راهنمای ریمل م‍ژه

نکاتی برای خرید ریمل

همانطور که میدانید ریمل یکی از پرکاربردترین وسیله آرایشی در کیف آرایش خانم ها به حساب می آید. این وسیله دوست داشتنی که در بلندتر شدن، ضخیم تر شدن و همچنین پرپشت شدن مژه ها نقش موثری ایفا می کند باید نکاتی در حین خرید آن رعایت شود. که در ادامه به آن میپردازیم.

1-    اهمیت دادن به طول مژه ها

در بازار برندهای مختلفی از ریمل موجود می باشد که افراد با توجه به نیاز خود میتوانند ب سراغ خرید آن بروند. اما به طور کلی توجه به طول مژه اهمیت ویژه ای دارد. زیرا بلندتر شدن بیش از حد مژه ها، آن را از حالت طبیعی خارج کرده و ظاهری زشت را برای خانم ها پدید می آورد.

2-    تاثیر ضخامت مژه ها

اگر از مژه هایی ضخیم و پرپشت بهره مند هستید استفاده از انواع ریمل های سبک و استاندارد که در بازار موجود می باشد میتواند نیاز شما را برآورده سازد. اما در غیراینصورت برای داشتن مژه هایی پرپشت و ضخیم باید به سراغ ریمل هایی با براش های متفاوت بروید.

3-    نوع برس در انتخاب شما تاثیرگذار است

برخی از خانم ها در حین خرید ریمل به سراغ محصولی با برس های بزرگ میروند. باید بدانید این انتخاب کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد. در واقع خانم ها در وهله اول باید میزان راحت بودن خود را در نظر بگیرند. به عنوان مثال برس هایی قوس دار به آنها کمک می کند تا ریمل را به خوبی بر روی تمامی قسمت های مژه کشیده و هیچ گونه لک بر روی سایر نقاط صورت ایجاد نشود.

4-    انتخاب ریمل ضد آب

ضد آب بودن ریمل‌ها از این نظر مهم هستند که گریه کردن و خیس شدن چشم و صورت شما باعث بهم خوردن آرایش شما نخواهند شد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به سراغ مدل‌هایی بروید که دارای فرمول ضد آب هستند.

5-    انتخاب بهترین رنگ

همانطور که میدانید رنگ مشکی پرطرفدارترین رنگ در بین خانم ها در حین خرید ریمل به حساب می آید. اما نکته اینجاست که با این وجود هیچ گاه نباید انتخاب رنگ ریمل را دست کم بگیرید. رنگ های دیگری همچون قهوه ای، آبی و… نیز این روزها کاربردهای زیادی داشته و افراد با توجه به سبک لباس و نوع مراسمی که در آن شرکت دارند انتخاب های متفاوتی میتوانند داشته باشند.

چگونه رنگ ریمل را انتخاب کنید؟

ریمل‌هایی که به‌راستی رنگی مشکی دارند، برای همه مناسب هستند.
مهم است که رنگ ریمل واقعا سیاه باشد،  برای تشخیص این موضوع با برس مقداری از آن را روی دستمال کاغذی یا کاغذ سفید بکشید.
اگر احساس کردید که بیشتر خاکستری است تا مشکی از خرید آن منصرف شوید اما اگر موهایی روشن یا قرمز دارید، می‌توانید از ریمل قهوه‌ای هم استفاده کنید چون ریمل قهو‌ه‌ای حالتی طبیعی‌تر به چهره شما می‌دهد.
حواس‌تان باشد که رنگ‌های فانتزی مثل آبی، قرمز، سبز و… تنها مناسب خانم‌های خیلی جوان است.

روش ریمل زدن انواع مژه ها

  •  قبل از این‌که برس را به مژه‌های‌تان بزنید،  مقدار اضافی ریمل روی برس را با گذاشتن دستمالی روی آن پاک کنید.
  •  هنگام ریمل‌زدن باید برس آن را به‌طور افقی بگیرید و بعد از ریشه به سمت نوک مژه‌ها ریمل بزنید، برس را کمی بچرخانید تا مژه‌ها از هم جدا شوند، حواس‌تان باشد که خیلی مژ‌ه‌ها را از ریمل پرنکنید.
  •  وقتی می‌خواهید مژه‌های پلک بالا را ریمل بزنید باید برس را بالای مژه‌ها بگیرید چون وقتی به مژه‌ها از بالا ریمل بزنید،  وزن مژه‌ها به سمت پایین می‌افتد و حالت بهتری می‌گیرند، اگر می‌خواهید مژه‌های پلک پایین را هم ریمل بزنید، بهتر است نسبت به پلک بالا ریمل کمتری استفاده کنید.
  •  اگر می‌خواهید مژه‌‌ها به خاطر ریمل زیاد به هم نچسبند، بعد از هر دوری که ریمل می‌زنید صبر کنید تا خشک شود و بعد دوباره روی آن دور دوم را شروع کنید، معمولا یک تا 2 دور ریمل زدن کافی است ولی اگر می‌خواهید ریمل پرتری داشته باشید، می‌توانید 2 تا 3 دور بزنید.

 

اگر مژه های کوتاه دارید:

خانم هایی که مژه های کوتاهی دارند باید از ریمل های ژله ای و بلند کننده استفاده کنند، این نوع ریمل ها میکروفیبرهایی دارند که باعث بلندتر شدن مژه ها میشوند همچنین برس اینگونه ریمل ها موهای بسیار نازکی دارد که میتواند مژه های بسیار ریز را نیز پوشش دهد.
برای خانم هایی که مژه های کوتاه دارند ریمل های رنگی اصلا مناسب نیست و میتواند مژه هایشان را کوتاه تر نشان دهد، فقط باید از ریمل های مشکی استفاده کنید. هنگام ریمل زدن باید ریمل را ابتدا به آرامی به نوک مژه ها بزنید و پس به کل مژه ها.

اگر مژه های بلند دارید:

کسانی که مژه های بلندی دارند باید از ریمل های حجم دهنده استفاده کنند تا مژه های پر و بلندی داشته باشند بهتر است برس ریمل درشت باشد. چون مژه هایتان بلند است میتوانید از ریمل های رنگی هم استفاده کنید.
هنگام ریمل زدن باید ریمل را از ریشه تا نوک مژه به آرامی بکشید و آنقدر تکرار کنید تا مژه هایتان حسابی پر شود.

اگر مژه های کم پشتی دارید:

ریملی انتخاب کنید که به مژه هایتان حجم دهد، ریمل های حجم دهنده و پرپشت کننده کاری میکنند که مژه هایتان پر پشت و ضخیم شوند. برای جلوگیری از ریزش مژه ها از ریمل هایی استفاده کنید که ویتامین B5 و روغن انگور دارند. اگر مژه هایتان خیلی کم پشت است حتما از خط چشم همراه ریمل استفاده کنید.

اگر مژه های پرپشتی دارید:

خانم هایی که مژه های پرپشتی دارند هدف شان از ریمل زدن فقط مرتب کردن مژه ها است، باید برس ریمل تان درشت باشد اما موهای نازکی داشته باشد. قبل از ریمل زدن کمی پودر به مژه ها بزنید تا چشمان زیباتری داشته باشید.
.
منابع:
.https://shikfam.com
.https://namnak.com
.https://www.bartarinha.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!