راهنمای اپیلاتور

انواع مختلفی از اپیلاتورها

مدل موچینی: اپیلاتور موچینی جدیدترین و دقیق ترین مدل موجود در بازار از این نوع دستگاه ها می باشد که به سبب وجود دو دیسک چرخان در دو جهت مخالف هم به خوبی می تواند موهای بدن و صورت شما را ابتدا کنده و سپس آن ها را رها نماید. در حال حاضر این مدل از دستگاه ها دارای فروش خوبی در بازار می باشند.
مدل چرخشی: اپیلاتورهای چرخشی نیز همچون مدل های موچینی از چند صفحه چرخان در قسمت سری خود برخوردار هستند که به کمک فرآیند حرکتی آن ها اقدام به زدن موهای مورد نظر شما می کنند. این دستگاه ها نیز تا پیش از آمدن مدل های موچینی بسیار نزد خریداران محبوب بودند و البته هنوز هم هستند!
مدل فنری: مدل های فنری از این قبیل دستگاه ها برای کسانی که می خواهند بصورت پیوسته از اپیلاتور خود استفاده کنند، اصلا مناسب نیستند. این مدل از محصولات دارای تعدادی فنر با قابلیت ارتجاعی بالا هستند که مسئولیت کندن موهای بدن را بر عهده دارند و گاها به حدی میزان انعطاف پذیری آنان بالا می رود که هیچ مویی را از روی صورت و یا بدن شما جدا نمی کنند؛
به همین خاطر نیاز است تا مثلا بر روی یک ناحیه چندین و چند مرتبه با آن کار کنید. فنرهای به کار رفته در این دستگاه ها نیز خیلی با دوام و ماندگار نیستند اما خب نباید این را نیز فراموش کرد که به راحتی می توان از بازار فنرهای جانبی را برای قرار دادن در قسمت سری دستگاه خریداری نمود.

نکات مهم هنگام خرید اپیلاتور

انتخاب نوع دستگاه

  • اولین نکته در خصوص خرید اپیلاتور توجه به نوع آن است.
  • برای این منظور ما در بخش قبلی از همین مطلب شما را با انواع مختلفی از این دستگاه های موبَر آشنا کردیم.
  • دوستان عزیز توجه داشته باشید که نتیجه کار با هر نوع از اپیلاتورهای معرفی شده یکسان است و تنها این نحوه انجام کار است که در هر یک از آن ها کمی با دیگر متفاوت می باشد.

سیمی یا شارژی

  • نکته دوم برای انتخاب اپیلاتور توجه به سیمی و یا شارژی (باتری خور) بودن دستگاه است.
  • برای این منظور توصیه می کنیم اگر قصد همراهی دستگاهتان در زمان های مسافرتی خود را کرده اید، حتما مدل شارژی را انتخاب نمایید.
  • در غیر این صورت واقعا هیچ دلیلی ندارد که بخواهید از مدل های سیمی یا همان برقی استفاده نکنید!
  • ضمنا یادتان باشد کیفیت کار یک اپیلاتور سیمی در تمام مدت زمانی که از آن استفاده می کنید، یکسان می باشد و این در حالی است که مدل های شارژی با نزدیک شدن به اتمام باتر خود از کیفیت کاری شان کم شده و ممکن است سبب ایجاد حساسیت و قرمزی بر روی پوست شما عزیزان شوند.
  • همچنین فراموش نکنید که در مدل های برقی به طول سیم و در مدل های باتری خود نیز به مدت زمان قبال استفاده از دستگاه توجه نمایید.

طراحی بدنه اپیلاتور

  • فاکتور دیگری که در انتخاب و خرید اپیلاتور باید به آن توجه کنید، طراحی بدنه دستگاه می باشد.
  • فراموش نکنید که حتی اگر بهترین اپیلاتورهای دنیا را نیز خریداری کنید، باز باید بصورت دستی از آن ها استفاده نمایید.
  • پس حتما به خوش دست بودن بدنه دستگاهتان اهمیت دهید و سرسری از آن رد نشوید!
  • این را نیز بدانید که زدن تمام موهای زائد بدن یک کار زمانبر است و نباید برای انجام آن عجله کنید و بی خودی پوست صورت و بدنتن را حساس نمایید.

تعداد تیغه های دستگاه

  • مورد بعدی برای انتخاب یک اپیلاتور مناسب توجه به تعداد تیغه های آن می باشد.
  • در این خصوص باید بدانید که هر چه تعداد تیغه های دستگاه شما بیشتر باشد، سرعت زدن موهای زائد و انجام کار با دستگاه برایتان کوتاه تر خواهد بود و کیفیت نهایی نیز برایتان بهتر نمایان خواهد شد.
  • البته نباید از درد بیشتر اپیلاتورهایی که دارای تیغه های بیشتری در قسمت سری خود هستند نیز غافل شود!
  • برای همین توصیه می کنیم اگر می خواهید هم کار زدن موهای صورت و بدنتان سریع انجام شود و هم درد کمتری را متوجه شوید که البته خیلی هم شدتی ندارد، می توانید به سراغ خرید مدل های تَر بروید.

عملکرد خشک یا تر محصول

  • اینکه عملکرد دستگاه شما بصورت خشک باشد و یا تر، نکته دیگری است که حتما باید به آن توجه کنید.
  • امروزه بسیاری از علاقه مندان به استفاده از اپیلاتورها برای کاهش درد ناشی از کندن موها از ریشه آنان ترجیح می دهند که در محیط های مرطوب نظیر حمام ها و یا اصلا در زیر آب و داخل استخر برای این کار اقدام نمایند که همین امر سبب می شود تا شما مجبور به خرید اپیلاتوری تر برای خود شوید.
  • این در حالی است که اگر از تب و تاب تحمل درد نه چندان زیاد کندن موها از ریشه برخوردار هستید، دیگر نیازی به خرید مدل تر ندارید و همان مدل خشک نیز کارتان را راه می اندازد.
  • ناگفته نماند که اگر اپیلاتور انتخابی شما از مدل تر باشد، حتما باید باتری خور باشد؛ زیرا اتصال به برق شهری و بردن آن به محیط های مرطوب دارای خطرات جدی می تواند برایتان باشد که اصلا قابل چشم پوشی نیست!

امکان تنظیم سرعت

  • خیلی خوب می شود اگر بتوانید اپیلاتوری را خریداری کنید که از قابلیت تنظیم سرعت بر روی خود برخوردار باشد.
  • اینطوری می توانید برای از بین بردن موهای زائد صورت خود از سرعت کم دستگاه و برای از بین بردن موهای دیگر بدنتان از سرعت بالای آن استفاده نمایید.
  • لازم به ذکر است که عمدتا اغلب اپیلاتورها از دو حالت سرعتی بر روی خود برخوردارند.

تناسب با نواحی مختلف بدن

  • علاوه بر تمام نکات فوق به تناسب تیغه دستگاهتان با ناحیه ای از صورت و بدن خود که قصد زدن موهای آن را کرده اید نیز باید توجه لازم را داشته باشید.
  • برای این منظور بهتر است در صورت تمایل به زدن موهای سر و صورت خود از مدل های باتری خور یا همان شارژی استفاده کنید که توان کمتری به نسبت مدل های برقی برخوردار هستند.
  • فراموش نکنید که با توجه به حساسیت پوست صورت انسان بهتر است تیغه دستگاه شما نازک و نرم در نظر گرفته شده باشد.

حجم صدای تولیدی دستگاه

  • اگر بخواهیم حقیقت را در خصوص میزان صدای تولیدی یک اپیلاتور برایتان بازگو کنیم باید بگوییم که هیچ دستگاه اپیلاتوری در دنیا نیست که بی صدا باشد!
  • البته داریم دستگاه هایی که با توجه به تکنولوژی به کار رفته در ساختار خود و همچنین برندی که از آن تولید شده اند دارای صدای کمتری نسبت به باقی محصولات موجود در بازار هستند.
  • با این حال یادتان بادش این تعداد تیغه و سرعت چرخش آن است که بر روی میزان صدای دستگاه شما بسیار موثر خواهد بود.

سایر ویژگی های یک اپیلاتور

  • اینکه اپیلاتور انتخابی شما از تعدادی سری متناسب با هر قسمت از بدن و صورت شما برخوردار باشد، از جمله مهمترین ویژگی های جانبی این قبیل از موبَرها بحساب آورده می شود.
  • همچنین وجود چراغ قوه برای مشاهده دقیق سطح پوست به منظور پاکسازی کاملا آن از موها و برس لایه بردار برای از بین بردن پوست های مرده روی بدنتان را نیز می توان از دیگر ویژگی های جانبی یک اپیلاتور تلقی نمود.

قیمت اپیلاتور

  • قیمت اپیلاتور با در نظر گرفتن تمامی موارد گفته شده در این مطلب مشخص می شود.
  • با این حال بد نیست بدانید که مدل های سیمی از مدل های شارژی و بی سیم گرانقیمت تر می باشند.
  • همچنین اپیلاتورهای تر در مقایسه مدل های مشابه خشک نیز با قیمت بیشتری در بازار بفروش رسانده می شوند.

 

نحوه نگهداری از اپیلاتور

  • اگر می خواهید از دستگاه اپیلاتور خود برای مدت زمانی طولانی استفاده کنید، بهتر است که حتما پس از هر بار استفاده از دستگاه اقدام به تمیز کردن آن نمایید.
  • برای این منظور می توانید قسمت سری دستگاه را به آرامی جدا کرده و سپس با استفاده از فرچه های مخصوص که معمولا در کنار دستگاه وجود دارند، اقدام به تمیز کردن آن نمایید.
  • در صورت نیاز به شستشوی سری دستگاه خود با توجه به مشخصات گفته شده پیرامون جنس بدنه و تیغه محصول وارد عمل شوید.
  • معمولا برای شستن سری یک اپیلاتور بهتر است تنها از آب و یک برس نرم برای جدا کردن لایه هایی از پوست مرده که بر وی تیغه چسبیده شده است، استفاده کنید.
  • البته برای اطمینان خاطر خود از تمیزی تیغه اپیلاتور نیز می توانید از یک دستمال کمی آغشته به الکل برای این منظور بهره گیری نمایید.
  • و نکته آخر در خصوص حراست هرچه بهتر از یک اپیلاتور این است که برای آن به دنبال یک جای ایمن بر روی میز آرایش و توالت خود باشید.

 

نکات استفاده از اپیلیدی

چگونه از اپیلیدی استفاده کنیم؟

دستگاه با اندکی زاویه به صورت مایل یا به صورت عمودی زاویه ۹۰ درجه روی پوست تان قرار دهید. بعد به ‌آرامی اپی ‌لیدی را روی پوست ‌تان سُر دهید و عقب و جلو ببرید. از اعمال فشار زیاد مخصوصا در نواحی حساس جلوگیری کنید.
سریع اپیلیدی را روی پوستتان نکشید، حرکت سریع اپیلاتور می تواند باعث شکستن موها از سطح پوست به جای کنده شدن موها از ریشه شود. سعی کنید آرام آرام آن را حرکت دهید تا دردتان هم کمتر باشد.
اپیلیدی را بر خلاف جهت رویش موها حرکت دهید تا به خوبی موها کنده و پوست تان تمیز شود. روی یک قسمت تمرکز کنید تا تار مویی را از دست ندهید و محل را کاملا صاف و تمیز کنید.
هرچه در زمان استفاده از اپیلیدی بیشتر تمرکز و آرام تر حرکت کنید کمتر نیاز است که به یک محل بر گردید. قبل از رفتن به مناطق جدید خوب ببینید که دیگر مویی نمانده باشد.

بعد از حمام از اپیلیدی استفاده کنید.

پوست شما باید تمیز و عاری از هرگونه چربی، کثیفی و آلودگی، کرم های مرطوب کننده و لوسیون و روغن ها باشد؛ به همین دلیل اپیلیدی را بعد از حمام استفاده کنید چون بهتر روی پوست حرکت می کند و موها را می کند.
همچنین آب گرم باعث باز ‌شدن منافذ پوست شده و موها راحت ‌تر از ریشه کنده می ‌شوند. یک ترفند برای بهتر عمل کردن اپیلیدی این است که قبل استفاده از آن موهای تان را در جهت خلاف جهت رویش مو، لیف بزنید. این عمل موجب می ‌شود موها از حالت خوابیده روی پوست خارج شوند و راحت تر به‌ وسیله دستگاه گرفته شوند.

نکات لارم برای استفاده از اپیلیدی

دستگاه اپیلیدی به دو دسته خشک و تر تقسیم می شوند. اپیلیدی تر یعنی می توان از دستگاه در حمام زیر آب هم استفاده کرد و درد اصلاح با آنها بسیار کمتر از حالتی است که پوست بدن کاملا خشک باشد.
همچنین زدودن موها با اپیلاتورهای تر مانع از حساس شدن پوست ، التهاب و قرمزی می ‌شود. از همه مهم تر اینکه آب گرم به آرامش بیشتر پوست کمک می ‌کند.
با این حال بعضی اپیلاتور خشک را انتخاب می کنند چرا که فکر می کنند موها در حالت خشک کمتر چسبنده اند و راحت تر کنده می شوند. چون موها به بدن می چسبند به همین دلیل مدت زمان اصلاح کمی طولانی‌ تر می‌ شود.
به هر حال باید قِلق کار با ایلیدی تر زیر آب را بدانید تا  وقت زیادی را برای اصلاح در حمام صرف نکنید.
برای رفع این مشکل اگر دست، پا و یا هر قسمتی که نیاز به اصلاح دارد، کاملا در آب قرار بگیرد، در حالت ایست موها روی بدن، یکدست خواهد شد و می ‌توان به سادگی  موها را با اپیلاتور زد.
در آخر این را بدانید اپیلاتور های تر زیر آب باید با باتری کار ‌کنند. اگر شارژ آن تمام شد نمی توانید به برق بزنید و استفاده کنید چنین کاری خطرناک است و دستگاه به طور اتوماتیک زیر آب قفل می ‌شود و برای جلوگیری از حوادث تلخ کار نخواهد کرد. قبل استفاده از اپیلیدی در زیر آب باید آن را کامل شارژ کنید.

پوست تان را آماده کنید.

برای استفاده از اپیلیدی خیس و قبل از اصلاح حدود 15 دقیقه درون آب گرم قرار بگیرید و به آرامی پوست را تمیز کنید و صابون بزنید.
برای اپیلاسیون خشک خلاف جهت رویش مو ها حوله را روی پوست بکشید. این عمل نه تنها پوست تان را خشک می کند بلکه باعث راست شدن موها و ضعیف شدن آنها نیز می شود.
اپیلاتور روی پوست خشک، بدون چربی، رطوبت و لوسیون بهتر عمل می کند. به طور کلی هرچه مو ها خشک تر باشند اپیلیدی بهتر و آسان تر موها را می کند.
اگر متوجه شدید که دستگاه موهای شما را به جای کندن می شکند، احتمالا مو ها به اندازه کافی خشک نشدند.

هیچ مرطوب‌ کننده ای قبل استفاده از اپیلیدی روی پوست تان نزنید.

همانطور که قبلا گفتم قبل استفاده از اپی لیدی پوست تان را با آب‌ گرم یا ولرم بشویید و از آلودگی ها و چربی ها پاک کنید.
بعد هنگام استفاده از اپیلیدی پوست و موی ‌تان را خشک کنید و از هیچ‌ مرطوب‌ کننده، کرم و یا لوسیون روی پوست ‌تان استفاده نکنید. چرا که موها به هم می‌ چسبند و به‌ وسیله دستگاه گرفته نمی‌ شوند.

موقع استفاده از اپیلیدی پوست تان را بکشید.

موقع کار دستگاه اپیلیدی در یک دست و با دست دیگر پوست تان را بکشید تا صاف شود که هم موها را بهتر ار ریشه در آورد و هم درد را کمتر می کند.
این عمل را مخصوصا در مکان هایی که پوست تان چین می خورد مثل زیر بازو ها، ران ها، زانو ها و ساق های پا انجام دهید.

اپیلیدی را درجه پایین تر آن روشن کنید.

اکثر اپیلیدی ها دارای 2 حالت سرعت می باشند. اگر نسبت به درد حساس هستید برای اینکه درد اپیلیدی را کمتر کنیم بهتر است آن را روی درجه آرام تنظیم کنید.
البته می توانید سرعت بالاتر آن را امتحان کنید و اگر مشکلی نداشتید آن را انتخاب کنید. در درجه بالاتر موها با سرعت بیشتری کنده می شوند به همین دلیل ممکن است درد بیشتری را حس کنید.

زمان استفاده از اپیلیدی

بهترین زمان استفاده از دستگاه اپیلیدی ، عصر و یا شب است. چون اگر پوست شما دچار التهاب، خارش، جوش و دانه های قرمزی شود تا صبح فردا از بین خواهد رفت.
از بین رفتن قرمزی های پوست زمان می برد و اگر شب از دستگاه استفاده کنید این قرمزی تا صبح می رود و شما می توانید فردا از دیدن پوست صاف و نرم خود لذت ببرید.

انجام عمل اصلاح را متوقف کنید.

اگر بخواهید همه موهای بدن تان را به یکباره بزنید خیلی سخت خواهد بود. اینگونه مدت زمان طولانی را باید صرف کنید و خسته می شوید. مجبور نیستید که همه را یکجا بزدایید. برنامه ریزی کنید.
یکبار پاهای تان را بزنید، فردا دست های تان و پس فردا ران پاها را.

چگونه بعد از اپیلیدی جوش نزنیم؟

پیشنهاد می کنم بعد از استفاده از اپیلیدی یک مرطوب کننده ملایم بدون الکل یا کرم های مخصوصی که وجود دارد را خریداری کنید و بلافاصله روی موضع بمالید تا التهاب پوست برطرف شود.

چگونه اپیلیدی را تمیز کنیم؟

بهتر است اپی ‌لیدی بعد از مصرف تمیز شود. برخی اپلیدی ها برس تمیز کننده جزء امکانات جانبی انها هست اگر هم نداشت یک مسواک بردارید و موهای اضافی درون آن را بیرون بیاورید.
اگری سری اپیلدی قابل شستشو است می توانید آن را با آب و کمی مایع بشویید یا آن را با ماده ای ضدعفونی کننده مانند الکل پاک کنید.

چقدر طول می کشد تا موها دوباره در بیایند.

رویش مجدد موها بستگی سرعت رشد آنها دارد که از فردی به فرد دیگر متفاوت است. تقریبا 2-3 هفته به طور طبیعی طول می کشد و موهای جدید نسبت به موهای قبل نرم ‌تر و نازک ‌تر خواهد بود.
اگر قسمتی از موها روییده و در قسمتی دیگر هنوز در نیامده از اپیلیدی استفاده نکنید صبر کنید تا یکدست شوند.
موها باید حداقل 2 میلی متر رشد کنند تا به راحتی توسط دستگاه گرفته و کنده شوند. اگر موهای شما جوانه خیلی کوچک زده نخواهید فورا آن را با دستگاه بردارید چرا که به سختی کنده می شوند و باعث ایجاد زخم، فرو رفتن مو در پوست و التهاب خواهند شد. همچنین خیلی هم اجازه ندهید موها بلند شوند زیرا برداشتن آنها سخت تر خواهد بود و درد بیشتری را متحمل خواهید شد.
.
منابع:
.https://bistbarg.com
.https://list20.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!