راهنمای کلاهگیس

موی مصنوعی می‌خواهید یا طبیعی؟

انتخاب بین کلاه گیس زنانه با موی طبیعی یا کلاه‌گیس مصنوعی کار سختی نیست؛ اگر از نکات مهم مربوط به خریدشان با‌خبر باشید:

  • شکل دادن به کلاه گیس زنانه طبیعی آسان‌تر از مصنوعی است. می‌توانید موها را دم‌اسبی ببندید، فر کنید یا موج‌دار درستشان کنید. مدت‌زمانی که کلاه‌گیس طبیعی فرمش را حفظ می‌کند، بیشتر از حفظ فرم کلاه‌گیس مصنوعی است.
  • کلاه‌گیس‌هایی که نوار جلویی دارند علاوه بر بهتر ماندن روی سر کمک می‌کنند موهای دور صورتتان فرمی طبیعی پیدا کنند.
  • موی مصنوعی به‌خصوص برای نگه‌داشتن حجم موهای کوتاه مناسب است. کافی است کلاه‌گیس را چند بار تکان دهید تا حجم پیدا کند.
  • اگر به دلیل شیمی‌درمانی موهایتان را ازدست‌داده‌اید ضمن اینکه برایتان آرزوی سلامتی کامل و هر چه سریع‌تر می‌کنیم باید بگوییم با توجه به اینکه تا کمتر از شش ماه دیگر موهایتان برمی‌گردند، لزومی ندارد پولتان را صرف خرید کلاه‌گیس طبیعی کنید، چون قیمتش به‌مراتب بیشتر از کلاه‌گیس مصنوعی است.

سبک زندگی‌تان را مشخص کنید

سبک زندگی‌تان شلوغ و پرتحرک است یا آرام و کم‌تحرک؟ کلاه‌گیسی می‌خواهید که بتوانید سریع روی سرتان بگذارید و نیاز به رسیدگی نداشته باشد یا دوست دارید برای مدل دادن به آن وقت بگذارید؟ تعیین سبک زندگی در انتخاب کلاه گیس زنانه تأثیر زیادی دارد. برای مثال اگر ورزش می‌کنید باید دنبال کلاه‌گیسی باشید که موقع حرکت ثابت بماند و جابه‌جا نشود. قبل از خرید با کلاه‌گیس خم شوید و در زاویه‌های مختلف حرکت کنید تا مطمئن شوید در تمام این زاویه‌ها، کلاه‌گیس خوب به نظر می‌رسد.

انتخاب بر اساس فرم صورت

انتخاب کلاه گیس زنانه بر اساس فرم صورت درست به‌اندازه مدل موی خودتان اهمیت دارد. گاهی مدلی به شما می‌آید و مدل دیگری جذابتان نمی‌کند. برای اینکه بدانید کدام کلاه‌گیس به کدام صورت می‌آید، راهنمای زیر کمکتان خواهد کرد.
صورت گرد: برای صورت گرد موهای کوتاه و شلوغ ایده آل هستند. همچنین اگر موها بخشی از پیشانی را بپوشانند، فرم صورت زیباتر به نظر خواهد رسید. کلاه گیس زنانه ای که طول آن تا سرشانه‌هاست و اصطلاحاً مدل خرد یا Layer دارد برای شما مناسب خواهد بود.
صورت بیضی: برای این صورت سراغ مدل‌های به‌اصطلاح مصری به همراه چتری بروید. اگر دوست دارید کلاه گیس زنانه با موی بلند داشته باشید، سراغ مدلی که موج یا فر دارد بروید تا صورتتان را توپر نشان دهد.
صورت مربعی: برای صورت مربعی سراغ کلاه‌گیس‌هایی را بگیرید که تیزی چانه‌تان را ملایم‌تر نشان دهد. بهتر است فرق این کلاه‌گیس‌ها کج و بلند باشد و نوک موها به حالت تیز برش خورده باشد تا توجه را از چانه بردارد و به خودش اختصاص دهد.

انتخاب بر اساس رنگ پوست

ممکن است با ورود به فروشگاه دلتان بخواهد رنگ مویی را انتخاب کنید که خیلی از رنگ موهای خودتان یا رنگی که معمولاً استفاده می‌کنید، دور باشد. این اشتباه را انجام ندهید و به رنگی که امتحانش را پس داده بچسبید. ضمن اینکه می‌توانید بر اساس تناژ رنگ پوستتان سراغ انتخاب کلاه‌گیس زنانه بروید. رنگ پوست معمولاً به دو دسته گرم و سرد تقسیم می‌شود. یک راه ساده برای اینکه تشخیص دهید رنگ پوستتان سرد است یا گرم این است که ببینید زیورآلات طلایی‌رنگ بیشتر به شما می‌آیند یا نقره‌ای؟ اگر گزینه اول در موردتان درست است، تناژ پوستتان گرم است و برعکس.
تناژ پوست گرم: اگر رنگ پوستتان خنثی است می‌توانید به‌راحتی سراغ بلوند عسلی، قهوه‌ای، مسی و رنگ‌هایی با تناژ قرمز بروید.
تناژ پوست سرد: اگر رنگ پوستتان سرد است می‌توانید سراغ بلوند پلاتینی، مشکی پرکلاغی یا قرمز آتشین بروید.

بودجه‌بندی کنید

سؤال مهمی که باید از خودتان بپرسید این است که قرار است چقدر هزینه کنید و چه میزان بودجه دارید؟ هرچقدر بودجه‌ای که در نظر گرفته باشید کمتر باشد، قدرت خرید کلاه گیس زنانه با موی طبیعی هم کمتر خواهد شد و باید به سمت موی مصنوعی بروید. بعد از مشخص شدن بودجه مراحل زیر را انجام دهید.

اندازه‌گیری دور سر

قبل از خرید کلاه گیس زنانه باید دور سرتان را اندازه بگیرید، این اندازه‌گیری به‌خصوص برای خرید آنلاین به کارتان می‌آید. برای اندازه‌گیری به ترتیب زیر عمل کنید:
یک متر پارچه‌ای بردارید و آن را دور سرتان بپیچید. باید سر متر را از وسط پیشانی‌تان تنظیم کنید و آن را دور سر و به سمت پایین بکشید و به نقطه‌ای که شروع کرده‌اید برگردید. منظور از سمت پایین، جایی است که کلاه‌گیس تمام می‌شود؛ جایی در حدود پایان خط رویش مو. متر را نباید از روی گوش‌ها رد کنید؛ بلکه باید بالای گوش قرارش دهید. معمولاً متوسط اندازه دور سر حدود 56 سانتی‌متر است. اگر اندازه خیلی کمتر یا بیشتر شد احتمالاً روش اندازه‌گیری‌تان اشتباه است.

بپوشید تا مطمئن شوید

آن‌قدر که خرید حضوری کلاه گیس زنانه کارکرد دارد، خرید آنلاین مناسب نیست چون باید کلاه‌گیس را روی سرتان بگذارید و از راحتی آن مطمئن شوید. منظور از راحتی این است که کاسه کلاه‌گیس جمجمه را در بربگیرد؛ اما باعث اذیت شدن آن نشود.

  • بسیاری از کلاه‌گیس‌ها نواری دارند که می‌توان از طریق آن اندازه‌شان را تنظیم کرد؛ اما بهترین انتخاب، کلاه‌گیسی است که بدون نیاز به تنظیم به‌خوبی روی سر بنشیند و اندازه‌ دور آن با اندازه دور سرتان یکی باشد.
  • چنانچه به دلیلی موهایتان را ازدست‌داده‌اید، یک محافظ زیر کلاه‌گیس بگذارید تا مبادا باعث خارش پوستتان شود.
  • اگر باوجود موهای خودتان و به دلیل ریزش بخشی از آن‌ها قرار است کلاه‌گیس را روی سر بگذارید، دقت داشته باشید که گیره یا شانه آن طوری نصب‌شده باشد که در دید نباشد.
  • از گارانتی تعویض کلاه‌گیس مطمئن شوید. بعضی کلاه‌گیس‌ها در دقایق اول باعث بروز حساسیت نمی‌شوند و باید کمی زمان بگذرد تا از عدم بروز حساسیت مطمئن شوید.

در استفاده از کلاه گیس، روش های زیادی برای قرار دادن یا چسباندن آن بر روی سر وجود دارد. اگر چه چسباندن کلاه گیس روی سر نیاز به زمان کمی دارد، اما فقط برای یک روز کلاه گیس را روی سرتان نگه می دارد. اگر می خواهید برای یک هفته یا بیشتر، کلاه گیس را بر روی سر خود داشته باشید، این مقاله را از دست ندهید.

سوالات متداول

1. برای استفاده از کلاه گیس به چه تجهیزاتی لازم دارم ؟
استفاده از کلاه گیس ها روش ساده ای دارد و نیاز به وسیله خاصی ندارید .سه حالت کلی وجود دارد : اول اینکه کلاه گیس شما از نوعی است که در زیر موها دارای یک کلاه مخصوص قابل تنظیم است که بر روی موهای طبیعی چفت و بست میشود و علاوه بر این نیاز به کلاه طاسی ندارد .دوم اینکه کلاه گیس شما از نوع ساده و معمولی است که از زیر آن باید یک کلاه طاسی بر سر بگذارید سپس موها را روی آن قرار دهید .سوم اینکه اگر از کلاه گیس های تکه ای (بیشتر برای آقایان) استفاده میکنید ،نیاز به چسب مخصوص برای چسباندن موها بر روی پوست سر دارید .
پس در صورت لزوم تنها به یک کلاه طاسی یا چسب مخصوص نیاز خواهید داشت .

2. ماندگاری کلاه گیس مصنوعی و طبیعی چقدر است ؟
کلاه گیس های مصنوعی عموماً بیشتر از یکسال ماندگاری دارند .اگر شما از موهای مصنوعی خود به خوبی مراقبت کنید شاید این زمان به 2 سال نیز برسد .اما در مورد کلاه گیس های طبیعی که صد در صد از موی طبیعی انسان ساخته شده اند ،این زمان به بیش از سه سال میرسد که زمان طولانی و قابل توجهی است .اگر از موهای کلاه گیس طبیعی هم مراقبت کنید این زمان میتواند به 4 سال هم برسد .
در کل باید گفت سیاست کارخانه ها و برند های تولید کلاه گیس به سمتی میرود که محصولاتی با ماندگاری بسیار طولانی تولید کنند چرا که این موضوع سالهاست مورد توجه مصرف کنندگان میباشد .

3. مراقبت های عمومی مورد نیاز برای نگهداری کلاه گیس ها چه مواردی هستند ؟
در کل اگر بخواهیم برای همه انواع کلاه گیس ها نکات مهمی را ذکر کنیم باید بگوییم در درجه اول سعی کنید مراقب کشیده شدن موها باشید .این محصولات هرچند مرغوب باشند هم شما باید از کشیدن بیش از حد موهای آن بپرهیزید .دوم اینکه کلاه گیس را با موها خودتان اشتباه نگیرید و دائماً آن را نشویید .همانطور که گفته شد این محصولات نهایتاً هر 2 الی 6 ماه یکبار نیاز به شستشو دارند .سوم اینکه حتماً از شامپوهای حاوی روغن و یا مخصوص کلاه گیس برای شستن آنها استفاده کنید .حتماً برچسب روی محصول و توضیحات آن را بخوانید تا متوجه شوید آیا کلاه گیس شما در برابر حرارت مقاومت دارد یا خیر .اگر نکته ای در مورد تحمل حرارت ذکر نشده بود از اتو و سشوار کشیدن آن پرهیز کنید .

4. آیا توری تعبیه شده زیر کلاه گیس به موهای شما آسیب میزند ؟
در حالت کلی خیر .اما نکته ای را باید در اینجا ذکر کرد که موجب آسیب به موها و خطر موهای شما میشود .برخی از برندها (بسیار نامتداول است) برای چسباندن موها بر روی توری از لایه های زیاد چسب استفاده میکنند که باعث سنگین شدن محصول و جلوگیری از تهویه هوا زیر کلاه میشود .این کلاه گیس ها باعث میشوند موهای شما آسیب جدی ببیند و خط موهای شما به مرور زمان عقب نشینی کند .برندهای برتر کلاه گیس در دنیا این مشکل را رفع کرده اند و به جای قرار دادن یک لایه پرخطر زیر کلاه ،یک لایه توری نازک قرار داده اند تا به موهای طبیعی شما آسیبی وارد نشود .

5. آیا استفاده از کلاه گیس به موهای طبیعی من آسیب میزند ؟
این موضوع کاملاً بستگی به شما دارد .برخی افراد بعد از مدتی که از کلاه گیس استفاده میکنند از ریزش موها و ضعیف شدن آنها گله دارند اما وقتی به سبک زندگی و مراقبت های آنها نگاه میکنیم دلیل این امر را به وضوح میبینیم .استفاده از کلاه گیس به معنای نادیده گرفتن موهای طبیعی خودتان نیست .اتفاقاً برعکس باید مراقبت ها را بیشتر نمایید .وقتی از کلاه گیس استفاده میکنید دقت کنید موهای خود را به صورت صحیح زیر آن جمع کنید .از ماساژ پوست سر خود غافل نشوید .موهایتان را با شامپوهای مناسب بشویید و زمان حمام خود را تنظیم کنید نه اینکه چون از کلاه گیس استفاده میکنید هفته ای یکبار موها را بشویید .با رعایت موارد ساده گفته شده سلامت موهای شما به خطر نخواهد افتاد .

چه کلاه گیسی مناسب شماست ؟

اگر قصد خرید کلاه گیس دارید بهتر است به چند نکته توجه نمایید : 1 – کلاه گیس های طبیعی نسبت به نوع مصنوعی مراقبت های بیشتری را طلب میکنند 2 – کلاه گیس های طبیعی نسبت به نوع مصنوعی حساس تر هستند 3 – کلاه گیس های طبیعی قیمت بیشتری نسبت به نوع مصنوعی دارند 4 – کلاه گیس های مصنوعی عموما در برابر آلودگی و حوادث احتمالی مقاوم ترند 5 – با جستجو در برخی برندهای کلاه گیس مصنوعی متوجه خواهید شد که انواعی از آنها در برابر حرارت و محصولات حالت دهنده مو مقاوم هستند 6 – در خرید کلاه گیس باید به اندازه کلاه زیرین و بافت توری آن دقت داشته باشید تا موها و پوست سر شما در طول استفاده از آن آسیبی نبینند 7 – کلاه گیس های طبیعی با وجود اینکه قیمت بالایی دارند اما برای استفاده روزانه مناسب ترند و این در حالی است که کلاه گیس های مصنوعی هم بافتی سبک و راحت دارند اما در ظاهر با نوع طبیعی متفاوت اند .

موها و کلاه گیس خود را آماده کنید.

1- یک کلاه گیس توری انتخاب کنید.
این کلاه گیس ها به خاطر داشتن تور، نمای مو را طبیعی تر جلوه می دهند. با این کلاه گیس می توانید موهای طبیعی خود را با موهای کلاه گیس، ترکیب کنید.
– همچنین می توانید با ساخت کلاه گیس در منزل آن را به راحتی روی سرتان قرار دهید.

2- موهای خود را ببافید.
برای گذاشتن کلاه گیس، باید موهای خود را در چند ردیف، روی سرتان محکم ببافید. این کار را خودتان هم می توانید انجام دهید، اما اگر خودتان قادر به انجام این کار نشدید، از یک دوست و یا آرایشگر بخواهید به شما کمک کند.
• اگر موهای شما بلند است، آنها را با گیره های کوچک روی سرتان محکم کنید تا از کلاه گیس بیرون نزنند.
• شاید بخواهید موهای روی خط پیشانی تان مشخص بوده تا کلاه گیس شما نمای طبیعی تری داشته باشد. اما به هر حال، موهای این قسمت را نیز باید بافت.

3- کلاه گیستان را امتحان کنید.
کلاه گیس را برداشته و ببینید که قصد دارید چگونه آن را روی سرتان بگذارید. مطمئن شوید که خط کلاه گیس، مماس با خط موهای شماست و کلاه گیس تمام موهای بافته شده شما را می پوشاند.

4- برای نگهداشتن کلاه گیس روی سر خود، از چند کلیپس یا گیره استفاده کنید.
البته نیازی به کلیپس نیست اما وجود آنها می تواند کمک کند تا کلاه گیس تان را به صورت صحیح بر روی سرتان وصل کنید. همچنین با این کلیپس ها می توانید موی کلاه گیس خود را جمع کنید تا در دست و پای شما نباشند؛ کلیپس ها را در جاهایی بزنید که لازم است کلاه گیس محکم شود.

5- توری های اضافی را ببرید تا کلاه گیس با خط موی شما مطابقت داشته باشد.
زمانی که کلاه گیس روی سرتان است، آن را بررسی کرده و قسمت هایی را که از موها بیرون زده یا با موهای شما متناسب نیستند را قیچی کنید. البته مراقب باشید موهای کلاه گیس تان را قیچی نکنید.
• اگر می خواهید قسمتی از موها هم از کلاه گیس بیرون باشند، با استفاده از یک قلاب، آن قسمت از موها را از توری خارج کنید. این کار جلوه طبیعی تری به موها می بخشد.

6- سوزن مخصوص را با نخی به طول 46 سانتی متر، نخ کنید.
سوزن مخصوص این کار، کمی خم بوده و دارای سرِ تیزی نیست؛ بلکه سرِ آن، پهن می باشد. ضخامت نخِ مخصوص این کار نیز نسبت به نخ های معمولی خیاطی بیشتر است. پس در این مرحله سوزن را با نخی به طول 46 سانتی متر، نخ کرده و یک طرف نخ را گره بزنید.
• این نخ و سوزن را می توانید از مغازه های لوازم آرایشی و زیبایی و یا خراز ی ها تهیه کنید.

کلاه گیس را در نقاط مشخص، وصل کنید.

1- موهای کلاه گیس خود را پشت سرتان جمع کنید.
یکی از قسمت های مناسب برای وصل کردن کلاه گیس به موهای خود، درست در پشت گوش ها و امتداد آنها تا بالای سر است. با استفاده از شانه یا انگشتان خود، موهای کلاه گیس را در قسمت پشت گوش ها و بالای آنها جمع کرده و به پشت سر ببرید.
• اگر فقط برای قسمت جلوی سرتان از کلاه گیس استفاده می کنید، در این مرحله جداکردن موهای قسمت پشت گوش راحت تر خواهد بود، زیرا توری کلاه گیس تا همین قسمت ادامه دارد نه بیشتر.

2- کلاه گیس را دور تا دور گوش، به موهای بافته شده بدوزید.
توری کلاه گیس را با نخ و سوزن در قسمت اطراف گوش به موهای بافته شده ی زیرِ آن بدوزید. هر کوک باید حدود 3.1 سانتی متر باشد. فقط مراقب باشید که سوزن را در پوست سرتان فرو نکنید.

3- کلاه گیس را به موهای بافته شده ی قسمت جلوی گوش ها (گیجگاه) بدوزید.
مکان بعدی برای وصل کلاه گیس به موها، قسمت جلوی گوش ها یا همان گیجگاه است. اینجا، فقط باید قسمت هایی از لبه های کلاه گیس را به موها وصل کنید و بدوزید تا محکم شوند. زیرا خطوط پیشانی در این قسمت مشخص هستند.

4- موهای جلویی کلاه گیس تان را جدا کرده و از دو طرف روی موهای بافته شده ی زیری، بدوزید.
این قسمت، بخش آخر دوخت کلاه گیس است. دوختن کلاه گیس به این قسمت باید طوری باشد که کوک ها مشخص نباشند و کلاه گیس کاملاً ثابت و محکم شود. پس در این مرحله باید با شانه یا انگشتان خود، قسمت جلویی موهای کلاه گیس را جدا کرده و از دو طرف کوک بزنید.
• البته تقسیم بندی قسمت جلوی موهای کلاه گیس، بستگی به مدل موهای جلویی شما دارد که دوست دارید چه مدلی باشد؛ مثلاً فرق کج، فرق وسط یا … .
• دوختن را تا فرق سر و تا جایی ادامه دهید که کوک ها مشخص نباشند.
5- پس از اتمام دوختن، نخ اضافی را گره زده و قیچی کنید.

موهای مصنوعی را مرتب و از آنها مراقبت کنید.

1- از یک مسواک برای اختلاط موهای کلاه گیس و موهای ریز جلوی سرتان استفاده کنید.
برای طبیعی تر جلوه دادن کلاه گیس، از یک شانه یا مسواک استفاده کرده و موهای ریز جلوی سرتان را پوش دهید تا با موهای کلاه گیس ترکیب شوند.
2- می توانید موهای کلاه گیس طبیعی را مانند موهای واقعی شنیون کنید.
کلاه گیس های طبیعی، انعطاف پذیری بالایی داشته و باکیفیت ترند. اگر کلاه گیس شما از نوع طبیعی است، می توانید آن ها را با سشوار حالت بدهید یا حتی آنها را رنگ کنید و در نهایت شنیون کنید.
• اگر کلاه گیس تان مصنوعی است، نمی توان آنها را با سشوار حالت داد و یا شنیون کنید. اما با روش های ساده مانند استفاده از بیگودی ها می توانید به آنها حالت بدهید.
3- هر روز موهای کلاه گیس تان را برس کشیده و یا شانه بزنید.
موهای کلاه گیس نیز مانند موهای طبیعی، در هم پیچیده می شوند. بنابراین لازم است آنها را هر روز شانه کنید. شانه کردن را از پایین موها شروع کرده و به سمت بالا حرکت کنید. از شانه یا برسی استفاده کنید که به موها آسیب نزنند.
4- زمان خواب، یک کلاه ساتن بپوشید تا از موهای شما مراقبت کند و اطمینان حاصل کنید که در خواب، موهای کلاه گیس تان در هم نمی پیچد.
برای این کار می توانید از یک کلاه ساتنی استفاده کنید. پس از بیدار شدن و درآوردن کلاه، موهای شما حتماً نیاز به شانه زدن خواهند داشت. می توانید به جای کلاه ساتنی از یک روبالشتی ساتنی استفاده کنید.
5- کلاه گیس خود را در هر زمانی که نیاز شد، بشویید.
چه کلاه گیس تان طبیعی باشد و چه مصنوعی، باید پس از هر بار استفاده از کلاه گیس آن را بشویید.
• به یاد داشته باشید که پس از شستن کلاه گیس مصنوعی، برای خشک شدن آن عجله نکنید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود.
● بعد از استفاده. برای در آوردن کلاه گیس از سر،قسمت توری را که با چسب به پیشانی چسبانده اید را به آرامی و احتیاط بکشید تا کنده شود،سپس برای از بین بردن آثار چسب میتوانید از ریموور مخصوص استفاده کنید.

روش شانه کردن کلاهگیس :

همیشه قبل و بعد از استفاده موها را طبقه طبقه
از پایین تا بالا به صورت پلکانی شانه کنید
دقت کنید که تمام قسمتها بخصوص کف پوستیژ شانه شود
تا از گره خوردن موها در کف هیرپیس جلوگیری شود.

روش شستشو کلاهگیس :

-1ابتدا هیرپیس را به صورت پلکانی برس کنید
-2 مقداری شامپو بچه و آب ولرم را در یک ظرف میکس کنید
-3 مو را درون آن قرار دهید و با کف دست با ارامی شستشو دهید
-4 زیر آب ولرم هیرپیس را آبکشی کنید
-5 موها را شانه کرده و  آویزان کنید تا بطور طبیعی خشک شود.
توجه: هنگامی که موها خیس هستند از سشوار ،اتو یا بابلیس کردن آتها خودداری کنید.

چند توصیه برای مراقبت از کلاه گیس

سعی کنید در روزهای برفی و بارانی ار یک کلاه یا پوشش محافظ بر روی موهای خود استفاده کنید. در روزهای بادی از چسب کلاه گیس استفاده کنید. در هنگام برداشتن کلاه و یا پوشش از روی موهای خود مراقب باشید و این کار را به آهستگی انجام دهید. سعی کنید از کلاه های تنگ استفاده نکنید اگرچه در واقعیت شاید بتوانند بهتر از موی مصنوعی شما محافظت کنند ولی کار برداشتن آن را با دشواری مواجه خواهند ساخت.

روزهای گرم با کلاه گیس

سعی کنید در روزهای گرم از کلاه گیس های با آستر پنبه ای زیرین استفاده کنید. این مواد به شما کمک می کنند که پوست شما کمتر تحت تاثیر هوای گرم قرار بگیرد. می توانید از عرق کردن بیش از حد پوست سر در زیر کلاه، از کمی پودر بچه بر روی پوست سر خود استفاده کنید.
.
منابع:
.https://tinawig.ir
.https://www.ninisite.com
.https://fantricks.com

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!