومیکی باشد تا بتوانید بسیار راحت آن را در دست گرفته و اقدام به حالت دهی مژه هایتان کنید.
  • در این خصوص از توجه به وزن محصول که هر چه سبکتر باشد برایتان بهتر است نیز غافل نشوید.

تمیزی آسان محصول

  • یکی از توصیه های جدی ما به شما بانوان عزیز در استفاده از فرمژه این است که قبل از استفاده حتما اقدام به تمیز کردن محصول آرایشی خود بکنید.
  • به همین خاطر نیز در راهنمای خرید فرمژه این نکته را برایتان متذکر شده ایم تا همواره به سمت و سوی خرید محصولی برای خود بروید که از قابلیت تمیزی آسانی برخوردار است.
  • برخی از فرمژه ها دارای پد در قسمت سری خود هستند که تنها کافی است برای استفاده خود قسمت پد آن را تعویض نمایید و سپس از آن برای حالت دهی مژه هایتان استفاده کنید.

قیمت فرمژه

  • مطمئن باشید که قیمت فرمژه آن قدری نیست که بخواهید قید استفاده کردن از آن را بزنید!
  • با این حال یادتان باشد که انتخاب از میان مدل های موجود در بازار برای هر خانمی سخت است و به همین خاطر نیاز است تا با توجه به تک تک موارد گفته شده در این مطلب، خرید خود را انجام دهید.
  • این را نیز فراموش نکنید که بقبل از استفاده از فرمژه باید حتما مژه هایتان را تمیز کنید و هیچوقت ریمل را قبل از فرمژه به کار نبرید و همیشه پس از استفاده از آن ریمل بزنید.

 

استفاده صحیح فرمژه:

فرمژه غالبا اشتباه مورد استفاده قرار می گیرد و خیلی از خانم ها به همین دلیل ساده در روش استفاده از فرمژه، قید استفاده از آن را می زنند یا فکر می کنند این وسیله به مژه ها آسیب می زند. هر ابزار آرایشی، مثل فرمژه باید به درستی استفاده قرار بگیرد وگرنه نتیجه نهایی خراب خواهد شد.
در بسیاری از میکاپ های حرفه ای وقتی به چشم ها نگاه کنید به خوبی متوجه خواهید شد که شخص ممکن است مژه های پر و بلندی نداشته باشد، اما چشم ها و مژه هایش به زیبایی خودنمایی می کنند. نقش مهم فرمژه و استفاده درست آن در این مرحله نمایان می شود. این وسیله می تواند هم مژه ها را ضخیم کند و هم آنها را پرتر نشان دهد. اگر تا به امروز از این وسیله درست استفاده نمی کردید یا در استفاده صحیح از آن شک دارید، با ما همراه باشید.

مرحله اول:

در اولین گام بهتر است تا برای استفاده صحیح از فرمژه، آن را به شکل قیچی در دست بگیرید. برخی مواقع پیش می آید که افراد آن را برعکس در دست می گیرند و اقدام به زدن فرمژه می کنند. تا جایی که امکان دارد آن را باز کرده و روی مژه های ردیف بالایی چشم ها قرار دهید.
قبل از نزدیک کردن طرفین فرمژه به هم مطمئن باشید که در خط ریشه مژه ها قرار دارد و همه ی مژه ها را داخل آن قرار دهید. نباید به این صورت باشد که بخشی از مژه ها داخل آن و بخشی دیگر بیرون یا به حالت کج قرار داشته باشند.
در مرحله بعدی استفاده از فرمژه آن را در حالت عمود نگه دارید و دقت داشته باشید که خط منحنی آن رو به بیرون باشد (رایج ترین اشتباه این است که بخش عمود فرمژه را از داخل در نظر بگیریم). در صورتی که شکل فرمژه برعکس باشد به نتیجه دلخواه نمی رسید. سپس طرفین فرمژه را به هم نزدیک کرده و آنها را به صورت نبضی فشار دهید.

مرحله دوم:

در مرحله بعد روش استفاده از فرمژه را به سمت بالا بگیرید به طوری که خط بالای منحنی چشم با خط منحنی بالای فرمژه در یک خط واقع شود. اما این کار برای چه مفید است؟ کمک می کند تا مژه ها حالت پیچ بگیرند و تاثیری که از فر شدن و بلند شدن آنها می خواهید بگیرید بیشتر شود. این یک راز و تکنیک است که توسط آرایشگران حرفه ای استفاده می شود.
مراقب باشید که به فرمژه زیاد فشار وارد نکنید و آن را با ضربات آرام فشار دهید. توجه داشته باشید که در این شرایط چه خودتان و چه شخصی که قصد دارید مژه های وی را فر بزنید، نباید پلک بزند. سپس آن را به سمت نوک مژه ها ببرید و آن قسمت را هم آرام فشار دهید تا به انتهای آن برسید.

مرحله نهایی:

در مرحله نهایی روش استفاده از فرمژه باید مژه ها را بررسی کنید و از نظر بی عیب و نقص بودن آنها را چک کنید. اگر یک دست به حالت فر در نیامده اند باید مراحل قبلی گفته شده را تکرار نمایید. این کار باعث می شود مژه های جدا از هم و یکدستی داشته باشید. استفاده از فرمژه در آرایش روزانه جلوه زیبا و متفاوتی به چهره می دهد. اگر مژه های بی حالتی دارید استفاده از فرمژه قبل از ریمل به ماندگاری بیشتر آرایش چشم تان کمک می کند.

روش های دیگر فر کردن مژه ها:

اگر فرمژه ندارید و نمی خواهید روش استفاده از فرمژه را با این وسیله امتحان کنید، روش های سنتی هم برای این کار وجود دارد. می توانید یک قاشق فلزی کوچک را با یک لیوان آب گرم، حرارت دهید. سپس آن را با حوله خشک کنید و آن را به شکل عمودی بالای چشم به طوری که مژه ها روی لبه پایینی قاشق به حالت برگشته قرار بگیرند. فقط از قاشق داغ که چشم و مژه ها را خراب می کند استفاده نکنید.
یک روش دیگر برای فر کردن مژه ها وجود دارد، که با مسواک انجام می شود. در این روش استفاده از فرمژه با مسواک، باید آن را زیر شیر آب داغ بگیرید و اجازه دهید برس مسواک گرم شود. آب های اضافی آن را با تکان دادن بگیرید و با حوله خشک کنید. سپس می توانید با بخش برس مسواک مژه ها را به سمت بالا شانه کنید. حرارت به مژه ها کمک می کند تا حالت بگیرند. البته باید فشار های کوچکی به مژه ها بدهید تا حالت بگیرند.
.
منابع:
.https://deterland.com
.https://list20.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!