راهنمای مژه مصنوعی

معرفی انواع مژه های مصنوعی

مدل تکی: مژه مصنوعی تکی که به آن دانه ای نیز گفته می شود در حقیقت بصورت چند مژه گره خورده از انتها با هم تولید می شوند و اصولا برخلاف نامشان تکی نیز بفروش رسانده نمی شوند و می توان در بازار با بسته هایی از آنان مواجه شد که چیزی بین ۳۰ الی ۶۰ عدد از این جنس مژه های تکی را در طول های مختلف در خود دارا می باشد.
این نوع از مژه ها بهترین گزینه برای تمام کسانی هستند که می خواهند دارای مژه هایی پُر پشت باشند و یا هر قسمت از مژه های خود را که دوست دارند با آن ها پوش دهند. لازم به ذکر است که استفاده از این نوع مژه ها در گوشه های بیرونی چشمان شما سبب درشت تر شدن آن در صورتتان می گردد.
مدل مغناطیسی: بهترین انتخاب برای شما که به تازگی می خواهید از مژه های مصنوعی بر روی چشمان خود استفاده کنید، مدل های مغناطیسی هستند که دارای دو لایه می باشند و به سبب خاصیت مگنتی خود برای نصب آن هیچ نیازی به چسب و کسب مهارت در کار با چسب ندارید!
تنها کافی است لایه اول این نوع از مژه ها را به قسمت بالایی چشم و درست بر روی خط چشم خود نصب نمایید و سپس لایه دوم آن را از پایین به آن متصل کنید؛ در حقیقت اینطوری اگر مژه ای بر روی چشم شما با هر میزان کوتاهی و بلندی و همچنین نازکی و ضخیمی وجود داشته باشد، در بین این دو لایه از مژه های مصنوعی قرار داده می شود.
این را نیز به ذهن خود بسپارید که در کنار استفاده راحت از این مدل مژه ها به سبب دو لایه بودن آنان، ظاهر مژه های شما بسیار پهن و ضخیم می شود.
مدل خوشه ای: مژه های خوشه ای یا دسته ای در واقع چیزی بین مدل های تکی و نواری هستند. در این مدل از محصولات آرایشی ما با تعداد مژه کوتاه بلند مواجه هستید که بر روی تکه های نواری چسبیده شده اند تا عمل چسباندن آنان به خط چشم و پوشش دادن نقاطی که مژه های آن ریخته است، برای شما عزیزان آسانتر گردد.
کار با مژه های مصنوعی مدل خوشه ای برای هر کسی راحت است و اصلا زمانبر بحساب آورده نمی شود؛ با نصب این مژه ها در قسمت های گوشه از چشم می تواند حالت چشم هایتان را گربه ای نمایید.
مدل فانتزی: مژه مصنوعی فانتزی اصلا تعریفی برای توضیح دادن خود ندارد؛ چرا که از این نوع مژه ها اصولا تنها برای مهمانی های با تم حضور خاص و یا اجراهای مختلف هنری استفاده می شود و بهره گیری از آن ها بصورت روزانه و برای زیبایی صورت شما اصلا توصیه نمی شود!
مدل کوتاه بلند: نوع دیگری از مژه مصنوعی های موجود در بازار همین مدل؛ یعنی مدل های کوتاه و بلند هستند که یک در میان از مژه هایی کوتاه و بلند در ساخت آنان استفاده شده است و همین دلیل سبب طبیعی تر جلوه کردن آنان بر روی چشمان شما می گردد.
البته توجه داشته باشید که این نوع از مژه ها بطور ۱۰۰٪ از مواد مصنوعی ساخته شده اند و تنها از ظاهری طبیعی و زیبا برخوردار هستند. مژه های کوتاه و بلند گزینه خوبی برای استفاده روزانه می باشند.
مدل نواری: مژه مصنوعی نواری که نام دیگرش مژه های استریپ می باشد در حقیقت دارای مژه های چسبیده شده بر روی یک نوار هستند که برای استفاده از آن باید این نوار را به شکل دقیقی بر روی خط چشم چه در بالای آن و چه در قسمت زیرین آن قرار داد.
این مدل از مژه ها رایج ترین نوع موجود در بازار هستند که البته استفاده از آن ها نیاز به کمی تمرین و وقت بیشتر خصوصا برای گریمورها ‌و آرایشگران دارد.

نکات مهم هنگام خرید مژه مصنوعی

انتخاب نوع مژه

  • اولین نکته در خصوص خرید مژه مصنوعی توجه به نوع آن دارد.
  • برای این منظور توصیه می کنیم به مطالعه بخش قبلی از همین مطلب بپردازید.
  • ما به خوبی برایتان ذکر کرده ایم که هر نوع از این قبیل محصولات آرایشی چه مزایا و معایبی در هنگام تصب و استفاده برایتان دارند.

جنس طبیعی یا مصنوعی

  • نکته دوم برای انتخاب مژه مصنوعی توجه به جنس طبیعی یا مصنوعی آن دارد.
  • حقیقتش را بخواهید درصد بالایی از مژه های موجود در بازار از مواد مصنوعی طراحی و تولید شده اند.
  • با این حال اما می توان با کمی گشت و گذار بیشتر در بازار با مدل های طبیعی از آنان نیر مواجه شد.
  • یادتان باشد که استفاده از هر دو نوع مژه طبیعی یا مصنوعی می تواند زیبایی صورت شما را دو چندان نماید به شرط اینکه حالت مژه انتخابی شما بیش از حد فر نداشته باشد!

شکل ظاهری مژه ها

  • فاکتور مهم بعدی در انتخاب و خرید مژه مصنوعی توجه به شکل ظاهری آن می باشد که این مورد فارغ از دسته بندی نوعی این مدل از لوازم آرایشی است.
  • یعنی شما باید خودتان مشخص کنید که با توجه به حجم موی صورت خود و حالت چشم هایتان نیاز به خرید چه نوع مژه ای با چه شکلی برای خود پیدا کرده اید.
  • در این خصوص بد نیست بدانید که شکل مژه ها به دسته های پُر پشت، کوتاه، بلند و همچنین ترکیبی تقسیم بندی می شود.

تناسب با فرم چشم

  • نکته دیگری که حتما در هنگام انتخاب یک مژه مصنوعی باید به آن توجه کنید، تناسب آن با فرم چشم هایتان می باشد.
  • برای این منظور توصیه می کنیم خیلی خوب به فرم چشم های خود در صورتتان توجه نمایید.
  • سپس با توجه به اینکه چشم هایتان بادامی، فرو رفته، بیرون زده، پلک افتاده و یا تک پلکی است بهترین مدل را برای خود انتخاب نمایید.
  • مثلا برای چشم های ریز و فرو رفته در زیر استخوان ابرو بهترین گزینه استفاده از مژه های بلند خصوصا در قسمت های میانی آن می باشد.
  • توصیه می کنیم اگر از این موضوع خیلی سر در نمی آورید با یک فرد مجرب در این عرصه مشورت نمایید.

رنگ مژه مصنوعی

  • حقیقتش را بخواهید طبعا شما باید در بازار به دنبال خرید مژه مصنوعی در رنگ مشکی برای خود باشید تا به خوبی ظاهر طبیعی صورتتان را حفظ کنید.
  • اما با این حال اگر از جمله افرادی هستید که رنگ موهایتان روشن است، استفاده از مژه مصنوعی هایی در رنگ قهوه ای نیز برایتان بلا مانع است!
  • با این حال اما یادتان باشد که امروزه مژه های مصنوعی از تنوع رنگی بسیار زیادی برخوردار هستند که خب همچون مدل های فانتزی بیشتر از رنگ های دیگر آن نظیر آبی، سبز، قرمز، شرابی و … برای مهمانی ها و دیزاین چشم ها برای اجراهای هنری استفاده می شود.

طریقه نصب مژه ها

  • مژه مصنوعی شما در حالت استفاده می شود که یکی با چسب است و دیگری با قابلیت مگنتی آن امکان پذیر است.
  • خب همانطور که می دانید این تنها مژه مصنوعی های مغناطیسی هستند که با استفاده از خاصیت مگنتی بر روی چشم های شما سوار می شوند.
  • و عموم مژه های آرایشی بواسطه چسب بر روی خط چشم شما چسبیده می شوند که در این صورت بایستی به رنگ چسب و ترکیبات آن توجه نمایید.
  • مثلا اگر نسبت به استفاده از لاتکس حساسیت دارید، بهتر است برای این منظور به سراغ استفاده از چسب های فاقد آن برای خود بروید.
  • همچنین اگر تازه کار هستید از چسب های بی رنگ و اگر حرفه ای می باشید از چسب هایی تیره که نقش خط چشم را برایتان ایفا می کنند، استفاده نمایید.

قیمت مژه مصنوعی

  • قیمت مژه مصنوعی با در داشتن تمامی موارد گفته شده در این مطلب مشخص می شود.
  • با این حال یادتان باشد که اصل بودن مژه ها با توجه به نزدیکی بیش از حد آنان به چشم ها خیلی در سلامت چشمان شما موثر است.
  • پس همواره لوازم آرایشی خود را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید و سعی کنید به دنبال مدل هایی برای خود باشید که زیبایی را دو دستی تقدیم صورت شما می نمایند.

 

آموزش چسباندن مژه مصنوعی:

استفاده از مژه مصنوعی باید تنها محدود به موقعیت های خاص شود. همچنین بسیار مهم است که از نوع مرغوب آن استفاده شده و به صورت صحیح بچسبانید. اگر میخواهید فن سازی مژه انجام دهید ابتدا مهارت لازم را کسب کنید، درصورتی که قدری تمرین داشته باشید، استفاده از آن راحت است. در این اموزش، مرحله به مرحله نحوه چسباندن مژه مصنوعی را شرح می دهیم:
ابزار مورد نیاز: مژه مصنوعی، چسب مژه ، موچین

مراحل قبل از گذاشتن مژه مصنوعی
ابتدا مژه مصنوعی را از جعبه در می آوریم.به آرامی این کار را انجام دهید.مژه را با دستتان کمی به داخل حالت دهید تا خوب فرم بگیرد.

سپس مژه مصنوعی را روی پلک قرار دهید و اندازه آن را مشخص کنید اضافه آن را کوتاه کنید.
حال چسب مخصوص مژه را روی مژه مصنوعی بمالید. اگر چسب را قبلا استفاده کردید با خلال دندان لبه های آن را تمیز کنید.
وقتی مژه را چسب زدید دو سر آن را بیشتر چسب بزنید تا محکم تر بچسبد.

 

نکات چسباندن مژه مصنوعی:

– اگر میخواهید دوباره از همان مژه مصنوعی استفاده کنید، آنرا کاملاً تمیز کنید. با استفاده از یک گوش پاک کن و شیر پاک کن چشم هر چه چسب، خط چشم، و یا ریمل باقی مانده را پاک کنید. مژه مصنوعی را در جعبه اش بگذارید.
– برای جلوگیری از اذیت شدن چشم، پیش از خواب مژه مصنوعی را بردارید.
– برای گذاشتن مژه مصنوعی به یک محیط پر نور بروید تا بهتر خط طبیعی مژه را ببینید. پس از خشک شدن چسب، قدری ریمل بزنید.
_ برای پُر کردن تمام فاصله ها و طبیعی تر به نظر رسیدن، خط چشم بکشید.
– حتماً پیش از نصب مژه مصنوعی آرایش چشم هایتان را انجام دهید. بسته به بلندی و پُریِ مژه مصنوعی، سایه زدن ممکن است سخت شود.
– میتوانید چند مرتبه از همان مژه مصنوعی استفاده کنید. برای گذاشتن مژه مصنوعیِ دانه ای هم از همین شیوه استفاده کنید. برای چسباندن آنها باید از گوشه ی بیرونی چشم آغاز کنید تا به گوشه ی درونی برسید.
– درصورتی که انگشتانتان می لرزند، میتوانید از خلال دندان برای جای گذاری مژه مصنوعی استفاده کنید. با دستانی محکم و بدون لرزش خط چشم بکشید. خطی که صاف و مستقیم نباشد غیر حرفه ای و زشت بنظر می رسد.

نکاتی مهم در استفاده از این مدل لوازم آرایشی

  • در وهله اول یادتان باشد که هیچوقت نباید از مژه مصنوعی استفاده شده توسط شخصی دیگر بر روی چشمان خود استفاده نمایید.
  • همچنین یادتان باشد که پیش از چسب زدن به نوار انتهایی مژه ها آن را به خوبی تمیز کنید تا هیچ آلودگی بر روی سطح آن وجود نداشته باشد.
  • در صورت چسبیده شدن محکم مژه ها به خط چشم و دشوار شدن جداسازی آن کمی روغن به نوک انگشتان خود زده و به آرامی شروع به مالیدن گوشه های چشمتان کنید و سپس به آرامی مژه را جدا نمایید.
  • یادتان باشد بافت دور چشم بسیار حساس است و نباید بیخود و بی جهت سبب تحریک و وارد شدن آسیب به آن شوید.
  • و نکته آخر اینکه هرگز با مژه های مصنوعی خود به تخت خواب نروید و قبل از خوابیدن خود حتما آن را از روی چشمانتان جدا سازید.

.
منابع:
.https://idat.ir
.https://list20.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!