راهنمای کرم دور چشم

نکات مهم هنگام خرید کرم دور چشم

توجه به جنسیت افراد: اولین موردی که باید به هنگام خرید کرم دور چشم به آن توجه داشته باشید این است که می خواهید از کرم دور چشمتان برای یک مصرف کننده خانم و یا یک مصرف کننده آقا استفاده نمایید! حقیقتش را بخواهید جامعه پزشکی استفاده از کرم های مرطوب کننده و تغذیه کننده پوست را برای هر نوع جنسیتی لازم و ضروری دانسته و تنها به این سبب می گوییم که با توجه به جنسیت فرد مورد نظرتان برای وی اقدام به خرید یک کرم دور چشم کنید؛ زیرا بافت پوست نواحی دور چشم آقایان با بانوان اندکی متفاوت می باشد.
سن مصرف کنندگان: اصولا استفاده از کرم های زیبایی چه برای بانوان و چه برای آقایان از سن ۲۰ سالگی توصیه شده است تا وقتی به میانسالی و حتی بزرگسالی می رسند، از پوستی به مراتب شاداب تر و باطراوت از هم سن و سال های خود برخوردار باشند. با این حال فراموش نکنید توجه به سن مصرف کنندگان لوازم های آرایشی و بهداشتی از مهمترین نکات موجود در خرید این نوع محصولات بحساب می آید که باید توجه خاصی به آن نیز شود. لازم به ذکر است استفاده از کرم دور چشم بیشتر در بین افراد ۳۰ تا ۴۰ سال رایج است.
نوع کرم: نکته مهم دیگری که باید به هنگام خرید یک کرم دور چشم مناسب به آن توجه کنید، نوع خواسته و برطرف شدن نیازتان از خرید آن محصول است. کرم های دور چشم امروزه از قابلیت های زیادی برخوردار هستند و دارای تنوع جالبی نیز در بازار می باشند که از جمله آن ها می توان به کرم دور چشم مرطوب کننده، ضر چروک، ترمیم کننده، ویتامینه، روشن کننده و غیره اشاره نمود.
برخورداری از مجوزهای لازم: یادتان باشد همیشه برای هر خریدی باید به دنبال کالا و محصولاتی که دارای مجوزهای لازم از سوی سازمان های رسمی و قابل استناد کشورمان خصوصا در حوزه های آرایشی و بهداشتی هستند، باشید. در خصوص خرید کرم دور چشم نیز حتما حواستان را جمع کنید تا محصول مورد نظر شما دارای مجوز مستقیم از سازمان غذا و داروی ایران باشد و حتی المقدور از انجام خرید وسایل بهداشتی که بصورت مستقیم با سلامت جسمانی شما در ارتباط هستند از فروشگاه های نامعتبر، جدا خودداری فرمایید. بدیهی است که مشورت با متخصصان پوست و زیبایی در این خصوص به نفع شما خریداران عزیز خواهد بود.
قیمت کرم دور چشم: قیمت کرم دور چشم می تواند از چند ده هزار تومان آغاز و حتی تا قیمت های میلیونی نیز ادامه پیدا کند. در حقیقت نوع ماده موجود در این قبیل کرم های آرایشی و بهداشتی و همچنین شکل و نحوه بسته بندی محصولات از سوی کمپانی های تولید کننده و توزیع کننده است که نقش مهمی در برآورد قیمت نهایی هر یک از این محصولات بهداشتی دارد. منتها فراموش نکنید که لزوما برای خلاصی از دست چین و چروک های دور چشمتان حتما نباید به سراغ خرید کرم های گرانقیمت بروید و گاه یک محصول مطمئن نیز می تواند مشکل شما را تمام و کمال حل نماید.

نحوه استفاده کرم دور چشم

برای استفاده از این کرم به دستور العمل زیر توجه داشته باشید:

  • این کرم را به اندازه نخود فرنگی انتخاب کنید و به دور حلقه دور چشم خود بزنید.
  • برای اثربخشی بیشتر این محصول کرم را با حالت ضربه و ماساژ به صورت دورانی به دور چشم خود بمالید تا گردش خون را تحریک کند و همین امر اثر زیادی در رفع چین و چروک پوست دور چشم دارد.
  • این کرم را بیش از اندازه نزنید و هرگز آن را به چشم و یا مژه های خود نزدیک نکنید.
  • اگر می خواهید بعد از این کرم از کانسیلر استفاده کنید، بهتر است 90 ثانیه صبر کنید تا این کرم جذب پوست شود.

موارد مهم دیگر در مورد استفاده از این کرم

اگر می خواهید این کرم را به رژیم زیبایی خود بیافزاید، بهتر است به این موارد توجه داشته باشید:

  • هرگز این کرم را آنقدر نزدیک به چشم نزدید که مژه نیز کرمی شوند و یا کرم وارد چشم گردد.
  • با توجه به این موضوع که پوست دور چشم بسیار حساس است، هرگز کرم را در اطراف چشم مالش ندهید و تنها با نوک انگشت حلقه برای جذب کرم ضربه های آرامی به آن وارد کنید.
  • بهترین زمان استفاده از این کرم در شب است. البته این امر به دستور العمل کرم ها نیز بستگی دارد. برخی از کرم ها را باید یکبار شب و یکبار روز مورد استفاده قرار داد.

 

چگونه از این کرم همراه با کرم های دیگر پوستی استفاده کنیم؟

بسیاری از افراد نیاز دارند که همواره از کرم مرطوب کننده برای رفع خشکی و افزایش رطوبت پوست خود استفاده کنند. کارشناسان بر این امر تاکید می وزند که بهتر است از کرم هایی استفاده شود که بتوان آن را به زیر چشم نیز زد. اکنون این سوال پیش می آید که ابتدا از کرم دور چشم استفاده کنیم و بعد کرم مرطوب کننده و یا بالعکس؟! پاسخ به این سوال به نوع کرم دور چشم بستگی دارد. اگر این کرم سنگین و غنی است می توانید آن را به روی کرم مرطوب کننده بزنید و اگر این کرم سبک است و مانند سرم است بهتر است ابتدا کرم مرطوب کننده را بزنید و سپس از کرم مخصوص دور چشم استفاده کنید.
همچنین موضوع دیگر این است که مطالعات نشان می دهند اگر می خواهید اثربخشی کرم مرطوب کننده را بالا ببرید؛ بهتر است وقتی پوست را شسته اید و هنوز حالت نمداری دارد از آن استفاده کنید. اینکار سبب می شود رطوبت بر روی صورت پوست گیر بیافتد و رطوبت به عمق پوست نفوذ می کند. بنابراین، اگر می خواهید این کرم ها بیشترین اثر را داشته باشند، حتما بر روی صورت مرطوب از آنها استفاده کنید.

در چه سنی استفاده از کرم دور چشم را شروع کنیم؟

یکی از سوالات پرتکرار در مورد استفاده از این کرم این است که در چه سنی استفاده از آن را شروع کنیم. اخیرا مطالعاتی در آمریکا صورت گرفته است و نتایج آن نشان می دهند که سن مشخصی برای استفاده از این کرم وجود ندارد. شما می توانید در سن 17 سالگی استفاده از این کرم را شروع کنید. همچنین، افرادی که پوست خشکی دارند باید هر چه زودتر استفاده از این کرم را شروع کنند. به طور کلی برای استفاده از این کرم به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • اگر سن شما در محدوده 20 تا 30 سال است باید از کرم هایی برای پوست دور چشم استفاده شود که خاصیت آبرسان داشته باشند. در این سن کرم دور چشم نباید حاوی مواد سنگین از جمله ویتامین ث و کلاژن ساز باشد. زیرا اگر پوست دور چشم به محصولات سنگین عادت کند، در سنین بالا دیگر این محصولات اثر بخش نخواهند بود.
  • اگر سن شما در محدوده 30 تا 40 است این کرم باید حاوی ویتامین ث و کلاژن ساز باشد، زیرا در این سن کلاژن پوست کاهش پیدا می کند و نیاز به محصولات جانبی برای حفظ سلامت پوست است.
  • اگر محدوده سنی بالاتر از 40 سال است این کرم باید خاصیت لیفیتینگ داشته باشد. زیرا خاصیت کشسانی پوست در این سن کاهش پیدا می کند و خطوط پنجه کلاغی مشخص می شوند.

 

بهترین کرم دور چشم برای زیر 30 سال

همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم، استفاده از کرم های سنگین از جمله کرم های حاوی ویتامین ث و کلاژن ساز در افراد زیر 30 سال ممنوع است. این افراد در این سن تنها باید از کرم های آبرسان استفاده کنند. شما می توانید از کرم های آب رسان برندهایی نظیر اوریاژ، اوسرین، لیراک و آرپی برای ناحیه زیر چشم خود در این سن استفاده نمایید.
.
منابع:
.https://darookhaneonline.com
.https://list20.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!