راهنمای سفیدکننده دندان

اگر میخواهید واقعا دندانهایتان سفید شوند از هر روشی که استفاده میکنید باید در آن عامل بلیچینگ دخیل باشد و در تماس با سطح دندانها قرار بگیرد. در برخی از روشها از چسب سفید کننده یا ژل و تری استفاده میشود. در مورد قلم سفید کننده دندان ، ژل بلیچینگ با کمک یک قلم یا فرچه کوچک، مستقیما روی سطح دندان نقاشی میشود. پس از این که ژل روی دندانها مالیده شد، سخت شده و به یک لایه چسبنده ای تبدیل میشود که خاصیت سفید کنندگی دارد. پس از مدتی، این لایه خود به خود حل شده یا باید شسته شود.

نکات مهم در خرید و مصرف سفیدکننده ­های دندان

1. تقریبا نیمی از افراد هنگام استفاده از محصولات سفیدکننده دندان، دچار درجاتی از حساسیت دندانی و التهاب لثه می­شوند. غلظت محصولات سفیدکننده دندان خانگی در موارد زیر باید کمتر انتخاب شود:

  • با استفاده از این محصولات حساسیت دندانی در فرد به وجود آید.
  • دندان‌ها در اثر نوشیدن مایعات گرم و سرد دچار دردهای گذرا شوند.
  • لثه‌ها قرمز گردند.

این عوارض به طور معمول طی چند روز از بین می‌روند. اما در صورت ادامه یافتن این درد و التهاب لازم است با دندانپزشک تماس گرفت.

2. اگر فرد جهت سفید کردن دندان‌های خود در منزل، یک چسب، نوار یا ژل سفیدکننده دندان را از داروخانه خریداری کند؛ اما در نهایت دندان‌های او سفید نشوند، باید با دندانپزشک خود مشورت نماید.

3. عده­ای تصور می‌کنند ماده “پراکسید” موجود در سفیدکننده‌های دندان خانگی باعث سرطان مخاط دهان می‌شود؛ اما این نگرانی بی دلیل است. مقدار پراکسیدی که هر فرد روزانه هنگام استفاده از سفیدکننده‌های دندان خانگی دریافت می‌کند، 10 درصد مقداری از این ماده است که هر روز در بدن تولید می‌شود. همچنین بزاق دهان اثر این ماده را خنثی می‌کند. پس سفیدکننده دندان موجب بروز سرطان نمی‌شود.

4. فرد باردار، باید سفید کردن دندان‌هایش را به بعد از زایمان موکول کند، چون ممکن است مواد سفیدکننده دندان بلعیده شوند و برای جنین خطراتی را ایجاد نمایند. بایستی جنین در این 9 ماه از مواد شیمیایی مصون بماند.

5. بعضی افراد دندان‌های خود را با مواد ترمیمی که هم ‌رنگ دندان هستند، ترمیم کرده­اند؛ اما این ترمیم‌ها به مرور زمان بد رنگ شده و یا اطراف آن رنگ گرفته است. در این حالت نمی­توان دندان‌ها را سفید کرد. زیرا مواد سفیدکننده دندان اثر چندانی روی این ترمیم‌ها ندارند و موجب رفع بد رنگی آن­ها نمی­شوند. بهترین راه تعویض این ترمیم‌ها است.

6. برخی افراد هنگام خندیدن لکه‌های سفیدی روی دندان‌هایشان دیده می­شود. این لکه‌ها با سفیدکننده دندان از بین نمی­روند. همچنین پوسیدگی و عفونت‌های لثه هم از جمله مواردی هستند که مانع سفید کردن دندان‌ها می­شوند. برای سفید کردن دندان­ها، ابتدا باید پوسیدگی‌های دندان‌ها ترمیم شوند و بیماری‌های لثه‌ای بهبود یابند.

7. ممکن است رنگ دندان روکش شده در مقایسه با دندان‌های طبیعی زردتر باشد، در این صورت نباید انتظار داشت که با استفاده از محصولات سفیدکننده خانگی دندان، دندان­ها سفیدتر گردند. چنانچه فرد تمایل داشته باشد که رنگ روکش سفید شود و با رنگ سایر دندان‌ها هماهنگ باشد، باید اقدام به تعویض روکش دندان نماید. به این منظور لازم است از دندانپزشک خود بخواهد روکشی با رنگ روشن­تر برای دندان او به کار برد.

8. توجه به این نکته ضروری است: سفید کردن دندان‌هایی که ته ‌رنگ خاکستری دارند در مقایسه با دندان‌های با ته ‌رنگ زرد، توسط سفیدکننده‌های خانگی دشوارتر است.

 هنگام استفاده از ژل سفیدکننده باید موارد زیر را رعایت کرد:

  • باید مقدار تجویز شده از آن را درون قاشقک ریخت. این تصور که با مصرف بیشتر، دندان­ها زودتر و بیشتر سفید می‌شوند، اشتباه است.
  • تا موقعی که قاشقک حاوی ژل سفیدکننده در دهان است، باید از مصرف مایعات و غذاها خودداری کرد.
  • رعایت دقیق زمان تجویز شده الزامی است.
  • نباید قاشقک حاوی ژل را با دندان‌های فک مقابل یا با دست فشار داد.
  • از خوردن آشامیدنی‌ها و موادغذایی رنگی مانند قهوه‌، چای، انواع کولاها، سبزی و انواع سس‌های رنگی در طول درمان، دوری کرد.
  • از کشیدن سیگار خودداری کرد.
  • میوه‌های ترش و اسیدی مثل مرکبات و تنقلات مثل لواشک، تمبرهندی و قره‌قورت نباید خورده شوند.
  • از همه مهم­تر اینکه قبل از استفاده از مواد سفیدکننده و در روزهای بعد از آن، باید دندان­ها را به خوبی مسواک زد و نخ کشید.


.
منابع:
.https://gishadental.com
.https://emalls.ir

- مطالب مرتبط -

«لوازم آرایش و زیبایی»

البسه و اکسسوری

مشاهده مطالب ←

آرایش و زیبایی

مشاهده مطالب ←

لوازم خانگی و دکوری

مشاهده مطالب ←

بهداشت و سلامت

مشاهده مطالب ←

گل و گیاهان

مشاهده مطالب ←

موادغذایی و خوراکی

مشاهده مطالب ←

مسافرت و کمپینگ

مشاهده مطالب ←

نظافت و شستشو

مشاهده مطالب ←

ماشین و موتورسیکلت

مشاهده مطالب ←

لوازم دیجیتال

مشاهده مطالب ←

ساز و موسیقی

مشاهده مطالب ←

کودک و نوزاد

مشاهده مطالب ←

لوازم اداری

مشاهده مطالب ←

تحصیل و تحریر

مشاهده مطالب ←

منابع

مشاهده مطالب ←

قوانین

مشاهده مطالب ←

error: Alert: Content is protected !!