راهنمای درماپن

درماپن برای درمان چه چیزی استفاده می شود؟

درماپن برای بهبود خطوط ریز و چین و چروک بر روی صورت، گردن و بالای سینه استفاده می شود تا از بروز زخم های مربوط به جراحی، آکنه و یا تروما در هر جایی از بدن جلوگیری کند. در بعضی از موارد نیز برای حل مشکلات مربوط به رنگدانه استفاده می شود.
درماپن برای تمام انواع پوست ها مناسب می باشد.

چه مدت طول می کشد؟

نتایج قابل توجه پس از اولین درمان مشاهده خواهد شد. بعد از 4 تا 6 بار درمان، نتایج پایدار و قابل توجهی که به فاصله 4 تا 6 هفته اتفاق می افتد، یعنی تقریباً بعد از 4 یا 5 هفته شروع خواهد شد. پوست شما باید در عرض 6-12 ماه بعد از اتمام برنامه درمان همراه با مصرف محصولات موضعی پس از ترمیم بهبود یابد. برای ادامه نتایج طولانی مدت، ممکن است توصیه هایی برای ترمیم و نگهداری یا تکمیل درمان انجام شود.

عوارض جانبی و خطرات

به طور کلی، درمان با درماپن به عنوان یک روش درمان قابل اعتمادتر از درمان درمارولر (dermaroller) دستی توصیف شده است.
اگر نیدلینگ در یک عمق بسیار کوچک انجام شود، این درمان بدون درد در نظر گرفته می شود. درمان هایی که در آن سوزن ها در عمق بیش از 0.5 میلی متر وارد پوست می شود، ممکن است نیاز به یک کرم بی حسی موضعی داشته باشد تا قبل از عمل مورد استفاده قرار گیرد. البته این امر به طور قابل توجهی باعث ایجاد راحتی شما در طول درمان خواهد شد و باعث می شود که این روش تقریباً بدون درد باشد.
اریتمی (سرخی نابهنجار پوست) یا قرمزی صورت بلافاصله پس از درمان قابل توجه است و به مدت 12 تا 48 ساعت طول می کشد تا بهبود یابد. اکثر افراد می توانند بلافاصله بعد از درمان به فعالیت های روزمره خود بازگردند.
ممکن است پزشک شما، محصولات مراقبت از پوست به منظور استفاده بعد از درمان در هفته های بین جلسات درمان را تجویز نماید.

این درمان در چه مواردی مورد استفاده قرار نمی گیرد؟

به طور کلی، تا زمانی که شما هیچ گونه بیماری یا عفونت فعال پوستی در منطقه تحت درمان نداشته باشید، چند دلیل پزشکی مبنی بر عدم انجام این درمان وجود دارد.
در صورتی که سابقه ی شرایطی مانند زخم های سرد دارید، به پزشک خود اطلاع دهید.
در صورتی که باردار یا شیرده هستید، ممکن است این درمان به شما توصیه نشود.
اگر از سایر درمان های زیبایی مانند پر کننده های پوستی استفاده می کنید، توصیه می شود که به مدت یک هفته بعد از تزریق پر کننده و قبل از شروع درمان درماپن منتظر بمانید، یا ابتدا درمان درماپن را انجام دهید. حداقل به مدت 2 تا 3 روز قبل از شروع درمان پرکننده های پوستی، درمان درماپن را رها کنید.

رژیم درمان

زمان اتخاذ شده برای یک جلسه درمان بستگی به اندازه منطقه و نشانه ای که باید درمان شود، دارد. به عنوان مثال، صورت، گردن، بالای سینه و غیره؛ یک جلسه درمان در هر فرد باید بین 30 تا 60 دقیقه طول بکشد.
تعداد درمان های مورد نیاز بسته به عارضه پوست، متفاوت است، با این حال، یک برنامه درمان معمولاً شامل 4-6 جلسه درمان هر 4 هفته یکبار برای جوانسازی پوست، 6 جلسه درمان هر 6 هفته یکبار برای زخم های آکنه و 4-8 جلسه درمان هر 4-6 هفته یکبار برای ترک های پوستی می باشد.

آموزش استفاده از درماپن

  1. صورت خود را با شوینده مناسب کاملا تمیز کنید.
  2. در صورت تمایل، قبل از شروع میکرونیدلینگ بر روی موضع کرم بی حسی مالیده و پس از ۱۵-۲۰ دقیقه آن را از روی پوست پاک کنید.
  3. از یک سرم آبرسان مانند هیالورونیک اسید برای آبرسانی استفاده کنید.
  4. دستگاه را روشن کرده و میزان عمق نفوذ آن را تنظیم کنید.
  5. دستگاه را در همه جهات (بالا، پایین ،چپ، راست و مورب) و ۵ بار در هر جهت بر روی پوست حرکت دهید. در نواحی که چروک های عمیق و یا اسکار وجود دارد، در صورت لزوم تعداد دفعات بیشتری دستگاه را حرکت دهید.
  6. پس از اتمام کار با دستگاه، از سرم ویتامین C بر روی پوست استفاده کنید.

در پایان فرآیند، در پوستتان احساس داغی مانند آفتاب سوختگی خواهید داشت. اگر احساس کشیدگی زیادی در پوست داشتید، می توانید قبل از سرم ویتامین C از ماسک هیالورونیک اسید برای آبرسانی بیشتر پوست استفاده کنید.

.
منابع:
.https://araderma.com
.https://zibanus.com

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!