راهنمای پنکیک

اول از همه نیاز است که کارایی پنکیک صورت در بین لوازم آرایشی را بدانیم. پنکیک یا پودر آرایشی، یک پودر فشرده است که کارکرد اصلی آن پوشش دهی ایرادهای پوست و یکدست کردن آن است. در واقع فونداسیون اولیه پوست زمانی تکمیل می شود که در نهایت، از پنکیک هم استفاده شود.
یکی دیگر از اثرات پنکیک بر روی آرایش و پوست این است که حالت براقی و میزان تجمع چربی پوست را کاهش می دهد. قصه پوست چرب و اذیت های آرایشی اش را که می دانید! برای رهایی از این مشکل، استفاده از بهترین پنکیک موجود برای پوستتان، تا حدود زیادی اثربخش خواهد بود. خاطر نشان می کنیم که برای رفع این مشکلات نه فقط حین آرایش که در طول روز باید مراقبت های ویژه داشته باشید.

مشخصات پنکک خوب

همه اشخاص پوستی یک‌دست، سالم و شفاف می‌خواهند و بعضی افراد از این نعمت محرومند و احتیاج به پنکک با پوشانندگی بالا دارند که جای جوش و لک‌ های صورت را کاور کند. موارد زیر مهم ترین مشخصه های یک پنکک خوب را بیان می کند:

  • کنترل کننده چربی پوست
  • مات کننده پوست
  • طبیعی جلوه دادن آرایش صورت
  • پوشانندگی بالا
  • ماندگاری بالا
  • مانع بروز انواع جوش و لک صورت
  • مناسب برای مصرف روزانه

پنکک خوب به راحتی نریخته، تغییر رنگ و حالت نداده و ماندگاری آرایش را تضمین می کنند. باید توجه داشت که مهم ترین مزایای استفاده از پنکک خوب کنترل چربی پوست، مات کردن آن و طبیعی جلوه دادن آرایش صورت است.

  • پوست چرب: باید بدانید افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند بهتر است به جای کرم پودر از پنکک استفاده کنند. پنکیک به خاطر ساختار جامد و پودری چربی کمتری دارد و به همین علت مانع مسدود شدن منافذ پوست شده و از چرب شدن بیش از اندازه صورت و ایجاد آکنه جلوگیری می کند.
  • پوست خشک: در صورتی که به دنبال پنکک مناسب برای پوست خشک می گردید، حتما به سراغ پنکیک‌های ملایم غیر مات که چربی پوست را خیلی جذب نمی‌کنند بروید. اگر پوست شما زیاد عرق می‌کند، باید پس از استفاده از کرم پودر و پنکیک حتما از فیکساتور استفاده کنید. فیکساتور کمک می‌کند تا آرایش مدت زمان بیشتری روی پوست باقی بماند. علاوه بر این، پودر فیکس کننده قابلیت مات کردن پوست هم دارد. پودر تثبیت کننده آرایش به صورت بی‌رنگ، رنگی، اکلیلی و درخشان در برندهای مختلف وجود دارد.

.

نکاتی قبل از خرید پنکک که بهتر است بدانید

برای خرید پنکک باید به نکاتی مانند رنگ پنکک، قیمت پنکک و تاثیر استفاده از پنکک توجه داشت که به طور تفصیلی هر یک را توضیح خواهیم داد.

  • رنگبندی پنکک شون

پنکک شون در رنگبندی متنوع برای رنگ‌های مختلف پوست تولید شده است. در رنگبندی پنکک شون هم از رنگ هلویی و هم از رنگ‌هایی با تم زرد استفاده شده است. رنگبندی پنکک شون با بالارفتن شماره تیره‌تر می‌شود. رنگ بندی های پنکک شون بسیار متنوع و جذاب است. توجه داشته باشید که انتخاب رنگ پنکک کاملا به نوع آرایش و تناژ پوست شما بستگی دارد.

  • قیمت پنکک شون

قیمت یک مقوله بسیار مهم در خرید لوازم آرایشی است. همگی ما به دنبال خرید لوازم آرایشی با کیفیت و با قیمت مناسب هستیم. پنکک شون با توجه به مواد اولیه گیاهی و با کیفیتی که در تولید آن استفاده شده، قیمت بسیار مناسبی دارد و در مقایسه با نمونه های خارجی کیفیتی مشابه با قیمتی فوق‌العاده مناسب در اختیار شما می‌گذارد. در تهیه و تولید پنکک شون از مواد طبیعی استفاده می‌شود.

  • تاثیر استفاده از پنکک شون

بعد از استفاده از پنکک شون پوست مات شده و آرایش، نمای مخملی و یکدست به خود می‌گیرد. پوست دیرتر چرب شده و آرایش ساعت‌ها روی پوست ماندگاری خواهد داشت. پوشانندگی آن بسیار رضایت بخش است و می‌تواند تمام لک‌ها و معایب صورت را به خوبی بپوشاند. همیشه می‌توان از پودرها خصوصا پنکک برای مات نگه داشتن پوست استفاده کرد.
.

انتخاب پنکک با توجه به نوع پوست

پنکک شون برای انواع پوست مناسب است و هر نوع پوستی با هر ویژگی که دارد می‌تواند از آن استفاده کند. این محصول برای پوست‌های خشک مناسب است، زیرا باعث خشکی پوست نمی‌شود. بهتر است قبل از میکاپ از مرطوب کننده استفاده شود تا پنکک بهتر روی کرم پودر بخوابد و پوست کیکی به نظر نرسد. افراد دارای پوست های چرب نیز می‌توانند از پنکک شون برای مات کردن آرایش خود از آن استفاده کنند.
 

انتخاب پنکک با توجه به تست پوشانندگی

پنکک چون حالت پودری دارد و پودر به تنهایی روی پوست به خوبی نمی‌خوابد، باید پوست را با مرطوب کننده مناسب پوست ، مرطوب کرد و بعد با پنکک روی آن ضربه بزنیم. پنکک شون را هم می‌توان به تنهایی روی مرطوب کننده و هم روی کرم پودر استفاده کرد. از پنکک‌های تیره‌تر از رنگ پوست نیز می‌توان به عنوان برنزر استفاده کرد و صورت را با آن کانتور کرد.
بهترین روش استفاده از پنکک استفاده از یه براش با سری بزرگ و مویی است. براش را به آرامی به پودر آغشته کرده و آرام به آن ضربه می‌زنیم تا اضافه‌های پودر از براش ریخته و بعد با حرکات ضربه‌ای ملایم آن را به کل صورت می‌زنیم. در استفاده از پنکک نباید زیاده روی کرد، زیرا پوست حالت کیکی و غیر طبیعی به خود گرفته و میکاپ جذابیت نخواهد داشت.
.

روش صحیح استفاده از پنکیک:

با تمام مزایایی که برای پنکیک ذکر شد، استفاده غلط از آن می‌تواند ظاهر بسیار مصنوعی و ناخوشایندی را برای شما ایجاد کند. برای جلوگیری از این مشکل باید روش درست استفاده از پنکیک را یاد بگیرید. برای زدن پنکیک مراحل زیر را دنبال کنید.

۱- آماده سازی صورت:

  • شستن صورت با شوینده ملایم:

برای شستن صورت خود از یک پاک کننده صورت و آب ولرم استفاده کنید. روی قسمت‌هایی که چربی بیشتری دارد، مانند پیشانی و بینی تمرکز کنید. سپس صورت خود را با آب خنک بشویید تا منافذ پوست شما بسته شود و با یک حوله تمیز خشک کنید. با پاکسازی چربی صورت، بوم تمیزی برای آرایش شما ایجاد می‌شود.

  • مرطوب کننده بزنید:

مقدار کمی کرم مرطوب کننده را به صورت و گردن خود بمالید تا پوست شما آبرسانی شود. مرطوب سازی پوست باعث می‌شود تا پنکیک شما خشک به نظر نرسد. اجازه دهید مرطوب کننده به مدت ۶۰ ثانیه روی پوست شما بنشیند تا کاملاً جذب شود.

۲- پرایمر:

مقداری پرایمر به اندازه نخود را با انگشت به صورت خود بمالید. پرایمر را در هر ناحیه از صورت خود که منافذ بزرگ یا چروک دارد، بزنید. پرایمر باعث می‌شود که منافذ پوست کوچکتر به نظر برسند و خطوط ریز را پر می‌کند. همچنین باعث می‌شود پنکیک شما بیشتر دوام بیاورد. برخی بعد از زدن کرم ضد آفتاب شروع به زدن پنکک می کنند.

۳- استفاده از پنکیک:

  • یک براش کابوکی یا پایه گرد را روی پنکیک بچرخانید.

براش آرایشی را با ضربات کوتاه روی پنکیک به عقب و جلو ببرید تا پنکیک کاملا روی موهای براش را بپوشاند. به لبه براش ضربه بزنید تا پودر اضافی از بین برود. این کار اطمینان می‌دهد که پنکیک زیادی روی براش ندارید.

  • پنکیک را با حرکت چرخشی ملایم روی پوست خود اعمال کنید.

از فشار ملایم استفاده کنید تا براش را روی پوست خود بچرخانید. از مرکز صورت به سمت بیرون کار کنید. این کار را در سراسر پوست خود انجام دهید تا ظاهری طبیعی داشته باشید.

  • اگر تاپ پوشیده‌اید، می‌توانید روی گردن یا دکلته خود نیز پنکیک بزنید.
  • در جایی که نیاز دارید پوشش بیشتری ایجاد کنید.

با استفاده از همان حرکت غلتکی، پودر بیشتری را روی هر قسمتی که می‌خواهید بیشتر بپوشانید، بمالید. هر بار یک قسمت را پنکیک بزنید، و سپس مکث کنید تا ناحیه را در آینه بررسی کنید. وقتی پوشش مورد علاقه شما بدست آمد، متوقف شوید. با این کار می‌توانید مناطق خاصی از صورت خود را بدون آرایش بیش از حد در کل صورت پنهان کنید.

  • برای پوشش بیشتر از یک اسفنج آرایشی مرطوب استفاده کنید.

یک اسفنج آرایشی را با آب ولرم مرطوب کرده و به پنکیک خود بمالید. اسفنج را به آرامی بر روی پوست خود، از مرکز صورت به سمت بیرون، بمالید. در صورت داشتن لکه‌های گسترده یا تغییر رنگ زیاد، این کار پوشش بیشتری را ایجاد می‌کند.

  • در صورت تمایل به استفاده از اسفنج آرایشی، باید این کار را قبل از استفاده از براش انجام دهید. انجام چنین کاری بعد از آن باعث می‌شود آرایش شما کیکی به نظر برسد.

۴- تمدید آرایش:

  • از پاف داخل پنکیک خود استفاده کنید

اکثر پنکیک‌ها، پاف‌هایی درون بسته بندی خود دارند که در صورت عدم دسترسی به براش می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر بیرون از منزل هستید و می‌خواهید آرایش خود را تمدید کنید، با استفاده از این پاف، مقداری از پنکیک را روی قسمت‌هایی که کمرنگ شده بکشید.
.

نکات استفاده از پنکیک:

  • کاربرد پنکیک به نوع پوست بستگی دارد. در صورت داشتن پوست خشک، پنکیک را فقط روی ناحیه T و زیر چشم اعمال کنید. از استفاده از آن در قسمت‌های خشک صورت خودداری کنید زیرا در نهایت ممکن است تکه تکه و کیکی به نظر برسد.
  • کسانی که پوست چرب دارند می‌توانند پودر را در سراسر صورت و مطمئناً بیشتر در مناطقی که چربی بیشتری دارند بمالند، مخصوصاً در ناحیه T.
  • هنگام استفاده از پنکیک، صبر کنید تا مرطوب کننده و پرایمر کاملا جذب پوستتان شوند. در غیر این صورت، در نهایت ظاهری ناخوشایند و ناهموار خواهید داشت.
  • زمانی که به پوشش سریع و قوی نیاز دارید، اسفنج‌ها بهترین گزینه هستند. کاربرد آن‌ها آسان است و پوشش بیشتری را ایجاد می‌کنند
  • رتگی را را انتخاب کنید که نزدیک به رنگ پوست شما باشد. انتخاب سایه روشن می تواند پوست را پس از مدتی خاکستری نشان دهد.
  • در صورت تمایل به استفاده از کانسیلر، بهتر است بعد از پنکک از کانسیلر پودری استفاده کنید.

.
منابع:
.https://rosesorkh.com
.https://mootanroo.com

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!