راهنمای ریمل ابرو

ریمل ابرو، این روزها از لوازم آرایش ضروری توی میکاپ صورت به حساب میاد به خصوص برای آرایش مهمانی که خانوما معمولا آرایش غلیظ و بولد دارن. داشتن ابروهای پر، کاملا بولد و خوش حالت که با سبک آرایش کلی صورت هماهنگ باشه، باعث میشه صورت شاداب تر و جوان تری داشته باشید و از طرفی، راحتی استفاده از ریمل ابرو، اونو به یکی از لوازم آرایش محبوب خانوم ها تبدیل کرده که خوبه روش استفاده از اون و آرایش کردن با ریمل ابرو رو یاد بگیرید.

مزایا و کاربردهای ریمل ابرو

اضافه کردن رنگ دلخواه به ابروها

ریمل ابرو معمولا در رنگ ها و سایه های رنگی مختلفی تولید و ارائه میشه که هر خانومی می تونه با توجه به رنگ ابروها و رنگ موها، شید متناسبی از اون رو انتخاب و تهیه کنه. شما می تونید با ریمل ابرو، رنگ ابروهاتون رو بولدتر، گرم تر، تیره تر یا روشن تر کنید.

حالت دادن به ابروها

ابروها به صورت طبیعی، حالت نامرتب و به هم ریخته ای در طول روز به خودشون میگیرن که استفاده از ریمل ابرو باعث میشه مرتب تر، شانه شده و کاملا زیبا به نظر برسن. ضمن اینکه خیلی از خانوما با حالت طبیعی رویش تارهای ابروهاشون مشکل دارن که می تونن با ریمل ابرو، اونا رو منظم تر و شکیل تر کنن.

پر کردن جاهای خالی ابرو

شاید بزرگ ترین مزیت استفاده از ریمل ابرو همین باشه! پر کردن بخش های خالی ابروها که اگه این کار رو با مداد روی پوست انجام بدید، اصلا طبیعی به نظر نمیرسه، اما با استفاده از ریمل ابرو (چه حاوی ژل حجم دهنده باشه و چه حاوی میکرو فیبر)، می تونید به شکل تارهای طبیعی، جاهای خالی ابرو رو پر کنید.

نکات مهم برای خرید ریمل ابرو

برای خرید ریمل ابرو به نکات زیر هم دقت کنید. یادتان باشد که ریمل مناسب دارای ویژگی‌های زیر است:
زود خشک‌شدن
ریملی که خریداری می‌کنید باید بلافاصله بعد از استفاده خشک شود. ریمل‌هایی که زود خشک نمی‌شوند معمولا در هنگام عرق‌کردن هم، ریزش و اطراف ابرو را رنگی و کثیف می‌کنند.
انتخاب رنگ مناسب ریمل ابرو
همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، رنگ ریمل ابرو باید متناسب با رنگ پوست و موی هر فرد باشد. پیشنهاداتی در این زمینه وجود دارد:

  • موی سیاه، بهتر است از ریمل‌ رنگ خاکستری یا قهوه‌ای دودی استفاده کنند.
  • موی قهوه‌ای تیره، بهتر است از ریمل رنگ قهوه‌ای تیره یا موکایی استفاده کنند.
  • موی قهوه‌ای روشن، بهتر است از ریمل‌ رنگ قهوه‌ای روشن یا قهوه‌ای دودی استفاده کنند.

برای اینکه بدانید کدام رنگ ریمل ابرو برایتان مناسب‌تر است، باید زیر نور بروید و ببینید که رنگ موهایتان دقیقا چه طیفی را پوشش می‌دهد. بعد به دنبال ریملی باشید که رنگش هم‌رنگ موهایتان یا یک‌ درجه تیره‌تر از آن است. البته انتخاب رنگ تاحدی سلیقه‌ای است اما اگر ابروهایتان پرپشت است و دوست دارید با ریمل ابرو به آنها حالت بدهید و کمی رنگ اضافه کنید، یادتان باشد که دور رنگ‌های تیره را خط بکشید. چون در نهایت، نتیجه خوبی عایدتان نمی‌شود. اما اگر ابروهایی کم‌پشت دارید، خرید ریمل ابرو با رنگی تیره‌تر برایتان بهتر است.

روش استفاده از ریمل ابرو

چطور از ریمل ابرو استفاده کنیم؟ و در هنگام استفاده از ریمل ابرو می‌بایست به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • در هنگام خرید ریمل ابرو حتما به رنگ ابروهایتان توجه داشته باشید و رنگی شبیه یا نهایتا یک درجه تیره تر یا روشن تر از ابروهایتان تهیه کنید.
  • در هنگام استفاده از ریمل ابرو، آن را از پایین به بالا بر روی ابروهایتان بکشید تا حالت طبیعی ابرو حفظ شود.
  • ریمل ابرو، به خاطر فرمولاسیون مواد تشکلیل دهنده اش، هم عمل فیکساتور را برای ابرو انجام داده و هم به ابروها رنگ می‌دهد. به همین علت باید از ریمل ابرو در مرحله آخر میکاپ استفاده کنید، تا اگر رنگ و گردی از سایر مواد آرایشی که روی صورت زدیم به ابروها نشسته را پوشش دهد.
  • هنگام استفاده از ریمل ابرو به این نکته مهم توجه داشته باشید دو مرتبه استفاده از ریمل ابرو، حتی با فاصله زمانی کم بر روی ابرو اشتباه است. چرا که به محض اینکه ریمل ابرو را به ابروهای خود زدید خشک می‌شود، و با چندین مرتبه استفاده رنگ و مواد ریمل تکه تکه می‌شود و ابروها را بهم ریخته و نامنظم می‌کند.
  • پاک کننده ریمل ابرو: ریمل ابرو را می‌توان به راحتی و با استفاده از پاک کننده‌های آرایشی از روی ابرو پاک کرد.

 

استفاده نادرست ریمل‌ ابرو و عوارض آن

با توجه به این که ریمل ابرو برای خانم هایی که دارای ابرو های کم پشت هستند می تواند بسیار  مناسب باشد اما نباید فراموش کرد که ریمل‌ ابرو نیز مانند هر لوازم آرایشی دیگری ممکن است همراه با عوارضی جانبی برای فرد باشد.
در بیشتر موارد ممکن است تا مایع داخل ریمل ابرو از مواد نامرغوب و بی کیفیتی تهیه شده باشد از این رو امکان بروز آلرژی پوستی و یا حتی ریزش ابرو بسیار زیاد است برخی از عوارض و مشکلات جانبی ناشی از مصرف ریمل ابرو عبارتند از:
* ریز و یا از بین رفتن کامل موی ابروها
* بروز آلرژی و التهاب پوستی در ناحیه ابرو
* پوسته پوسته شدن پوست ابروها
* بروز خارش در ناحیه پوست ابروها
* احساس سوزش و ورم در ابرو‌ها
.
منابع:
.https://khedmatazma.com
.https://toptarin.net
.https://iranous.com

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!