راهنمای دستگاه سوهان برقی

آشنایی با انواع مختلفی از این دستگاه ها

مدل برقی: دستگاه مانیکور و پدیکور برقی از قدرت و وزن بیشتری به نسبت مدل های شارژی برخوردار است. در استفاده از این مدل دستگاه ها هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد اما خب به لحاظ تولید صدا به دلیل برخورداری از قدرت بیشتری به نسبت مدل های شارژی پر سروصدا تر نیز می باشند.
ناگفته نماند خرید این مدل از دستگاه ها تنها برای کسانی که قصد استفاده از آن را در محیط های آرایشگاهی دارند و یا از دسته خانم هایی هستند که به دفعات از آن استفاده خواهند کرد، پیشنهاد می شود.
مدل شارژی: مانیکور و پدیکورهای شارژی به لحاظ وزنی سبک تر ار مدل های برقی هستند و به همین خاطر می توان از آن ها حتی در طول سفر نیز استفاده کرد. معمولا با این نوع از دستگاه های آرایشی می توان در حدود یک الی دو ساعت کار کرد و سپس به همین منوال آن را به منبع برق شهری متصل کرد تا دوباره شارژ شود.
از نظر قدرتی در سطح پایین تری به نسبت مدل هایی که بصورت مستقیم با برق شهری کار می کنند، هستند و همینطور در حین کار با آنان متوجه سروصدای کمتری نیز خواهید شد. آن دسته از بانوانی که خیلی کم به ترمیم و زیبایی ناخن های دست و پایشان بها می دهند، می توانند به استقبال خرید این نوع از دستگاه ها برای خود بروند.

نکات مهم هنگام خرید دستگاه مانیکور و پدیکور

انتخاب نوع

  • نخستین نکته در خصوص خرید دستگاه مانیکور و پدیکور توجه به نوع برقی یا شارژی آن می باشد.
  • برای این منظور توصیه می کنیم به مطالعه دقیق بخش قبلی از همین مطلب برای خود بپردازید.
  • یادتان باشد که میزان استفاده تان از این نوع دستگاه های آرایشی در انتخاب نوع برقی یا شارژی آن بسیار حائز اهمیت می باشد.

راحتی در استفاده

  • شرط دوم در خرید دستگاه مانیکور و پدیکور توجه به سهولت در استفاده از آن می باشد.
  • برای این منظور توصیه می کنیم حتما دستگاه را در دست گرفته و در حالت روشن اندکی با آن کار کنید.
  • اینطوری می توانید از راحت بودن کار با دستگاه و یا سخت بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

تعداد سری های دستگاه

  • نکته سوم توجه به اجزای موجود در کنار دستگاه می باشد که بیشتر آن را سری های مختلف تشکیل می دهد.
  • در این خصوص شما اول باید مشخص کنید که قصد انجام چه کارهای ترمیمی و زیبایی را بر روی ناخن های دست و یا پایتان دارید؛
  • سپس با در نظر داشتن این موضوع اقدام به خرید مدل هایی نمایید که از سری های مورد نیازتان برخوردار باشد.
  • البته این را هم بدانید که هر چه دستگاه شما از سری های بیشتری برخوردار باشد، قطعا هزینه بیشتری را برای خرید آن بایستی صرف نمایید.

سرعت چرخش

  • فاکتور مهم بعدی در انتخاب و خرید دستگاه مانیکور و پدیکور توجه به سرعت چرخش سری محصول می باشد.
  • اصولا برای مدل هایی که قرار است در خانه و بصورت شخصی از آن استفاده کنید، این میزان اگر چیزی بین ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ هزار دور بر دقیقه باشد، برایتان کافی است.
  • اما اگر می خواهید از دستگاهتان در آرایشگاه زنانه استفاده کنید، حتما می بایست سرعت آن چیزی بین ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ و حتی بیشتر نیز باشد.
  • یادتان باشد سرعت بیشتر به منزله انجام کار در زمانی کوتاه تر بر روی ناخن ها می باشد که خب البته نیاز به مهارت بیشتری هم دارد.

میزان صدای دستگاه

  • خب در خصوص میزان صدای خارج شده از دستگاه ها به هنگام استفاده از آنان نیز برایتان توضیحاتی را ارائه کرده ایم.
  • همانطور که مستحضر هستید مدل های برقی از سروصدای بیشتری به نسبت مدل های شارژی برخوردار هستند.
  • دلیل آن نیز قدرت بیشتر موتور آنان و همچنین سرعت بالاترشان برای انجام کار می باشد.

قابلیت تنظیم سرعت و چرخش سری

  • در وهله اول یادتان باشد که قرار نیست همه دستگاه های مانیکور و پدیکور از این قابلیت برخوردار باشند!
  • اما خب اگر می خواهید از تسلط بیشتری بر روی دستگاهتان برخوردار شوید، بهتر است که آن حتما از قابلیت تنظیم سرعت برخوردار باشد.
  • همچنین یادتان باشد که امکان چرخش سری دستگاه نیز از جمله ویژگی هایی است که می تواند سبب سهولت در کار و خروجی بهتری برایتان از کار کردن بر روی ناخن های دست و یا پای خود و دیگر مشتریانتان شود.

قیمت دستگاه مانیکور و پدیکور

  • تمام آنچه که در این مطلب گفته شد از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت دستگاه مانیکور و پدیکور بحساب آورده می شود.
  • با این حال یادتان باشد که اگر یک مصرف کننده جدی از این دستگاه ها محسوب نمی شود، لزومی ندارد به فکر خرید گرانترین ست های موجود در بازار باشید؛ حتی اگر از نظر مالی نیز با مشکلی مواجه نیستید!
  • پیشنهاد ما به شما این است که با در نظر داشتن نوع نیاز و همچنین میزان بودجه خود اقدام به تعیین و سپس خرید یک دستگاه مانیکور و پدیکور جذاب برای خود کنید.

 

7 نکته بسیار مهم در نگهداری و استفاده از دستگاه سوهان برقی ناخن:

1- از بسته بودن ضامن دسته قبل از شروع به کار اطمینان حاصل فرمایید.
2- سه نظام دسته را بدون سر سوهان و یا پایه کارخانه نبندید.
3- در هنگام تغییر چپگرد/راستگرد دیمر دستگاه را صفر کنید.
4- هیچگاه کنترل باکس را در ایران در حالت 110 ولت قرار ندهید.
5- ترجیحا برای قرار دادن دسته روی میز کار از هنگر استفاده نمایید.
6- دسته را به هیچ عنوان باز نکنید و در صورت خرابی به متخصص مراجعه نمایید.
7- حتما جهت سرویس های دوره ای دسته به متخصص مراجعه نمایید.

نحوه تمیز نگه داشتن دستگاه سوهان برقی

سر سوهان ها تنها اجزایی از سوهان برقی است که می توان آن ها را داخل مواد ضد عفونی غوطه ور کرد. بقیه مته ها و اجزا نباید در مایع ضد عفونی قرار داد، زیرا باعث آسیب به عملکرد آن ها می شود.
برای تمیزی سوهان برقی خود، کافیست گرد و غبار آن را مرتبا با پارچه نرم تمیز نمایید و از برس برای پاک کردن گرد و غبار از بین درزها و شکاف های استفاده کنید. قبل از تمیز کردن سوهان برقی، دستگاه را از برق جدا نمایید.
سر سوهان ها باید بعد از استفاده برای هر مشتری، ضدعفونی شوند. ابتدا گرد و غبار آن ها را با برس و صابون پاک نمایید. سپس سر سوهان ها را در استون خیس نمایید تا اگر مواد اکریلیک یا ژل به آن چسبیده باشد، از بین برود.
در آخر سر سوهان ها را با محلول مخصوص ضد عفونی کننده ابزار فلزی، ضد عفونی کنید و حتما دستورالعمل استفاده از محلول را رعایت نمایید. بعد از آن اجازه دهید سر سوهان ها خشک شود و در جای مناسب از آنها نگه داری کنید.
سر سوهان ممکن است در فرایند ضد عفونی، دچار زنگ زدگی شود. برخی از سر سوهان های کارباید، تمایل به زنگ زدگی دارند اما سر سوهان الماسه با کیفیت بالا دچار زنگ زدگی نمی شود. همچنین دقت در انتخاب محلول ضد عفونی کننده مناسب، از زنگ زدگی سر سوهان جلوگیری می کند. اگر از سر سوهان با کیفیت بالا استفاده نمایید و در مدت زمان و با محلول مناسب آن را ضد عفونی کنید، دیگر مشکلی پیش نخواهد آمد.
پیشنهاد می شود که به صورت سالانه، دستگاه سوهان برقی را برای چک شدن به یک متخصص تعمیر و نگهداری سوهان برقی نشان دهید.(برای این کار، دستگاه را به نمایندگی یا افرادی که دوره تخصصی برای تعمیرات سوهان برقی را گذرانده اند، تحویل دهید). بسیاری از افراد معتقد هستند که تنها با خراب شدن دستگاه باید برای تعمیر آن اقدام کرد ولی به این نکته هم توجه داشته باشید که بد نیست دستگاه شما پس از مدتی استفاده، چک شود. یک متخصص تعمیر سوهان برقی عیب هایی در دستگاه می تواند ببیند که شاید شما متوجه آن نباشید مثلا امکان دارد بلبرینگ های دستگاه پر سر و صدا یا کثیف شده باشد ولی شما متوجه این موضوع داخل یک سالن زیبایی با سر و صدای زیاد نشوید.

نکات مهمی که در مراقبت از سوهان برقی باید رعایت شود

1-منبع تغذیه دستگاه که دکمه خاموش و روشن، کنترل سرعت و دکمه های جلو وعقب روی آن وجود دارد، معمولا به هیچ گونه تعمیر و نگهداری نیاز ندارد مگر در صورتی که فیوز یا ترانسفورماتور آن سوخته باشد یا اینکه سیم آن شل شده باشد.
2-در هر کجای دستگاه و مته آن از روان کننده استفاده نکنید. بیشتر یاتاقان های دستگاه در داخل هندپیس خود دارای روان کننده هستند. استفاده بیش از حد از روغن می تواند یاتاقان ها را ازبین ببرد و یا با گرم کردن آنها، باعث اصطحکاک و گرم شدن کل دستگاه شود.
3-دستگیره دستگاه را در مواد ضد عفونی کننده قرار ندهید زیرا کار به قسمت های داخلی آسیب می رساند.
4-در حال روشن بودن دستگاه هرگز سر سوهان را عوض نکنید. حتماً قبل از تعویض سر سوهان، دستگاه را خاموش کنید.
5-سیم دسته سوهان برقی را به درستی و در زاویه طبیعی نگه دارید و سعی کنید از خم شدن مداوم آن خودداری نمایید زیرا سیم می تواند از منبع تغذیه یا هند پیس دستگاه، شل شود.
6-دستگیره دستگاه را در مواد ضد عفونی کننده قرار ندهید زیرا باعث آسیب به قسمت های داخلی سوهان برقی می شود.
7-در پایان کار حتما سر سوهان را از هندپیس جدا نمایید.
8-در هنگام استفاده و روشن بودن سوهان برقی هرگز جهت گردش سر سوهان را تغییر ندهید. دستگاه را خاموش نموده و بعد این کار انجام دهید.
9-مطمئن شوید که سر سوهان به درستی و محکم روی دسته قرار گرفته شده است تا در حین کار، به هندپیس آسیبی وارد نشود و باعث شکستگی یا شل شدن و در نهایت شکسته شدن آن نشود.
.
منابع:
.https://sarikashop.com
.https://list20.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!